Gå til innhold

Menn med høye standarder - hva er dine erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører så mye om kvinner som har for høye standarder og ødelegger datingmarkedet. Men hva om vi snur opp ned på det, og ser på menn istedet? Har noen opplevd å bli avvist pga at de ikke har nådd opp til menns standarder? 

Kvinner, del deres erfaringer~

Jeg opplevde en gang en kar som avviste meg pga han var kun på leting etter ei musikalsk jente med rødt hår. Veldig spesifikt der altså, men det var hans ‘type’ tydeligvis.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Interessant tråd.

Jeg vet ikke om det nødvendigvis er høy standard det du beskriver. Jo, han har åpenbart en preferanse for hårfarge, men musikalsk vil jeg tro handler om felles interesser.

Hva er høye standarder?

Jeg har avvist damer som det ikke har vært noe galt med, foruten at jeg så at vi ikke matchet på personlighet og interesser. Er det å høye standarder?

Anonymkode: a9875...956

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble dumpet fordi jeg var for tykk for hans smak. Hadde BMI på 23, trente minst 10 timer i uken, og har store pupper, slank midje og stor rumpe. Selv er jeg veldig fornøyd med kroppen min. Og er jo vant til å få komplimenter for kroppen min av menn. Så ble jo litt satt ut når han syntes jeg var tykk.

Ellers kjenner jeg en mann i 30 årene, han har en helt ordinær jobb, ingen utdannelse, kraftig overvektig, nesten ikke hår på hodet, og ikke pen. Men han skal ha en dame som ser ut som en modell med mastergrad. Han og mener at jeg har for stor rumpe, da han helst vil ha dame med modell kropp. Og han her får seg jo ikke dame, da han ikke er villig til å endre kravene sine.

Anonymkode: e0e68...d10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen har for høye standarder. Det er helt og holdent opp til hver enkelt hvem man ønsker å bli sammen med. For noen betyr det at man bare har den eneste rette, eller ingen. For andre at de tar alt som kan krype og gå. Alt sammen er helt greit, man er jo ikke forpliktet til å være i forhold.

Anonymkode: 639be...b2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, ble ghostet for mange år siden, hadde flørtet med en fyr online i noen uker og vi skulle møtes for første gang. Jeg sto og ventet (møtepunktet var utendørs, og det var på en snøfri tid av året, husker ikke helt når) i en halvtime men han kom aldri. Hørte aldri fra ham igjen heller.

Jeg er 160, ganske gjennomsnittlig ansikt, hadde BMI rundt 21-22 på det tidspunktet og langt blondt hår, så det eneste jeg tenker at kunne ha "skremt ham" var at jeg hadde en neonfarget jakke på meg... Ikke superfeminint akkurat. Han kan ikke ha kommet nært nok til å se ansiktet mitt skikkelig uansett, for jeg sto altså alene på en stor åpen plass og ventet.. 

Anonymkode: 973c4...957

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Interessant tråd.

Jeg vet ikke om det nødvendigvis er høy standard det du beskriver. Jo, han har åpenbart en preferanse for hårfarge, men musikalsk vil jeg tro handler om felles interesser.

Hva er høye standarder?

Jeg har avvist damer som det ikke har vært noe galt med, foruten at jeg så at vi ikke matchet på personlighet og interesser. Er det å høye standarder?

Anonymkode: a9875...956

Ok kan komme med et nytt eksempel, selv om det definitivt kunne vært en interessant diskusjon om hvor grensa mellom personlig preferanser og høye standarder går. 

En annen gang fikk jeg høre at jeg ikke var kjærestemateriale. Hva som lå i dette, ble imidlertid aldri tydeliggjort 😂

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ble dumpet fordi jeg var for tykk for hans smak. Hadde BMI på 23, trente minst 10 timer i uken, og har store pupper, slank midje og stor rumpe

Da skal du være glad du slapp å gå videre med han. Han er ikke verdt skoene han står i, mener jeg.

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen har for høye standarder.

Ikke helt enig i denne biten her. Er enig i resten. Og er såklart enig i at enhver person må få lov til å bestemme sine egne preferanser.

Noen ender opp med å bli fullstendig brent innen dating og ender da opp med å sette urealistiske krav til hva slags egenskaper en fremtidig kjæreste skal ha. Jeg hører at dette kalles dating fatigue nå :-). Jeg tenker at det man sannsynligvis har mest behov for da er en god pause fra datingen. Den gangen jeg var singel og tok denne pausen, så fikk jeg landet preferansene mine og ble sittende igjen med kjernen og da det som var aller viktigst for meg.

• Liker 2
Skrevet

Du blander litt forskjellige greier her. Ihvertfall tenker jeg at høy standard betyr høyere utdanning, kanskje få seksuelle partnere.. vettafader, for sånt bryr meg midt bak.

Hårfarger, interesser osv er ikke noe man kan måle standard på? 

Spørsmålet og hi gir ikke en sammenhengende mening. 

