AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #1 Skrevet 8. mars 2024 Vært småsmyk og småforkjølet siden desember frem til dagsdato. Har hatt en runde med forkjølelse, men ingen feber. Dette er hva jeg har hatt og fortsatt har av symptomber: - Tett nese - Må snyte meg omtrent hele tiden, mye snørr - Når jeg var forkjølet var nesen min så tett at jeg klarte å svelge snørret, så det kom ut igjen via munnen, æsj jeg vet. - Litt småsår hals - Hoster mye enkelte dager - Mest tørrhoste, av og til slimhoste, men føler det ikke kommer "ut" Legen vil ikke ha meg inn, da han mener dette "går over" og en privatlege for 4000kr har jeg ikke råd til, da dette ikke nødvendigvis bekymrer meg. Men har vart såpass lenge, at jeg gjerne skulle hatt noe medisin/kur for å bli kvitt det nå. Noe tips? Anonymkode: c654e...70f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #2 Skrevet 8. mars 2024 Det finnes ingen medisin/kur for forkjølelse. Dette må bare få gå over av seg selv. Det som kan lette litt er å heve hodeenden på senga slik at det blir bedre å puste. Saltvannspray i nesen løsner godt opp slik at det kommer ut. Anonymkode: a264f...971 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Skrevet 8. mars 2024 Vi andre bruker nesespray og Paracet Anonymkode: 8471c...e81 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #4 Skrevet 8. mars 2024 Det er lite man får gjort med forkjølelse. Om du kommer til en lege vil du nesten garantert bare få beskjed om å bruke nesespray, og halstabletter, og spise sunt. Anonymkode: ad6cf...1d8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #5 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vært småsmyk og småforkjølet siden desember frem til dagsdato. Har hatt en runde med forkjølelse, men ingen feber. Dette er hva jeg har hatt og fortsatt har av symptomber: - Tett nese - Må snyte meg omtrent hele tiden, mye snørr - Når jeg var forkjølet var nesen min så tett at jeg klarte å svelge snørret, så det kom ut igjen via munnen, æsj jeg vet. - Litt småsår hals - Hoster mye enkelte dager - Mest tørrhoste, av og til slimhoste, men føler det ikke kommer "ut" Legen vil ikke ha meg inn, da han mener dette "går over" og en privatlege for 4000kr har jeg ikke råd til, da dette ikke nødvendigvis bekymrer meg. Men har vart såpass lenge, at jeg gjerne skulle hatt noe medisin/kur for å bli kvitt det nå. Noe tips? Anonymkode: c654e...70f Er ikke så mye legen får gjort med en vanlig forkjølelse da.. Drikk vann, bruk nesespray og Paracet ved behov. Luft soverommet 😅 Anonymkode: 7df28...185 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #6 Skrevet 8. mars 2024 -Bronkyl for å få opp slimet, kjøpes reseptfritt -physiomer for å rense ut alt slimet fra nesa Anonymkode: 8a28f...8c1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #7 Skrevet 8. mars 2024 Og forresten: ikke bruk vanlig nesespray som otrivin som anbefales lengre opp når det er over tid. Den skal ikke brukes i mer enn 10 dager pga at det ødelegger slimhinnene og fører til avhengighet. Anonymkode: 8a28f...8c1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #8 Skrevet 8. mars 2024 Koster ikke 4000 kr for en time hos privatlege. Bruk Dr. Dropin. 375,- for video konsultasjon. Anonymkode: d85fa...6fd 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #9 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og forresten: ikke bruk vanlig nesespray som otrivin som anbefales lengre opp når det er over tid. Den skal ikke brukes i mer enn 10 dager pga at det ødelegger slimhinnene og fører til avhengighet. Anonymkode: 8a28f...8c1 Ingen av oss har skrevet Otrivin. Jeg skrev salvannspray og andre skrev bare nesespray. Anonymkode: a264f...971 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #10 Skrevet 8. mars 2024 En privat ØNH koster ikke 4000kr...var der selv nylig. Pris var 1350kr for inntil 30min konsultasjon...så kommer evt tillegg.. Anonymkode: 4a9f3...7ab
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #11 Skrevet 8. mars 2024 Hvis det har vart så lenge så ville jeg fått det sjekket. Det kan være noe annet. Man vet søren meg aldri, få det sjekket. Møkkalege. Anonymkode: 7706a...566 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #12 Skrevet 8. mars 2024 Legen vil ikke ta deg inn fordi det sannsynligvis er virus som står i kø for å smitte deg, sånn som alle oss andre. Etter gjennomgått infeksjon er immunforsvaret svekket, og da står neste virus klart. Veldig typisk. Hadde du sjekket opp i dette hadde du funnet ut at det ikke koster 4000 kroner å gå privat. Anonymkode: ec53d...2ea
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #13 Skrevet 8. mars 2024 Jeg fikk Rinexin depottab 50 mg SLIMHINNEAVSVELLENDE 1 tablett morgen 1 tablett kveld Det hjalp litt og tørket opp. Anonymkode: 2ee33...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #14 Skrevet 8. mars 2024 Jeg sjekket Volvat - lungespesialist 😅 for 3970kr, burde kanskje ha understreket dette før jeg ble «arrestert» for å lyve. Jeg trenger en lege som kan sjekke meg imens jeg sitter foran vedkommende, og ta noe tester. Ikke en videokonsultasjon. når forkjølelsen og hosten har vart i nesten 3-4 mnd er det vell naturlig å anta at man ønsker å få dette sjekket, in worst case det er noe annet? Anonymkode: c654e...70f 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #15 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sjekket Volvat - lungespesialist 😅 for 3970kr, burde kanskje ha understreket dette før jeg ble «arrestert» for å lyve. Jeg trenger en lege som kan sjekke meg imens jeg sitter foran vedkommende, og ta noe tester. Ikke en videokonsultasjon. når forkjølelsen og hosten har vart i nesten 3-4 mnd er det vell naturlig å anta at man ønsker å få dette sjekket, in worst case det er noe annet? Anonymkode: c654e...70f Men hva i alle dager skal du med lungespesialist? 😅 Det blir du jo henvist til uansett om allmennlegen mener det er nødvendig. Anonymkode: ec53d...2ea 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #16 Skrevet 8. mars 2024 Sånn er vinterhalvåret for veldig mange! Anonymkode: 8e3f0...f9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå