Gå til innhold

Forventninger om eksklusivitet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg lurer på, hvor ut i en datingrelasjon kan dere være med noen før dere antar dere er eksklusive? Må man alltid spørre om å date eksklusivt eller er det implisitt etter en stund, og man har rett til å føle seg lurt hvis ikke?

Inkluder gjerne hvor gammel du er.

Jeg pleide tidligere å anta vi er eksklusive etter 2-4 måneders dating, men har tatt feil av det opptil flere ganger. Så nå antar jeg ingenting og ber om å date kun hverandre etter 3-5 dates, typisk etter 3-4 uker (litt avhengig av tempo med jenta). Mann 29.

Anonymkode: d8ff9...c0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det er best å snakke om alt mulig. Ikke anta noe som helst. Og mange ting bør man finne ut av relativt tidlig. 

K, 46.

• Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Avklarte på første date da vi ble enig om å fortsette å treffes 🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Antar ingenting, en prat må til.

Anonymkode: e6d53...133

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! Jeg lurer på, hvor ut i en datingrelasjon kan dere være med noen før dere antar dere er eksklusive? Må man alltid spørre om å date eksklusivt eller er det implisitt etter en stund, og man har rett til å føle seg lurt hvis ikke?

Inkluder gjerne hvor gammel du er.

Jeg pleide tidligere å anta vi er eksklusive etter 2-4 måneders dating, men har tatt feil av det opptil flere ganger. Så nå antar jeg ingenting og ber om å date kun hverandre etter 3-5 dates, typisk etter 3-4 uker (litt avhengig av tempo med jenta). Mann 29.

Anonymkode: d8ff9...c0c

Fra begynnelsen. Ville ikke datet noen jeg trodde mente noe annet, for meg er dette normalen.

Anonymkode: bc042...c18

• Nyttig 1
Skrevet

Kaffeprater, gåturer ol. for å bli kjent med nye damer, så lenge jeg ikke er intim (kyssing, sex) med noen, mener jeg er greit. 

Hvis vi tar det videre med kyssing og intimitet så forventer jeg eksklusivitet. Ender vi med å stå og kline på første date så er det utelukket for meg å date andre uansett hva slags treff det er. 

Som flere andre allerede har sagt, så må man jo prate om det. Ikke gå og anta. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...