Gå til innhold

Bilverksted brukte flere timer enn først avtalt.... høyere kostnad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har verksted lov til å kreve mer betaling for jobben fordi den ble vesentlig større enn de hadde antatt?

Vi avtalte en pris på 24 tusen for 10 timers arbeid + deler. Nå sier de at det ble vesentlig mer arbeid. Jeg frykter en mye høyere pris siden de har brukt flere timer enn først antatt.

De har ikke informert meg om at det kom til å ta mye lengre tid.

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 47d15...47b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja verkstedet har lov til å legge på opptil 15% av den avtalte prisen og hvis det blir vesentlig dyrere så skal kunden kontaktes, du kan da velge om de skal fortsette reparasjon eller så kan du finne et annet verksted.

Det å feilsøke og reparere bil er ikke alltid en eksakt vitenskap, er ganske vanlig at de finner andre feil som også må utbedres for å få bilen på veien igjen.

Jeg hadde nylig en av bilene mine på verksted fordi den fjusker, det første verkstedet konstaterte at det var en injektor som var gåen men de hadde ikke tid til å reparere, verksted nr.2 konstaterte at det var coil som var gåen og de hadde heller ikke tid. Verksted nr.3 tok kompresjontest og en av sylindrene hadde ikke kompresjon så det blir en mye dyrere reparasjon enn først forespeilet.

Anonymkode: e775b...084

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja verkstedet har lov til å legge på opptil 15% av den avtalte prisen og hvis det blir vesentlig dyrere så skal kunden kontaktes, du kan da velge om de skal fortsette reparasjon eller så kan du finne et annet verksted.

Det å feilsøke og reparere bil er ikke alltid en eksakt vitenskap, er ganske vanlig at de finner andre feil som også må utbedres for å få bilen på veien igjen.

Jeg hadde nylig en av bilene mine på verksted fordi den fjusker, det første verkstedet konstaterte at det var en injektor som var gåen men de hadde ikke tid til å reparere, verksted nr.2 konstaterte at det var coil som var gåen og de hadde heller ikke tid. Verksted nr.3 tok kompresjontest og en av sylindrene hadde ikke kompresjon så det blir en mye dyrere reparasjon enn først forespeilet.

I mitt tilfelle har de visst hva som må utbedres etter å ha foretatt en undersøkelse og jeg fikk en fastpris på det, men de har brukt nesten 3 ganger så mange timer på det enn det som var planen, altså de feilberegnet grovt.

Gjelder det fortsatt 15% eller kan de ta seg betalt mye mer kun fordi de har feilberegnet og brukt vesentlig mer tid?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I mitt tilfelle har de visst hva som må utbedres etter å ha foretatt en undersøkelse og jeg fikk en fastpris på det, men de har brukt nesten 3 ganger så mange timer på det enn det som var planen, altså de feilberegnet grovt.

Gjelder det fortsatt 15% eller kan de ta seg betalt mye mer kun fordi de har feilberegnet og brukt vesentlig mer tid?

15% er uten å varsle kunden, blir det betydelig dyrere så skal kunden kontaktes for avklare om de skal fortsette med reparasjonen.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...