• Nyttig 1
Skrevet
svartkatt skrev (3 minutter siden):

Du blander litt forskjellige greier her. Ihvertfall tenker jeg at høy standard betyr høyere utdanning, kanskje få seksuelle partnere.. vettafader, for sånt bryr meg midt bak.

Hårfarger, interesser osv er ikke noe man kan måle standard på? 

Spørsmålet og hi gir ikke en sammenhengende mening. 

Se svar 😊

Skrevet
Vinterjenta skrev (Akkurat nå):

Se svar 😊

Hvis du mener det siste hvor du ikke aner hvorfor du ikke var kjæreste materiale så er det et ubrukelig eksempel 😆 Du vet jo ingenting om hva han mente med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Lol jeg er kanskje innenfor hos han

👩‍🦰Tralalaaaa🎶🎶🎶

Anonymkode: 95f82...124

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har blitt avvist plenty av ganger av menn som mente jeg var "under" deres standard. Blant annet:

* En mann som var 25 år eldre enn meg, helt vanlig utseende for hans alder, ghostet meg, så fikk jeg høre i ettertid at jeg ikke var pen, derfor orket han ikke å involvere seg med meg.

* Flere menn avviste meg fordi jeg ikke var pen nok, ung nok eller interessant nok.

* To av eksene mente at jeg var altfor tykk (både da jeg hadde BMI på 20 og 24), at jeg var for karrierefokusert osv. Den ene mente jeg hadde for mange partnere (4 mot hans 30).

Anonymkode: 7a057...297

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har blitt avvist plenty av ganger av menn som mente jeg var "under" deres standard. Blant annet:

* En mann som var 25 år eldre enn meg, helt vanlig utseende for hans alder, ghostet meg, så fikk jeg høre i ettertid at jeg ikke var pen, derfor orket han ikke å involvere seg med meg.

* Flere menn avviste meg fordi jeg ikke var pen nok, ung nok eller interessant nok.

* To av eksene mente at jeg var altfor tykk (både da jeg hadde BMI på 20 og 24), at jeg var for karrierefokusert osv. Den ene mente jeg hadde for mange partnere (4 mot hans 30).

Du slapp unna noen dårlige karer, se på det som vinning selv om det er irriterende når noen har lite selvinnsikt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mot meg personlig, men har noen «evig single» kompiser. Felles for de er at de er noe spesielle. De er ikke spesielt kjekke eller smarte. De er selvfølgelig snille, MEN de er ikke et superkupp. Likevel vil de ha de perfekte damene. 

Riktig hårfarge, vekt, stil, musikksmak osv. 

Sier seg selv at de kommer til å være single i 10-50 år til. 30 årene alle sammen

Anonymkode: 16ba7...9c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du slapp unna noen dårlige karer, se på det som vinning selv om det er irriterende når noen har lite selvinnsikt.

Ja da, jeg klager ikke nå som jeg er sammen med drømmemannen. Men på den tiden der jeg var singel og alle menn rundt syntes jeg var stygg, var det ikke noe særlig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke mot meg personlig, men har noen «evig single» kompiser. Felles for de er at de er noe spesielle. De er ikke spesielt kjekke eller smarte. De er selvfølgelig snille, MEN de er ikke et superkupp. Likevel vil de ha de perfekte damene. 

Riktig hårfarge, vekt, stil, musikksmak osv. 

Sier seg selv at de kommer til å være single i 10-50 år til. 30 årene alle sammen

Anonymkode: 16ba7...9c3

Samme erfaring, med flere bekjente. Menn i 40- og 50-årsalderen som verken har fast jobb, eget hus eller noe særlig utseende, krever utelukkende damer på 25 med plettfri kropp og helst utdanning og god lønn. Single på n-te året, jeg lurer på hvorfor :D :D 

Skrevet

Ref. HI

Det må tydeliggjøres at denne karen var ute etter en helt spesifikk kvinne som han hadde  som ideal, og alle damer som ikke var akkurat SÅNN var irrelevante. 

Og det vil jeg si kvalifiserer til for høy standard.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme erfaring, med flere bekjente. Menn i 40- og 50-årsalderen som verken har fast jobb, eget hus eller noe særlig utseende, krever utelukkende damer på 25 med plettfri kropp og helst utdanning og god lønn. Single på n-te året, jeg lurer på hvorfor :D :D 

Kjenner flere av samme type selv. 😂

AnonymBruker
Skrevet

Har avvist damer og/eller avsluttet videre dating. Men kan ikke si det har noe med standard å gjøre. Årsakene var manglende tiltrekning, men det betyr jo ikke at det var noe «gærnt» med dem. Det var bare ikke match.

Anonymkode: 9d910...971

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Vinterjenta said:

Ref. HI

Det må tydeliggjøres at denne karen var ute etter en helt spesifikk kvinne som han hadde  som ideal, og alle damer som ikke var akkurat SÅNN var irrelevante. 

Og det vil jeg si kvalifiserer til for høy standard.

For høy standard for hvem? Det er jo kun han som kan avgjøre hvem han vil være sammen med eller om han foretrekker å være singel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...