Gå til innhold

Drittlei soppinfeksjon i skjeden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gang på gang etter samleie så får jeg soppinfeksjon. Er blitt storforbruker av Diflucan, men blir rimelig kostbart i lengden.

Hva er ditt beste tips/ erfaring mot skjedesopp?

Anonymkode: 4e5ac...e00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare vask med vann, aldri såpe, ikke bruk skyllemiddel. 

Anonymkode: 0d504...689

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det er sopp? Hjelper det å bruke kondom? 

Anonymkode: 7209d...91a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en fyr en gang i tiden som ikke vasket penisen sin skikkelig under forhuden. Det fikk jeg sopp av. Ga han en flaske intimvasksåpe og en soppkur, og kommanderte han til å vaske snoppen hver dag, godt under forhuden også. DET HJALP!

Mange menn er sjokkerende dårlige på å vaske seg under forhuden, og smitter partnerene sine med sopp kontinuerlig. Mannen må også få soppkrem på penis under forhuden, det nytter ikke å bare kure kvinnen mot det. Man blir bare smittet rett tilbake om han ikke er nøye nok med daglig hygiene og får en soppkur.

Anonymkode: 72c56...686

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får sopp hvis jeg ikke går på do og klemmer ut sæd og vasker meg etter sex. Alle andre får visst uvi av det, jeg får sopp. Så jeg må stå opp og gå på badet etter sex, kan ikke ligge og kose til jeg sovner.

Anonymkode: 13ef0...bc9

AnonymBruker
Skrevet

Ai😫 og jeg som trodde det var pga mannen har basisk sperm og vi er sure. Flaut 😔

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen!

Hyppige soppinfeksjoner behandles mer aggresivt enn om man bare har en soppinfeksjon nå og da. Flere tabeletter, på ulike dager mm.

Legen kan og skrive ut pakninger på resept på flere tabeletter, det blir da og rimeligere.

Og muligens vil legen ta noen blodprøver for å finne ut om det er en grunn til at du er særlig utsatt for jevnlige soppinfeksjoner.

Anonymkode: b1eac...a64

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri skyll vann inn i skjeden, for det ødelegger naturlig flora. Ikke bruk såpe ved vask. Mannen må ta sopptur også, og være nøye på renhold. 

Var mye plaget tidligere, ikke etter at jeg sluttet med å spyle skjeden og sluttet med såpe. Mannen min er svært renslig, så det var ikke vårt problem. 

Anonymkode: 557e9...6a5

AnonymBruker
Skrevet

Og obs, ingen tørrpuling. Glid om du ikke blir våt nok. 

Anonymkode: 557e9...6a5

AnonymBruker
Skrevet

Mannen må også behandles. Han har ikke symptomer, men har sopp og er smittbar. 

Anonymkode: f99ed...f1a

AnonymBruker
Skrevet

Slet med det samme selv i mange år. Så fikk jeg ny gynekolog. Hun sa jeg skulle ta en Fluconazol hver mandag i 6 uker. 

Siden har det vært bra ☺️

Anonymkode: 90b2c...356

AnonymBruker
Skrevet

Renslig penis og vagina er viktig, bare vann...ikke INN i skjeden. Men jeg har valgt å bruke kondom heretter, slipper sølet med sæden i vagina. Kun fordeler, i dag får man supertynne kondomer knapt merkes.

Anonymkode: b6947...fcc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd klut og klorin?

Anonymkode: d7f6e...9b0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøvd klut og klorin?

Nei nei, er du vill???

Anonymkode: dc91a...97b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Nei nei, er du vill???

😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gang på gang etter samleie så får jeg soppinfeksjon. Er blitt storforbruker av Diflucan, men blir rimelig kostbart i lengden.

Hva er ditt beste tips/ erfaring mot skjedesopp?

Slutt å dobbeldipp og vask deg alltid etter sex. Umiddelbart etter sex

Anonymkode: a65bd...0ac

Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Menn har sjeldent symptomer på soppinfeksjon, så du blir nok smittet på nytt hver gang. Dere må kontakte lege og behandles samtidig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet tellinga over hvor mange ganger jeg har hatt soppinfeksjon, føler med deg! Jeg måtte til en gynekolog, der jeg fikk en langvarig kur med diflucan som jeg og partner ble behandlet med. Ellers har det viktigste for meg vært å slutte med de enorme mengdene sukker jeg spiste hver dag. Har jeg en skikkelig utskeielse nå så kommer soppen med en gang. Holder jeg meg borte så er jeg ikke plaget. 

Anonymkode: d921a...fdd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Prøvd klut og klorin?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei nei, er du vill???

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mye sopp med eksen min som jeg var sammen med i 10 år. I mitt nåværende forhold (5 år så langt) har jeg ikke opplevd det en eneste gang. Tenkte faktisk ikke over det før jeg så denne tråden. Eksen kunne være uhygienisk, +at det bare var tut og kjør uten at jeg var våt først.

Anonymkode: d1661...db0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...