AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #1 Skrevet 8. mars 2024 Syns de maser litt. De ansatte kan få ferie hvis der er færre barn. Skjønner de gjerne vil det, men ikke alle har fri i påsken av foreldrene. Vi har ingen planer i påsken. Jeg skal jobbe. Mannen driver for seg selv og tenker å se nærmere hva han har mulighet til. Bemanningen vil jo også være lavere slik at hvis det skjer endringer hos noen familier, så kan de ikke sende barna likevel. Anonymkode: 83a9a...8d2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #2 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns de maser litt. De ansatte kan få ferie hvis der er færre barn. Skjønner de gjerne vil det, men ikke alle har fri i påsken av foreldrene. Vi har ingen planer i påsken. Jeg skal jobbe. Mannen driver for seg selv og tenker å se nærmere hva han har mulighet til. Bemanningen vil jo også være lavere slik at hvis det skjer endringer hos noen familier, så kan de ikke sende barna likevel. Anonymkode: 83a9a...8d2 Hvis barna skal i bhg så melder dere ikke inn fri. Bhg maser på de som fremdeles sitter på gjerdet, ikke på dere. Nytt i år er at man må svare - enten trykker du på fri-knappen, eller så trykker du på skal i bhg-knappen. Jo flere som svarer, jo enklere for bhg, og jo enklere for bhg å mase på de som ikke har svart. Anonymkode: 6c296...8fb 33 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns de maser litt. De ansatte kan få ferie hvis der er færre barn. Skjønner de gjerne vil det, men ikke alle har fri i påsken av foreldrene. Vi har ingen planer i påsken. Jeg skal jobbe. Mannen driver for seg selv og tenker å se nærmere hva han har mulighet til. Bemanningen vil jo også være lavere slik at hvis det skjer endringer hos noen familier, så kan de ikke sende barna likevel. Anonymkode: 83a9a...8d2 De ansatte har ferieuker som de MÅ ta ut ila året, det beste er selvfølgelig at de tar ut fri når det er mindre barnegrupper slik at de slipper å gå underbemannet ellers… De fleste har også noe avspasering som skal taes ut i tillegg til ferien. Har dere tenkt at barna skal ha fri så legger dere inn fri, hvis ikke sender dere ungene i barnehagen som normalt. Anonymkode: cdc43...4e1 26
svartkatt Skrevet 8. mars 2024 #4 Skrevet 8. mars 2024 Du leverer barna om du må. Du skal ikke tenke på at de ansatte vil ha fri. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #5 Skrevet 8. mars 2024 Men da melder dere at barna skal i barnehagen da hvis dere ikke har mulighet til å ha de hjemme, skjønner ikke problemet? Barnehagen vil vite det nå sånn at de kan planlegge bemanningen den uka. Anonymkode: 784bc...995 30
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #6 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis barna skal i bhg så melder dere ikke inn fri. Bhg maser på de som fremdeles sitter på gjerdet, ikke på dere. Nytt i år er at man må svare - enten trykker du på fri-knappen, eller så trykker du på skal i bhg-knappen. Jo flere som svarer, jo enklere for bhg, og jo enklere for bhg å mase på de som ikke har svart. Anonymkode: 6c296...8fb Du tror alle barnehager i dette landet bruker den samme IT-løsningen? Anonymkode: 8a2be...bc0 21
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #7 Skrevet 8. mars 2024 Både barnehage og sfo bemanner i forhold antall barn som er meldt på. Hvis man melder på og ta fri allikevel har barnehager og sfo flere på jobb enn nødvendig. Ansatte i barnehage og sfo skal også ha 5 uker ferie, og det beste er at de tar fri når det er lite barn for da trenger man ikke å bruke penger på vikar eller være underbemannet. Det at de ønsker påmelding er ikke fordi de ansatte absolutt vil ha påskeferie, men for at man skal bruke pengene best mulig. Slippe å sette inn vikar er 1000 kr å bruke på noe annet som kommer barna til gode. ikke ta fri fordi dere føler at dere må, men kom når dere har meldt behov. Anonymkode: 194be...a7c 9
Marimba Skrevet 8. mars 2024 #8 Skrevet 8. mars 2024 Du er jo litt nærtagende kanskje dersom du tolker meldingen som et press for å ta fri, heller enn den oversiktsmuligheten den er tenkt som 23
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #9 Skrevet 8. mars 2024 Jeg synes det er verre at de vil at jeg skal planlegge sommeren allerede nå, men jeg skjønner jo at de har en kabal som må gå opp pga ferieavvikling. Uvant å måtte spikre sånt så lenge i forveien 😅 Anonymkode: a101d...1ed 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #10 Skrevet 8. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis barna skal i bhg så melder dere ikke inn fri. Bhg maser på de som fremdeles sitter på gjerdet, ikke på dere. Nytt i år er at man må svare - enten trykker du på fri-knappen, eller så trykker du på skal i bhg-knappen. Jo flere som svarer, jo enklere for bhg, og jo enklere for bhg å mase på de som ikke har svart. Anonymkode: 6c296...8fb Knapp? 🧐 Anonymkode: fce1e...91a 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #11 Skrevet 8. mars 2024 Når det blir sendt ut påminnelser er det fordi det mangler mange svar. Er bare til å svare at barna kommer. Barnehagen må ha en oversikt over dette før de kan gi ansatte ferie/fri. Er stor forskjell om de vet at det er 15 barn som skal komme eller 7. Anonymkode: 68af4...9b0 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #12 Skrevet 8. mars 2024 Marimba skrev (1 time siden): Du er jo litt nærtagende kanskje dersom du tolker meldingen som et press for å ta fri, heller enn den oversiktsmuligheten den er tenkt som 🙏 Anonymkode: fea77...b37 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #13 Skrevet 8. mars 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Nytt i år er at man må svare - enten trykker du på fri-knappen, eller så trykker du på skal i bhg-knappen. Jo flere som svarer, jo enklere for bhg, og jo enklere for bhg å mase på de som ikke har svart. Anonymkode: 6c296...8fb Hæ? Hvilken app bruker dere ? Anonymkode: 45a80...c1b 1
Dojakitty Skrevet 8. mars 2024 #14 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Syns de maser litt. De ansatte kan få ferie hvis der er færre barn. Skjønner de gjerne vil det, men ikke alle har fri i påsken av foreldrene. Vi har ingen planer i påsken. Jeg skal jobbe. Mannen driver for seg selv og tenker å se nærmere hva han har mulighet til. Bemanningen vil jo også være lavere slik at hvis det skjer endringer hos noen familier, så kan de ikke sende barna likevel. Anonymkode: 83a9a...8d2 Ingen som pålegger dere fri. De vil vite hvem som skal ha fri pga bemanning 4
fusetufs Skrevet 8. mars 2024 #15 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Syns de maser litt. De ansatte kan få ferie hvis der er færre barn. Skjønner de gjerne vil det, men ikke alle har fri i påsken av foreldrene. Vi har ingen planer i påsken. Jeg skal jobbe. Mannen driver for seg selv og tenker å se nærmere hva han har mulighet til. Bemanningen vil jo også være lavere slik at hvis det skjer endringer hos noen familier, så kan de ikke sende barna likevel. Anonymkode: 83a9a...8d2 du slipper mas bare du svarer enten eller, er vel ikke så vanskelig??? 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #16 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er verre at de vil at jeg skal planlegge sommeren allerede nå, men jeg skjønner jo at de har en kabal som må gå opp pga ferieavvikling. Uvant å måtte spikre sånt så lenge i forveien 😅 Anonymkode: a101d...1ed jises når tenker du at det passer å melde inn? Anonymkode: 6c8ee...2ce 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #17 Skrevet 8. mars 2024 Jeg tipper de maser fordi de vil at de som faktisk skal ha fri melder det inn. Fordi mange glemmer det eller utsetter og melder inn fri i siste liten sånn at barnehagen planlegger med større bemanning enn nødvendig, når flere ansatte kunne fått fri. Anonymkode: f4e22...e14 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #18 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Syns de maser litt. De ansatte kan få ferie hvis der er færre barn. Skjønner de gjerne vil det, men ikke alle har fri i påsken av foreldrene. Vi har ingen planer i påsken. Jeg skal jobbe. Mannen driver for seg selv og tenker å se nærmere hva han har mulighet til. Bemanningen vil jo også være lavere slik at hvis det skjer endringer hos noen familier, så kan de ikke sende barna likevel. Anonymkode: 83a9a...8d2 Hva er problemet? Du skjønner vel at ansatte i barnehagen vil ha ferie når det er mulighet for det? Og vi vil også gjerne vite det noen uker i forveien så vi kan planlegge litt og ha en ferie å se frem til. Og er det helt umulig for deg å vite nå om barnet kommer eller ikke sier du bare det. Hilsen barnehagelærer som gleder seg til påskeferie sammen med egne barn🤩 (Som jeg har fått innvilget fordi foreldrene til «mine» barn har sagt i fra om de kommer eller ikke!) Anonymkode: c508d...772 8
Ulrikke Skrevet 8. mars 2024 #19 Skrevet 8. mars 2024 De sier ikke at barna må ha fri. De spør om de skal ha fri eller ikke så de kan planlegge. Hvis dere velger at barna skal i barnehagen, så er det selvfølgelig helt greit. Poenget er bare at dere må gi beskjed! 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #20 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Syns de maser litt. De ansatte kan få ferie hvis der er færre barn. Skjønner de gjerne vil det, men ikke alle har fri i påsken av foreldrene. Vi har ingen planer i påsken. Jeg skal jobbe. Mannen driver for seg selv og tenker å se nærmere hva han har mulighet til. Bemanningen vil jo også være lavere slik at hvis det skjer endringer hos noen familier, så kan de ikke sende barna likevel. Anonymkode: 83a9a...8d2 Hva med å snu perspektivet litt? - Barnehagen trenger svar for å kunne planlegge. - Det er et stort problem at folk sier at barnet kommer og så bemanner de etter det, for så å oppdage at barnet ikke kommer og de dermed sitter med for mange ansatte på jobb. Det igjen vil bety at de som kunne tatt fri i påsken må ta fri andre uker hvilket vil gi redusert voksentetthet i uker hvor mange barn er i barnehagen. Anonymkode: e8139...e62 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå