AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #1 Skrevet 8. mars 2024 Gratulerer alle kvinner. 8. mars er en viktig dag på mange måter. Kampen for likestilling har kommet langt, er viktig og må kjempes kontinuerlig. Her er en liste med mine kjepphester på hva mine kjønnsfeller menn må slutte med. 1. Slutt å hjelpe til hjemme! Dette er det viktigste punktet. Ingen menn skal hjelpe til hjemme. De skal bare gjøre jobben. Det å hjelpe til er å overlate ansvaret til andre. Menn skal ta ansvar selv. Ingen kvinner skal måtte be om hjelp til husarbeid, middagslaging eller liknende. Fordel byrden rettferdig og bare gjør det. 2. Slutt å passe barna dine. Ingen menn skal passe barna sine. De skal være fedre. Ingen fedre passer barna sine. De er sammen med barna sine og deler på ansvaret med moren. 3. Slutt å reise bort på gutteturer/jaktturer osv uten å gi kona muligheten til å gjøre det samme. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har snakket med par der mannen reiser på fotballtur, jaktturer osv for en helg eller en uke. Så spør jeg når kona, skal gjøre det samme. Nei det er ikke aktuelt er svaret fordi det går jo bare ikke. Då må man finne "barnevakt" osv. Slutt med dette. Reis på jaktturer, men spark ut kona på tur tilsvarende etterpå og ta ansvar for at hun får nyte det uten å bekymre seg for hvordan det er hjemme. 4. Slutt å la kvinner måtte ta ansvar for prevensjon. Hormonprevensjon funker bra for mange, men for andre er det noe skikkelig dritt som forklurdrer følelseslivet. Jeg ville ikke gått på noe slikt, men jeg har kondom og jeg har andre måter å oppnå nytelse på enn penetrering. Ja kondomen reduserer følelse og er kjip, men det er ingenting mot det mange kvinner må tåle med hormonell prevensjon. Ta ansvaret for prevensjon selv mann. Utforsk oralsex og ikke-penetrerende sex. La kvinnen i ditt liv slippe hormonell prevensjon fordi du er god på å skaffe begge nytelse! Sånn. Det var dagens utblåsing. Legg gjerne til flere punkt Anonymkode: 6408a...d29 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #2 Skrevet 8. mars 2024 Kanskje flere kvinner skulle begynne å bli sammen med kvinner istedenfor menn da. Anonymkode: 045a4...c9f 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Skrevet 8. mars 2024 Denne dagen er for kvinner. Hvorfor fokusere på menn? Anonymkode: 3e35b...d97
Adrenalina1 Skrevet 8. mars 2024 #4 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje flere kvinner skulle begynne å bli sammen med kvinner istedenfor menn da. Anonymkode: 045a4...c9f Dagens dummeste kommentar. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #6 Skrevet 8. mars 2024 Adrenalina1 skrev (1 minutt siden): Dagens dummeste kommentar. Menn og kvinner er forskjellige og det er ikke noe dere kan endre på. Anonymkode: 045a4...c9f
Q2012 Skrevet 8. mars 2024 #7 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Menn og kvinner er forskjellige og det er ikke noe dere kan endre på. Anonymkode: 045a4...c9f Ikke bare menn og kvinner er forskjellige, men alle mennesker er forskjellige. 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #8 Skrevet 8. mars 2024 5. Begynn å leve på egne premisser. Fokuser mer på egen lykke. Drit i hva du trur en kvinne kommer til å like. Hver deg selv, og om du ikke får kone og barn så er det helt greit. Let etter mening andre steder. Anonymkode: 3e35b...d97
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #9 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Denne dagen er for kvinner. Hvorfor fokusere på menn? Anonymkode: 3e35b...d97 Fordi vi skal ha likestilling nå, det betyr at kvinnedagen er for menn også. Anonymkode: ac84e...e09 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #10 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kanskje flere kvinner skulle begynne å bli sammen med kvinner istedenfor menn da. Anonymkode: 045a4...c9f Leste du hva TS faktisk skriver, eller leste du bare overskriftene? TS har jo gode poenger, og de passer perfekt på kvinnedagen. Anonymkode: db572...579 1
Rosalilje84 Skrevet 8. mars 2024 #11 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Fordi vi skal ha likestilling nå, det betyr at kvinnedagen er for menn også. Anonymkode: ac84e...e09 `Nei. Dere har egen mannsdag, som er 19. november.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #12 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Leste du hva TS faktisk skriver, eller leste du bare overskriftene? TS har jo gode poenger, og de passer perfekt på kvinnedagen. Anonymkode: db572...579 Takk for kommentar. Jeg er også enig i at det passer på kvinnedagen. I bunn og grunn handler det om at kvinner tar det tredje skiftet. Jeg blir så ufattelig provosert av mange menn som tar det for gitt at partneren ordner hjemme. Ta ansvar hjemme - > Få en lykkeligere mere opplagt kone. Får vi orden på dette synker sykemeldingsandelen hos kvinner kraftig. Det er jeg overbevist om. Så et lite hjertesukk. Kvinner har et ansvar her. De lar dette skje. Mange av de jeg har snakket med lar ikke mannen få ansvar fordi det da ikke blir gjort på rett måte. Slutt med det. La mannen ta ansvar. Det er den eneste måten han lærer på. Kanskje blir det ikke gjort likt som du ville gjort det, men det vil fungere. Start i det små og tving han til å ta større og større ansvar. Du vil se han vokse på det, og du selv får mer frihet. I en ideell verden skulle ikke det være nødvendig, men mange kvinner lar ikke mannen få ta ansvar. Så alle menn. Ta ansvaret uoppfordret. Send kona på venninetur, skitur, jakt eller hva det skal være, og ta ansvaret så nøyaktig at hun kan slappe fullstendig av. Dette vil du vinne på i det lange løp. Ts Anonymkode: 6408a...d29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå