Gå til innhold

Sy sting og bad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte sy ett overflatisk sår. Det har nå gått fem dager siden og jeg har ikke turt å bade. Men føler jeg trenger ett bad nå. Kan jeg det? Såret er ikke dypt fordi det bare var en føflekk som ble fjerna. Stinga skal tas om en uke. Glemte helt å spørre om jeg kunne bade.

Det er jo ikke en operasjon fordi hvis det hadde vært det så hadde jeg droppa. Men siden det kun var øverste hud så tenkte jeg kanskje at det er greit nå siden det har gått fem dager. Hva gjør dere?

Anonymkode: 2d173...f9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bader ikke før stingene er tatt. Det går greit å dusje. 

Anonymkode: 8ee44...834

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

(Å fjerne en føflekk er en operasjon, selv om den er liten.)

Jeg fikk lov til å dusje 4 dager etter brystkreftoperasjon, men måtte holde bandasjen tørr. Du kan få kjøpt vanntette bandasjer og vanntette filmer som er beregnet på å holde sårbandasjer tørre ved dusjing. 

Anonymkode: ddf3c...cf1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg da bade samme dag som stingene er tatt? Altså om en uke?

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke at fjerning av føflekk regnes som en operasjon. Siden man ikke er tvers gjennom kroppen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Kan jeg da bade samme dag som stingene er tatt? Altså om en uke?

Dette lurer jeg også på

Anonymkode: 8ee44...834

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Visste ikke at fjerning av føflekk regnes som en operasjon. Siden man ikke er tvers gjennom kroppen.

Hvilke operasjoner går tvers gjennom kroppen?

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (3 timer siden):

Hvilke operasjoner går tvers gjennom kroppen?

På innsiden av kroppen. Feks. Fjerning av Blindtarmen.  Større operasjoner.

AnonymBruker
Skrevet

Indre organer tenker jeg som en større operasjon men fjerning av en føflekk tenker jeg som overfladisk.

Skrevet (endret)

Bump

Endret av PoohB
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver bade men mener du egentlig dusje? Det er lurt å vaske seg når det har gått 5 dager… 

Anonymkode: 2f579...1b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 17.24):

Jeg måtte sy ett overflatisk sår. Det har nå gått fem dager siden og jeg har ikke turt å bade. Men føler jeg trenger ett bad nå. Kan jeg det? Såret er ikke dypt fordi det bare var en føflekk som ble fjerna. Stinga skal tas om en uke. Glemte helt å spørre om jeg kunne bade.

Det er jo ikke en operasjon fordi hvis det hadde vært det så hadde jeg droppa. Men siden det kun var øverste hud så tenkte jeg kanskje at det er greit nå siden det har gått fem dager. Hva gjør dere?

Du skriver ikke hvor på kroppen den føflekken er. Litt lettere å svare da. Jeg tok en på magen for en del år siden, og hadde stingene i ni-ti dager. Det var helt greit å dusje, måtte bare være ekstremt forsiktig der stingene var den første uka, - eller noe sånt.

Jeg vet ikke, men etter fem dager bør det gå bra med dusjing. Bading ville jeg venta med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...