Gå til innhold

Hva skjer hvis bostyrer får hjelp av advokat uten at arvingene har godkjent det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ville du ha jobben da? Eller dytta de det over på deg? 

Uansett så ville jeg fortalt dem det at enten så må de bidra i å få jobben gjort eller så må dere få inn hjelp til det. Og betale det fra dødsboet.

Anonymkode: a2ad3...189

Jeg trodde at jeg måtte ta jobben som bostyrer siden jeg var avdødes nærmeste og bodde med avdøde (jeg var i sjokk og tenkte ikke klart)

Etter en stund da det begynte å bli mye for meg, spurte jeg om de kunne tenke seg jobben, men de takket nei.

Ts

Anonymkode: 919c2...9d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er organisert i Fagforbundet og tror at den advokathjelpen er kun i forbindelse med problemer på arbeidsplassen.

Vet ikke om det stemmer?

Ts

Ta en telefon og hør. Min mann er i NITO og har, som sagt, benyttet seg av dette privat da moren hans døde og det var litt usikkerhet mht testamentet. De så på det og kom med anbefalinger :)

Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg trodde at jeg måtte ta jobben som bostyrer siden jeg var avdødes nærmeste og bodde med avdøde (jeg var i sjokk og tenkte ikke klart)

Etter en stund da det begynte å bli mye for meg, spurte jeg om de kunne tenke seg jobben, men de takket nei.

Ts

Om arvingene skriver under på papirer som gir bostyrer fullmakt til å ta seg av boet, så kan vedkommende få hjelp av advokat som dekkes av midler i boet. Akkurat vært gjennom det samme selv. Fullmakten dekker jo for at bostyrer skal få orden i hva som er etterlatt etter avdøde

Anonymkode: 251b6...d63

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Om arvingene skriver under på papirer som gir bostyrer fullmakt til å ta seg av boet, så kan vedkommende få hjelp av advokat som dekkes av midler i boet. Akkurat vært gjennom det samme selv. Fullmakten dekker jo for at bostyrer skal få orden i hva som er etterlatt etter avdøde

Anonymkode: 251b6...d63

De andre arvingene ønsker ikke at det skal brukes penger av boet til advokat, fordi da blir det mindre penger å arve.

De mener at bostyrer skal slite seg ut eller uten å få hjelp av profesjonell 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...