Gå til innhold

Trenger råd. Hund separasjonsangst. Samlivsbrudd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en snart 3 år gammel hund som sliter veldig med separasjonsangst. Meget stresset og urolig når han er alene, derfor så har vi løst dette over tid nå med bruk av hundepasser eller evt hjemmekontor i arbeidsuker. Nå er det slik at meg og samboer skal flytte fra hverandre og vi aner ikke lenger hva vi gjør. Begge ønsker å ha hunden i livene våre. Vi er meget glad i han og ønsker ikke å omplassere. Vi kan dele omsorg for hunden oss i mellom,, men utfordringen er separsjonsangst og bruk av hundepasser når jeg bor alene koster for mye for meg. Og også blir veldig bundet. Trenger sårt noen råd. Finnes det noen gode løsninger som dere tenker?

Anonymkode: 7b410...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hundebarnehage som dere spleiser på? Og at man blir bundet med hund er vel ingen overraskelse, det er jo et liv man velger når man skaffer seg hund.

Anonymkode: c457a...221

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å bo sammen, og ta vare på hunden. Den er bare tre år gammel, og dere har påtatt dere ansvaret for den.

Anonymkode: b2c95...cae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min løsning er: Tenk på hva som vil være best for hunden, ikke dere. Kanskje du skal la eksen beholde hunden, for hundens del. Så kan du være hundepasser når du kan, ha helgebesøk og i det hele tatt fortsatt ha et forhold til hunden, så lenge samarbeidet med eksen fungerer. 

Det blir sannsynligvis trist, men det viktigste må vel være at hunden er ivaretatt. 

Anonymkode: b4422...f9f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun om hund hadde nettopp forelesning om en ny metode for å trene hunder med separasjonsangst. Jeg ville tatt kontakt med henne og sett på muligheten til å få hjelp. 

Jeg har ikke startet med min enda, men øynet et lite håp. For det er dyrt å ha hund med separasjonsangst om man er i full jobb og må betale for pass. Sånn er det bare. Jeg har hundebarnehage fire dager i uka for min, en da hjemmekontor. Og det koster. 

Anonymkode: 9d8e3...18d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hundebarnehage som dere spleiser på? Og at man blir bundet med hund er vel ingen overraskelse, det er jo et liv man velger når man skaffer seg hund.

Anonymkode: c457a...221

Å ha en hund med seperasjonsangst gjør en ekstra bundet. Når hunden ikke kan være hjemme alene når jeg drar på jobb. Det er ikke akkurat så mange hundebarnehager her vi bor eller nær jobb. Da må vi dra langt avgårde i rush trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min løsning er: Tenk på hva som vil være best for hunden, ikke dere. Kanskje du skal la eksen beholde hunden, for hundens del. Så kan du være hundepasser når du kan, ha helgebesøk og i det hele tatt fortsatt ha et forhold til hunden, så lenge samarbeidet med eksen fungerer. 

Det blir sannsynligvis trist, men det viktigste må vel være at hunden er ivaretatt. 

Anonymkode: b4422...f9f

Eksen har samme utfordring som jeg har. Han er også i full jobb. Vi skal selvsagt ivareta hunden på best mulig måte. Gjør bare så vondt i hjertet å omplassere, men er det rette valget så er det det vi må gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å bo sammen, og ta vare på hunden. Den er bare tre år gammel, og dere har påtatt dere ansvaret for den.

Anonymkode: b2c95...cae

Høres ut som beste løsning for oss alle…. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å omplassere en hund som sliter.. Ingen ønsker ta over et problem.. 

Anonymkode: 0c514...6bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er vanskelig å omplassere en hund som sliter.. Ingen ønsker ta over et problem.. 

Anonymkode: 0c514...6bf

Ja, det er klart det blir. Men kanskje det er mulig å få til en løsning der. Kanskje jeg kan være et avlastningshjem for han. Og på den måten fortsatt ha han i livet mitt/vårt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...