Gå til innhold

Sykepleie eller paramedisin Oslomet??


Student.til.høst24

Anbefalte innlegg

Student.til.høst24 skrev (2 timer siden):

Takk for svar! Søknadsfristen er ute nå - men har paramedisin på 1. plass nå - og denne kommentaren løftet usikkerheten litt 😊 Har hørt at lønna som paramedisiner/ambulansearbeider er litt shaky med mindre man jobber mye overtid/ekstra, men det du nevner velger jeg å se på som litt nyere og oppdatert info! 

Kommer litt an på hvor man jobber. Jobber man i by med 3-skiftsordning så tjener du en god del dårligere enn hvis du jobber på en stasjon med døgnvakter. Dette fordi døgnvaktene som oftest er delt inn i aktiv og passiv tid, og når man får oppdrag på den passive tiden så går du automatisk på overtid. Jeg pleide å jobbe i by-tjeneste med 3 skift og økte godt over 100k i lønn når jeg byttet til en stasjon med døgnvakter kun pga. kjøring i passivtiden. 

Man får også mye fritid når man jobber døgnvakter, så mange jobber en god del ekstra når de har fri, og flere av kollegaene mine har andre jobber ved siden av eller driver eget firma. Det er gode muligheter for å tjene godt, så lenge man orker. 

Hvis du lurer på noe annet i forhold til jobben er det bare å spørre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville endret sted for sykepleierutdanningen til lovisenberg i stedet for Oslo met. Det er et mye mye bedre studiested.

Anonymkode: 26d03...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
On 4/17/2024 at 9:17 PM, Student.til.høst24 said:

Takk for svar! Søknadsfristen er ute nå - men har paramedisin på 1. plass nå - og denne kommentaren løftet usikkerheten litt 😊 Har hørt at lønna som paramedisiner/ambulansearbeider er litt shaky med mindre man jobber mye overtid/ekstra, men det du nevner velger jeg å se på som litt nyere og oppdatert info! 

Nærmer seg at vi må bestemme oss nå. Hva lener du deg mot? :) Jeg kommer til å ha paramedisin på 1. plass, blir nok ikke sykepleien. 

Anonymkode: 09abc...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nærmer seg at vi må bestemme oss nå. Hva lener du deg mot? :) Jeg kommer til å ha paramedisin på 1. plass, blir nok ikke sykepleien. 

Anonymkode: 09abc...cc5

Jeg har bestemt meg for å sette paramedisin på 1. plass selv :) De fysiske testene gikk bra, så er veldig sikker på at det blir det! Har du gjennomført de fysiske testene enda?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Student.til.høst24 said:

Jeg har bestemt meg for å sette paramedisin på 1. plass selv :) De fysiske testene gikk bra, så er veldig sikker på at det blir det! Har du gjennomført de fysiske testene enda?

Ja, hadde opptaksprøve for 1,5 uke siden. Gikk veldig fint :) Har også tatt opp 5 fag, og fått gode karakterer. Så nå regner jeg med å komme inn! Gleder meg 😍

Anonymkode: 09abc...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, hadde opptaksprøve for 1,5 uke siden. Gikk veldig fint :) Har også tatt opp 5 fag, og fått gode karakterer. Så nå regner jeg med å komme inn! Gleder meg 😍

Anonymkode: 09abc...cc5

Hvis du vil si - og har regna ut snittet ditt - hva ligger det på? 😅 Er så nervøs for at 51,2 ikke er nok, når den siste som ble tatt inn i 2023 var på 47,5. Med andre ord redd for stor snitt-endring😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Student.til.høst24 said:

Hvis du vil si - og har regna ut snittet ditt - hva ligger det på? 😅 Er så nervøs for at 51,2 ikke er nok, når den siste som ble tatt inn i 2023 var på 47,5. Med andre ord redd for stor snitt-endring😅

Hvis jeg har regna riktig, har jeg 60 poeng nå. Søker i Stavanger, der det var 57,2 i fjor. Men jeg søker i ordinær kvote, du søker kanskje i primær? 

Anonymkode: 09abc...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...