AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #1 Del Skrevet 8. mars 2024 Det er vår i luften, men kaldt om natten her i Bergen. Min hannkatt elsker å være ute og er grei å få inn, uansett om det er midt på dagen eller kvelden, men i kveld nektet han og løp bort når jeg nærmet meg. Tror nok han merker at han er litt vårkåt, selv om han er kastrert. Jeg er redd han kommer til å fryse, men hva gjør jeg når han heller vil være ute enn å ligge i en god og varm stue? Anonymkode: 0f297...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #2 Del Skrevet 8. mars 2024 Så voldsomt kaldt er det vel ikke i Bergen nå? Anonymkode: 57010...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Del Skrevet 8. mars 2024 Lar han være ute. Evnt. katteluke. Anonymkode: 31636...6ad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SitronTre Skrevet 8. mars 2024 #4 Del Skrevet 8. mars 2024 Her har kattene innetid. Om hunnkatten kunne velge så ville hun være ute hele natta men det får hun ikke lov til. Vi pleier så si at kl18 er innetid for henne... Men om katten din er ute, prøv å lokke dem inn med.m noe han liker? Mat? Leker? Hva som enn funker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #5 Del Skrevet 8. mars 2024 Går nok greit men skjønner bekymringen😂 jeg får ikke sove om en av dem er ute på natten🙈 Anonymkode: 9284e...900 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #6 Del Skrevet 8. mars 2024 Da får du rope til han at om han skal være ute i kulden må han ta på jakke, og viss ikke gir du han husarrest i morgen. Anonymkode: c54e8...6f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #7 Del Skrevet 8. mars 2024 Lag til en kasse med tak ute foran inngangsdøren/hagedør/terrasse el.lignende, kle den gjerne med noe isolerende (isopor f.eks), og legg inn ett tykt teppe i bunn. Da kan han trekke inn der om han synes det plutselig skulle bli litt for kaldt å være ute på natta likevel og dere sover 😊 Anonymkode: d9b67...4c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #8 Del Skrevet 8. mars 2024 Ts her Jeg bor i bygård i sentrum så kan ikke sette ut noe kattehus, katteluke eller lage et tilholdssted til han. Jeg gikk ut 9:30 i dag og da så jeg han ikke, men når jeg kom hjem to timer senere kom han løpende mot meg og så trøtt ut, men inn ville han ikke selv om jeg lokket med Dreamies. Jeg tror det er kommet en ny katt i kvartalet, og at han stresser og må passe på rerviret sitt. Anonymkode: 0f297...0ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #9 Del Skrevet 8. mars 2024 Ts her Jeg har enda ikke fått inn katten min, og han løper bort når jeg kommer ut men ser at han er trøtt og sulten. Har aldri opplevd han slik før og blir urolig Anonymkode: 0f297...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silkestrå Skrevet 8. mars 2024 #10 Del Skrevet 8. mars 2024 Huff, dette høres skikkelig fortvilende ut. Hvordan går det? Har du klart å lokke ham inn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #11 Del Skrevet 8. mars 2024 Hvor gammel er han? Anonymkode: 6fb3a...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #12 Del Skrevet 8. mars 2024 Katten min holder også på sånn for tiden, men vi har rutine med at han får litt sheba (beste han vet) når han kommer inn for kvelden. Han får ikke sheba ellers. Det pleier funke. Tror også det er noe våryrhet på g, selvom han ikke har baller. Snøen er vekk for første gang i vinter også, så nå koser han seg fælt etter å ha vært inne nesten hele vinteren. Anonymkode: 2b905...663 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #13 Del Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor gammel er han? Anonymkode: 6fb3a...4bc 5 år i juni Ts Anonymkode: 0f297...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #14 Del Skrevet 9. mars 2024 Ts her. Oppdatering: Jeg kjøpte Shiba i sted og lokket han med boksen, og nå var han så sulten og sliten at han ikke tenkte på at jeg kunne ta han. Med en gang han begynte å spise, tok jeg og løftet han opp og gikk inn, og han gjorde ikke motstand. Kjente også at han var blitt lettere etter over to døgn uten mat/vann. Nå ligger han i stolen sin og sover tungt i en varm stue.😺 De siste nettene har det vært frost og minusgrader, så tenker han har frosset. Anonymkode: 0f297...0ab 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silkestrå Skrevet 12. mars 2024 #15 Del Skrevet 12. mars 2024 Så godt å høre at han er hjemme igjen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #16 Del Skrevet 12. mars 2024 Lar han bli ute Anonymkode: 15c96...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #17 Del Skrevet 12. mars 2024 Så godt å høre! Sheba er tydeligvis uimotståelig 😄 Anonymkode: 2b905...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #18 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 1.34): Det er vår i luften, men kaldt om natten her i Bergen. Min hannkatt elsker å være ute og er grei å få inn, uansett om det er midt på dagen eller kvelden, men i kveld nektet han og løp bort når jeg nærmet meg. Tror nok han merker at han er litt vårkåt, selv om han er kastrert. Jeg er redd han kommer til å fryse, men hva gjør jeg når han heller vil være ute enn å ligge i en god og varm stue? Anonymkode: 0f297...0ab Det kommer jo an på hvor kaldt. Her har vi to katter som alltid er ute om natta, enten de vil eller ikke. De får bare være inne om natta om det er kaldere enn 10 minus. Dette har vi praktisert i 20 år, og vi har friske og sunne katter som blir gamle. Men nå bor vi på gård, og kattene har lune, men fortsatt kalde steder å gjemme seg i uthuset hvis de vil. Anonymkode: 2c12a...9ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #19 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer jo an på hvor kaldt. Her har vi to katter som alltid er ute om natta, enten de vil eller ikke. De får bare være inne om natta om det er kaldere enn 10 minus. Dette har vi praktisert i 20 år, og vi har friske og sunne katter som blir gamle. Men nå bor vi på gård, og kattene har lune, men fortsatt kalde steder å gjemme seg i uthuset hvis de vil. Anonymkode: 2c12a...9ea Samme her, bortsett fra at vi har grense på 15 minus. Ellers må de være ute om natten. Katter er jo nattdyr, så de storkoser seg ute om natta. Her går de selv til døra når de skjønner at vi ordner oss for kvelden. Om de er ute/borte ett par døgn på våren, så er ikke det noe stress. De finner både lune steder å hvile og mer enn nok mat (fugler, mus osv) ute. Anonymkode: 1ac0d...b37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #20 Del Skrevet 12. mars 2024 Min katt er også ofte ute om natta. Fra frosten slipper til den kommer igjen er hun ute om natta og inne og sover på dagen. Hvis hun vil ut på vinteren får hun lov til det, jeg har en kasse litt oppe på veggen hun kan legge seg i om hun vil. Et menneske ser henne ikke der og hunder når henne ikke. Men hun er strengt tatt sjelden utenfor døren så lenge det er snø på bakken. Anonymkode: 0665d...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå