AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #21 Skrevet 12. mars 2024 Sløkkeste argument fra enkelte her at katter er nattdyr... Ja det stemmer, men de er ørkendyr også! 10-15minusgrader uten unntak? "De har ikke dødd enda". Herregud altså. Til TS; godt å lese at du passer på pusen din og at du fikk han inn. Håper ikke det er konkurranse på g. Anonymkode: 3b5ad...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #22 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer jo an på hvor kaldt. Her har vi to katter som alltid er ute om natta, enten de vil eller ikke. De får bare være inne om natta om det er kaldere enn 10 minus. Dette har vi praktisert i 20 år, og vi har friske og sunne katter som blir gamle. Men nå bor vi på gård, og kattene har lune, men fortsatt kalde steder å gjemme seg i uthuset hvis de vil. Anonymkode: 2c12a...9ea Hvorfor har du katt egentlig? De er jo ørkendyr som ikke er tilpasset norsk klima Anonymkode: 64074...264
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #23 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her, bortsett fra at vi har grense på 15 minus. Ellers må de være ute om natten. Katter er jo nattdyr, så de storkoser seg ute om natta. Her går de selv til døra når de skjønner at vi ordner oss for kvelden. Om de er ute/borte ett par døgn på våren, så er ikke det noe stress. De finner både lune steder å hvile og mer enn nok mat (fugler, mus osv) ute. Anonymkode: 1ac0d...b37 Skumringsdyr* I tillegg til å være ørkendyr som ikke er tilpasset norsk klima. Anonymkode: 64074...264
silkestrå Skrevet 12. mars 2024 #25 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Anonymkode: 1ac0d...b37 Dette stemmer iallefall ikke for mine to små pelsvenner. De ligger stort sett i sengen min hele natten, og de eneste gangene de er aktiv på natten er når jeg ikke får sove og forstyrrer dem med å vandre rundt i huset.
Gjest ti10 Skrevet 12. mars 2024 #27 Skrevet 12. mars 2024 Dere som synes det er greit at katter og andre dyr er ute når det er veldig kaldt: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/katt-fros-i-hjel-vi-kan-ikke-ha-det-slik/16280944/ https://www.tv2.no/nyheter/viral/disse-kaninene-ble-funnet-forlatt-ute-i-20-minusgrader/16390853/
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #28 Skrevet 12. mars 2024 ti10 skrev (34 minutter siden): Nytter det ikke å lokke med mat heller? Etter 1-2 døgn ute er han så trøtt og sulten at jeg klarer å lokke han til meg med reker eller noe snaddermat, og da får jeg tak i han. Han vet jeg vil ha han inn og løper fra meg😺 Ts Anonymkode: 0f297...0ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå