AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #1 Skrevet 8. mars 2024 Dette gjelder en kamerat av meg. Han og eksen sendte en del nakenbilder frem og tilbake. Idiotisk ja, men begge er voksne mennesker så det får de stå for selv. Det ble etterhvert slutt og bruddet var ikke veldig pent. Hva som skjedde er ikke relevant, men begge to oppførte seg ufint. Min kamerat slettet alle bildene av eksen sin og regnet med at hun gjorde det samme. Nå viser det seg derimot at hun har videresendt bildene til en venninne for å gjøre narr av han og denne venninnen viser dem villig videre «til alle som vil se». Kameraten min syntes jo dette er ganske kjipt og vet ikke helt hva han skal gjøre. Han vurderer å anmelde, men er usikker på om det er noen vits? Er det noen her som har vært i en lignende situasjon som har noen råd? Anonymkode: 3bf24...bab
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #2 Skrevet 8. mars 2024 Han burde anmelde. Om ikke annet får damen en ripe i lakken Anonymkode: 3dddb...30c 9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Skrevet 8. mars 2024 Dette er jo ulovlig! Vi ( foreldre) til 8 klassingene har nettopp vært på foredrag ang deling av bilder med politiet. Fatter ikke at «voksne» folk kan oppføre seg så nedring. Min sønn på 13 vet bedre! Anonymkode: 3bc85...aff 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #4 Skrevet 8. mars 2024 selvsagt burde han annmelde. Anonymkode: bb3a5...19f 4
Mt3 Skrevet 8. mars 2024 #5 Skrevet 8. mars 2024 Klart det er vits i å anmelde, det med å spre nakenbilder tas tak i og når han vet kilden så er det lett for de som skal stoppe spredningen å finne bildene og få de slettet. 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #6 Skrevet 8. mars 2024 Tusen takk for svar. Jeg har også sagt til han at jeg syntes at han burde anmelde. Han syntes naturlig nok at dette er ganske flaut i og med at han sendte avgårde bildene frivillig. Men han ga jo aldri samtykke til deling videre. Jeg skal vise han svarene her (han vet at jeg har laget tråden) TS Anonymkode: 3bf24...bab 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #7 Skrevet 8. mars 2024 Det er hatefullt gjort av eksen, og det er en kriminell handling. Jeg hadde anmeldt på flekken. Anonymkode: f759b...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #8 Skrevet 8. mars 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er jo ulovlig! Vi ( foreldre) til 8 klassingene har nettopp vært på foredrag ang deling av bilder med politiet. Fatter ikke at «voksne» folk kan oppføre seg så nedring. Min sønn på 13 vet bedre! Anonymkode: 3bc85...aff Alles sønner "vet bedre". Likevel gjør gutter det også. Anonymkode: f759b...2eb 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #9 Skrevet 8. mars 2024 Selvfølgeligskal han anmelde. Det hun gjør er ulovelig og nå de fatisk bruker tid på og slår ned på. Anonymkode: e4673...29b 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #10 Skrevet 8. mars 2024 1. Anmeld. 2. Slutt å være idiot. Anonymkode: 8a899...25c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #11 Skrevet 8. mars 2024 Du skriver ikke hvor gamle kameraten og eksen hans er. Men det er ulovlig å spre nakenbilder av andre. Blir ekstra ripe i lakken om det er unge mennesker. https://www.politiet.no/rad/trygg-nettbruk/delbart/ Det er ikke lov å sende seksualiserte bilder til noen under 16 år, eller noen eldre som ikke har gitt samtykke til det. Det er som utgangspunkt straffbart å TA, HA eller DELE nakenbilder eller film av noen som er under 18 år. Unntaksvis kan straffen falle bort dersom gutten/jenta har et nakenbilde av noen som synes det er greit at vedkommende har bildet (for eksempel kjæresten), gitt at de er omtrent like i alder og utvikling og den som blir avbildet, er mellom 16 og 18 år. Det er uansett forbudt å dele bildet videre. Anonymkode: c0cc4...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #12 Skrevet 8. mars 2024 Anmeld. KG's ultimate svar på absolutt alt. Anonymkode: 8c9d1...a84
Maleficenta Skrevet 8. mars 2024 #13 Skrevet 8. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dette gjelder en kamerat av meg. Han og eksen sendte en del nakenbilder frem og tilbake. Idiotisk ja, men begge er voksne mennesker så det får de stå for selv. Det ble etterhvert slutt og bruddet var ikke veldig pent. Hva som skjedde er ikke relevant, men begge to oppførte seg ufint. Min kamerat slettet alle bildene av eksen sin og regnet med at hun gjorde det samme. Nå viser det seg derimot at hun har videresendt bildene til en venninne for å gjøre narr av han og denne venninnen viser dem villig videre «til alle som vil se». Kameraten min syntes jo dette er ganske kjipt og vet ikke helt hva han skal gjøre. Han vurderer å anmelde, men er usikker på om det er noen vits? Er det noen her som har vært i en lignende situasjon som har noen råd? Anonymkode: 3bf24...bab Han kan anmelde henne for dette og så bør han gå på er det slettmeg.no? Eller han bør vel ikke fjerne bevis først Endret 8. mars 2024 av Maleficenta
Maleficenta Skrevet 8. mars 2024 #14 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Anmeld. KG's ultimate svar på absolutt alt. Anonymkode: 8c9d1...a84 Ja det er jo ulovlig 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #15 Skrevet 8. mars 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Anmeld. KG's ultimate svar på absolutt alt. Anonymkode: 8c9d1...a84 Ganske greit svar når man er utsatt for alvorlige lovbrudd da. Anonymkode: 8a899...25c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #16 Skrevet 8. mars 2024 Takk igjen for alle svar. Han har lest tråden og vurderer nå sterkt og anmelde. Til deg som lurte på alder: De er begge i 30-årene. TS Anonymkode: 3bf24...bab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå