Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endelig kommet meg ut, endelig. Men nå.. er alt tomt, jeg bryr meg ikke lenger, om noen ting. Det går bra, det går dårlig. Jeg er videre, jeg er knust. Jeg dro for ikke lenge siden, og jeg kan ikke la hver å tenke på om han kan være så gal og ha hatt det med noen i mellomtiden, siden vi er teknisk sett enda "gift" jeg venter, fordi jeg ønsket ingen andre enn han. Men han var voldelig så jeg kunne ikke bli, men jeg vill ha han og det er så urettferdig. Jeg for første gang i livet *jeg drikker ikke* vurderer å dra i morgen og kjøpe meg alkohol og bli full ett skjult sted og bare være der, vekke fra alt, alle følelsene. Jeg får flashbacks nå flere ganger dagen med intens angst og stramming i kroppen. Kan ikke se en ende på dette marerittet. Mareritt før og mareritt etter. Jeg får ikke sove heller, kanskje livet bare er teit og meningsløst, jeg hadde alt og nå har jeg ingenting. Samtidig levde jeg i frykt og fangenskap. Og nå føler jeg det samme utenom også, fordi hva hvis han plutselig vil finne meg og ta igjen? Jeg orker ikke mer, han har virkelig ødelagt det livet jeg hadde, og nå kjenner jeg ikke meg selv igjen lenger. 

Anonymkode: 5ab6f...f13

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med nærmeste Krisesenter, kjære deg! ❤️

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Det er tøft å stå i den fasen du gjør nå, og krisesenteret kan støtte og hjelpe deg i tiden fremover.

Ikke utsett det, ring Krisesenteret! ❤️

Ps! Du skriver at du hadde alt i forholdet. Det er feil, du hadde ingenting! Ingenting som var riktig, sant og godt! En mann som utsetter kvinnen han er sammen med for vold, det er en mann som ikke elsker henne! Det er en mann som ser på henne som et objekt, noe han kan kontrollere og bryte ned.

NÅ, derimot har du mulighet til å på sikt få alt - men da må du ta de rette valgene fremover! Du må søke hjelp. Og ikke drikk alkohol, for da risikerer du å ødelegge fremtiden din, nå som den endelig faktisk kan bli bedre, fordi du har kommet deg bort fra voldsmannen. Snakk også med legen din.

:klem3:

Anonymkode: 86104...2c0

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har endelig kommet meg ut, endelig. Men nå.. er alt tomt, jeg bryr meg ikke lenger, om noen ting. Det går bra, det går dårlig. Jeg er videre, jeg er knust. Jeg dro for ikke lenge siden, og jeg kan ikke la hver å tenke på om han kan være så gal og ha hatt det med noen i mellomtiden, siden vi er teknisk sett enda "gift" jeg venter, fordi jeg ønsket ingen andre enn han. Men han var voldelig så jeg kunne ikke bli, men jeg vill ha han og det er så urettferdig. Jeg for første gang i livet *jeg drikker ikke* vurderer å dra i morgen og kjøpe meg alkohol og bli full ett skjult sted og bare være der, vekke fra alt, alle følelsene. Jeg får flashbacks nå flere ganger dagen med intens angst og stramming i kroppen. Kan ikke se en ende på dette marerittet. Mareritt før og mareritt etter. Jeg får ikke sove heller, kanskje livet bare er teit og meningsløst, jeg hadde alt og nå har jeg ingenting. Samtidig levde jeg i frykt og fangenskap. Og nå føler jeg det samme utenom også, fordi hva hvis han plutselig vil finne meg og ta igjen? Jeg orker ikke mer, han har virkelig ødelagt det livet jeg hadde, og nå kjenner jeg ikke meg selv igjen lenger. 

Alkohol hjelper ikke , mennesker og tid gjør.

Har du en venninne eller noen i nær familie du kan snakke med er det tiden for det nå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ta kontakt med nærmeste Krisesenter, kjære deg! ❤️

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Det er tøft å stå i den fasen du gjør nå, og krisesenteret kan støtte og hjelpe deg i tiden fremover.

Ikke utsett det, ring Krisesenteret! ❤️

Ps! Du skriver at du hadde alt i forholdet. Det er feil, du hadde ingenting! Ingenting som var riktig, sant og godt! En mann som utsetter kvinnen han er sammen med for vold, det er en mann som ikke elsker henne! Det er en mann som ser på henne som et objekt, noe han kan kontrollere og bryte ned.

NÅ, derimot har du mulighet til å på sikt få alt - men da må du ta de rette valgene fremover! Du må søke hjelp. Og ikke drikk alkohol, for da risikerer du å ødelegge fremtiden din, nå som den endelig faktisk kan bli bedre, fordi du har kommet deg bort fra voldsmannen. Snakk også med legen din.

:klem3:

Anonymkode: 86104...2c0

Jeg har pratet med de.. problemet mitt med å være så opp og ned mentalt er at jeg har virket bedre og bedre med tiden. Men nå kommer depresjonen.. tydeligvis er dette en normal del av sorg prosessen.. jeg har kontaktet rask psykisk helsehjelp (men det tar 1-2 uker før de kontakter deg, og det har gått 1 uke 🫣) også prater jeg med NoK... Men mellom der må jeg finne på noe å gjøre fordi jeg klarer ikke oppføre meg som ingenting rundt de jeg kjenner og sånt når alt annet detter rundt meg.

AnonymBruker
Skrevet
TomSawyer skrev (36 minutter siden):

Alkohol hjelper ikke , mennesker og tid gjør.

Har du en venninne eller noen i nær familie du kan snakke med er det tiden for det nå.

De er opptatt denne helgen. Så jeg er på egenhånd, det var vel derfor alkohol tanken kom ganske så fort. Men jeg må virkelig prøve å holde meg opptatt men jeg vet ikke med hva..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De er opptatt denne helgen. Så jeg er på egenhånd, det var vel derfor alkohol tanken kom ganske så fort. Men jeg må virkelig prøve å holde meg opptatt men jeg vet ikke med hva..

Hva som helst er bedre enn å sitte å scrolle på tlf. Hvis du har bil,  er det noen et stykke unna du kan besøke? 

Bestill hotellrom en natt i nærmeste by og tråkke rundt i sentrum til du blir lei?

Har mest tro på menneskelig kontakt da..noen du kan utlevere deg i det minste litt til så du ikke er så alene med smerten..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
TomSawyer skrev (11 timer siden):

Hva som helst er bedre enn å sitte å scrolle på tlf. Hvis du har bil,  er det noen et stykke unna du kan besøke? 

Bestill hotellrom en natt i nærmeste by og tråkke rundt i sentrum til du blir lei?

Har mest tro på menneskelig kontakt da..noen du kan utlevere deg i det minste litt til så du ikke er så alene med smerten..

Får prøve å ringe familien eller noe og henge med de..😅 koselig det da

AnonymBruker
Skrevet

Du må nok bare ta tida til hjelp. Det blir bedre på sikt❤️ Benytt deg av venner og profesjonelle som samtalepartner.

Du er sterk som gikk ut av forholdet! Ønsker deg  masse lykke til videre!

Anonymkode: 03869...69e

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får prøve å ringe familien eller noe og henge med de..😅 koselig det da

God ide og lykke til. Snart kommer våren og disse dagene blir bare et dårlig minne..🌞

• Hjerte 1
Skrevet

Gjør som meg… skriv en liste over alle hans negative sider og alt han har gjort mot deg. Les den mange ganger for dag. Ikke kontakt han som behandler deg som søppel. Vi husket alltid alt det gode når vi sørger, men husk at han hadde også sine negative grusomme sider. Det er millionvis av kvinner som har opplevd det samme som deg, som har kommet seg videre og funnet nye menn som behandler dem med kjærlighet og ikke vold. Be strong

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sender en klem.

Anonymkode: 5217e...1f1

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...