AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #1 Skrevet 8. mars 2024 Hva gjør man når man må ta abort, men man føler at man elsker barnet i magen? Og dagdrømmer om å få være mamma til dette barnet? Men man må ta abort... Andre som har vært i lignende situasjon og kan gi råd? Anonymkode: 925ba...deb 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #2 Skrevet 8. mars 2024 Kanskje ta en prat med Amathea? Anonymkode: e8ff1...026 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Skrevet 8. mars 2024 Du MÅ ingenting!!! uansett omstendigheter så løser det seg. Få barnet ditt du ❤️ hvis du føler så sterkt for det allerede kommer dette bare til å bli en livslang smerte hvis du tar det bort. Da er det bedre med litt uro akkurat nå, mot kjærlighet resten av livet ❤️ Anonymkode: 9523b...14c 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #4 Skrevet 8. mars 2024 Du tar en prat med noen som kan hjelpe deg å sortere tankene dine. For hvis du føler du MÅ ta abort, men egentlig ikke føler at du har lyst, så bør du få sortert ut om du gjør det som er riktig for deg, eller det som er riktig for noen andre. Kanskje Amathea er stedet å finne hjelp til å sortere tanker? Anonymkode: fb202...411 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #5 Skrevet 8. mars 2024 Hva er det som gjør at du MÅ ta abort? Anonymkode: ea98e...653 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #6 Skrevet 8. mars 2024 Jeg har heldigvis fått avtalt en prat med dem på onsdag, men er så lenge å vente til og kommer definitivt til å ha masse tanker og følelser i helgen før den tid 💔 hadde håpet noen kunne si noen trøstende ord i mellomtiden 😔 Anonymkode: 925ba...deb 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #7 Skrevet 8. mars 2024 Hvorfor må du ta abort? Er du syk, eller andre årsaker. Anonymkode: 37d8a...38e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #8 Skrevet 8. mars 2024 Trøstende ord? Du velger jo selv å fjerne fosteret Anonymkode: 530b8...bae 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #10 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva gjør man når man må ta abort, men man føler at man elsker barnet i magen? Og dagdrømmer om å få være mamma til dette barnet? Men man må ta abort... Andre som har vært i lignende situasjon og kan gi råd? Anonymkode: 925ba...deb Hvorfor MÅ du ta abort? Anonymkode: 34adb...615
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #11 Skrevet 8. mars 2024 Hvorfor jeg må ta abort er privat, og vet hva slags svar jeg vil få her inne om jeg deler det, og den belastningen klarer jeg ikke nå. Merker tonen i tråden begynner å ta en skarp vending, da trekker jeg meg heller tilbake og prater med fagkyndige. Hjelper ikke at hormonene herjer i kroppen heller. Takk til dere som svarte meg med omsorg, det betyr mye ❤️ Anonymkode: 925ba...deb 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #12 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du MÅ ingenting!!! uansett omstendigheter så løser det seg. Få barnet ditt du ❤️ hvis du føler så sterkt for det allerede kommer dette bare til å bli en livslang smerte hvis du tar det bort. Da er det bedre med litt uro akkurat nå, mot kjærlighet resten av livet ❤️ Anonymkode: 9523b...14c Dette er en sannhet med modifikasjoner. Alt er ikke sort hvit. Vær litt forsiktig med å skrive dette. Vi aner ingenting om situasjonen til TS. Sender deg mange styrkeklemmer TS ❤❤ Anonymkode: fb5d1...efb 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #13 Skrevet 8. mars 2024 Noen ganger er det ikke noen alternativer som er "smertefrie" og uten vanskelige følelser, dessverre 😕 Lykke til med å sortere tanker og følelser❤️ Anonymkode: 55f42...2e6
