AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #1 Skrevet 8. mars 2024 Har noen her vært på en fødselsforberedende samtale på fødeavdeling i forkant av fødsel? Jeg er henvist til en slik samtale men har ikke fått time enda. Når fikk dere time? Hva ble planlagt utfra denne samtalen? Anonymkode: 1b0e1...b04
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #2 Skrevet 8. mars 2024 Jeg fikk beskjed at de pleier å ta dem i ca uke 35. Jeg fikk den i uke 33 for jeg fødte prematurt første gang. Vi gikk gjennom hva som var viktig for meg og det ble journalført. Anonymkode: 4096e...274
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Skrevet 8. mars 2024 Husker ikke helt når jeg fikk den, men jeg fødte i uke 35, og mener jeg hadde samtalen rett før. Dette var i 2021, så det var digitalt møte. Hadde allerede fått en link til en video hvor de gikk gjennom alt på fødeavdelingen, forskjellige måter å føde på, smertelindring osv. Vi planla ingenting egentlig, men det var nok fordi jeg ikke hadde noe ønske om det. Vi visste at babyen fortsatt lå i seteleie, og jeg skulle egentlig på en kontroll/vendeforsøk i uke 36, så snakket litt om det. Snakket også om at jeg i utgangspunktet ikke ønsket epidural fordi jeg er redd for den, men at alt kan endre seg underveis, at jeg var positiv til f.eks pudendal osv. Med nummer to kan jeg ikke huske at jeg hadde noen samtale med sykehuset, men pga komplikasjoner fra første så var det et risikosvangerskap som ble fulgt opp ofte på sykehuset, så jeg pratet jo mye med de likevel. Anonymkode: e86ba...0ed
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #4 Skrevet 8. mars 2024 Vi hadde et møte med jordmor sammen med flere andre par hvor vi fikk en "innføring i fødsel". Fikk ikke omvisning på sykehuset, men var Covid-tider så de ville vel ikke ha unødvendige besøk. Anonymkode: 32768...1d6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #5 Skrevet 8. mars 2024 Jeg tror vi snakker om litt forskjellige ting her Jeg har bedt om en ekstraordinær fødselsforberedende samtale med fødepoliklinikken fordi jeg er ekstremt redd for ulike ting rundt det å føde og ønsker å bli igangsatt før en viss dato for å ha lktt kontroll på når en fødsel skal skj Ts. Anonymkode: 1b0e1...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå