Gå til innhold

Love-bombing - alltid et rødt flagg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde egentlig ikke hørt om begrepet før jeg hadde blitt utsatt for det....var en dritkjip opplevelse selvsagt, men en verdifull erfaring...

Noen som har opplevd dette?

Anonymkode: 8db08...9b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje et rødt flagg uansett, men jeg tror at mange emojis er mer naturlig for enkelte. Altså noen pøser bare på fordi de ikke har helt peiling i chatting, for å si det på den måten. De vil fortsette uansett hva som skjer eller ikke skjer.

Men lovebombing er mer bevisst. Og det kommer vel sjelden alene, men sammen med komplimenter og smisking. Og det går over eller daler når de får det som de vil eller blir lei.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, var ikke måte på hvor spesiel, flott, vakker og akkurat sånn han ønsket seg jeg var -

Jeg hørte hva han sa, men jeg følte det ikke. Det var som han snakket om noe han hadde hørt om. 

I tillegg var han ustabil, ble lett fly forbanna, kontrollerende og sjalu. 

Anonymkode: 8385a...cc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er love-bombing?

Anonymkode: ed23e...027

Skrevet

Ja, jeg vil mene det, du kjenner jo ikke personen.  Hadde en fyr som sa at han så et liv med meg på andre date?!  Ble satt ut for å si det sånn😅

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er love-bombing?

Anonymkode: ed23e...027

Har ikke lyst til å være frekk, men har du hørt om google?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

tillegg var han ustabil, ble lett fly forbanna, kontrollerende og sjalu. 

Dette!!!.. er et rødt flagg! 🚩

Lovebombing er ikke et rødt flagg. Love bombing er et symptom på noe. I seg selv betyr det ingenting og i hvert fall ikke betydning av rødt flagg. 

Love bombing kan være sosialt klønethet. Usikkerhet ifbm dating (trenger ikke være usikker på seg selv engang), umoden kommunikasjon. 

Love bombing kan også være et virkemiddel som psykisk manipulerende mennesker bruker for å fange folk inn i nettet sitt. Manipulasjon er helt klart et rødt flagg. 

Anonymkode: 717c3...461

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Charlene87 skrev (10 minutter siden):

Ja, jeg vil mene det, du kjenner jo ikke personen.  Hadde en fyr som sa at han så et liv med meg på andre date?!  Ble satt ut for å si det sånn😅

Samme her. Men det var etter første date. Det verste er at jeg ble veldig betatt av han, og lot meg rive med en stund...jeg tok jo det han sa med en klype salt da. Men svevde litt på rosa skyer til han dumpa meg som lyn fra klar himmel 2 minutter etter vi hadde hatt sex. Herlig type.

AnonymBruker
Skrevet

Ps: ikke etter første gang vi hadde sex da, men på 4 date. En weekend vi hadde planlagt.

AnonymBruker
Skrevet

Ja for min del har det alltid endt jævlig dårlig 

Anonymkode: 53036...7d1

AnonymBruker
Skrevet

Alle er ikke livsfarlige/voldelige/psykopater. Men stort sett et dårlig tegn, kan være begynnelsen på mer subtil manipulasjon, eller en veldig flyktig person som er forelsket i selve forelskelsen.  

Muligens noe unntak for svært unge mennesker som får "rosabrillene" på ved forelskelse?

Anonymkode: 511f7...64d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tydeligvis et litt rødt flagg jeg da🙈 har lett for å lovebombe. Men det er bare fordi jeg faktisk føler det jeg sier. 

Vi er fortsatt sammen etter 10 år og jeg lovebomber han litt fortsatt 🙈 sikkert fordi mitt kjærlighetsspråk er komplimenter osv.

Anonymkode: b5cc8...517

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det, ja. Der en form for manipulasjon. De sier noe som ikke står helt i stil til virkeligheten, for å oppnå noe. 

Anonymkode: 69032...076

Skrevet

Opplevde det første gang selv i vinter. Komplimenter, jeg var perfekt, han ville prates på tlf hver eneste kveld i tillegg til snapper, ville spandere turer (og gjorde), introdusere barn. Var såå sikker på at det var dette han ville, møtes hver gang vi hadde mulighet og pushet på. 

Begynte å rakne kun dager etter at vi gikk inn I et forhold, tror han skremte seg selv med for seriøst for fort 😅 Tok slutt to uker etter.

Liker at menn tar initiativ, men dette ble nesten litt mye.. Så legger man på at han hadde få venner og ikke noe sosialt liv, eneste sosiale vi hadde var med mine venner. Hadde ikke fungert i lengden 😄 så sånn sett like greit.. men rett på tinder to dager etterpå, og jeg sitter og er skeptisk til å prøve igjen 😆

Skrevet

Tror man har 2 typer. Den som gjør det som manipulasjon, og de som er så usikre og redd for å være alene at de bare går all in fra 1 sekund uten egentlig å være klar over det selv.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...