Tone83 Skrevet 8. mars 2024 #14 Skrevet 8. mars 2024 Prøv å tenk at det er jo faktisk ikke et barn enda-, så det du er glad i og drømmer nå om er en fantasi. Den drømmen kan bli virkelig senere❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #15 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor jeg må ta abort er privat, og vet hva slags svar jeg vil få her inne om jeg deler det, og den belastningen klarer jeg ikke nå. Merker tonen i tråden begynner å ta en skarp vending, da trekker jeg meg heller tilbake og prater med fagkyndige. Hjelper ikke at hormonene herjer i kroppen heller. Takk til dere som svarte meg med omsorg, det betyr mye ❤️ Anonymkode: 925ba...deb Men det handler jo ikke om å dømme, men om å forstå hvorfor du føler du må, selv om du ikke vil, kanskje finnes det andre løsninger du ikken ser,msom du kanskje har behov for å vite om? Uansett fint å avtale en samtale med amathea hvis de kan hjelpe deg å sortere. Valget er uansett ditt, men virker jo ikke spm at ablet er noe du i utgangspunktet ønsker... Anonymkode: 229df...e9a 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #16 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dette er en sannhet med modifikasjoner. Alt er ikke sort hvit. Vær litt forsiktig med å skrive dette. Vi aner ingenting om situasjonen til TS. Sender deg mange styrkeklemmer TS ❤❤ Anonymkode: fb5d1...efb Enig. Om ts er svært syk, psykisk eller fysisk, eller har narkotikaproblemer kan det beste faktisk være abort. Klem til deg, ts ❤️ Anonymkode: ad1dc...c81 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #17 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du MÅ ingenting!!! uansett omstendigheter så løser det seg. Få barnet ditt du ❤️ hvis du føler så sterkt for det allerede kommer dette bare til å bli en livslang smerte hvis du tar det bort. Da er det bedre med litt uro akkurat nå, mot kjærlighet resten av livet ❤️ Anonymkode: 9523b...14c Ikke si slikt til fremmede. Barnet kan være alvorlig sykt, ts kan være alvorlig syk, barnet kan være resultat av incest/voldtekt eller ts kan være typ 14 år gammel. Du vet ingenting. Det er ikke et barn, det er et foster uten noe tanker og følelser. Av og til er det best å fjerne dem. Anonymkode: 58000...76c 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #18 Skrevet 9. mars 2024 Kanskje det hjelper hvis du tenker som en annen her sier? Det er ikke nødvendigvis barnet i magen du lengter etter, men drømmene og tankene om hva som kunne ha blitt. Nå vet jeg ingenting om din situasjon, men hva føler du hvis du tenker at du hadde blitt gravid igjen om 1 års tid og forhåpentligvis i andre omstendigheter? Kanskje det er litt lettere hvis du kan se frem mot et barn om litt lenger tid? Selv om det ikke er riktig nå, så betyr det ikke at det aldri vil skje Håper det går bra med deg TS! Anonymkode: 72a68...a88
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #19 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 15.44): Du MÅ ingenting!!! uansett omstendigheter så løser det seg. Få barnet ditt du ❤️ hvis du føler så sterkt for det allerede kommer dette bare til å bli en livslang smerte hvis du tar det bort. Da er det bedre med litt uro akkurat nå, mot kjærlighet resten av livet ❤️ Anonymkode: 9523b...14c Nja, akkurat det er en naiv påstand å komme med, når du ikke aner noe om situasjonen til ts. Ts: prat med fagpersoner. Helsesøster eller Amathea for eksempel. Ser du skriver at du skal i en samtale med noen på onsdag (fikk ikke helt med meg hvem). Har du mulighet til å snakke med en venn eller familiemedlem som vet mer om din situasjon i mellomtiden? Anonymkode: 37835...066
Melus Skrevet 9. mars 2024 #20 Skrevet 9. mars 2024 Jeg har vært i en slik situasjon, og det var veldig tøft. Men jeg var for syk til å kunne fullføre svangerskapet. Jeg hadde det forferdelig i ettertid, så sørg for å ha noen å snakke med både før, under og etter aborten. Tillat deg selv å være lei deg og sørge. Vet ikke hvor langt du er på vei, men vit at fosteret kan begraves på anonym minnelund hvis du ønsker det. Det kan føles bedre, om ikke med en gang, så kanskje med tiden. Ellers har jeg ingen gode råd, det er en tøff situasjon å stå i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå