AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #21 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hos meg står det utbrent og hypertensjon (betyr høyr blodtrykk). Anonymkode: e9695...833 Rettelse: sjekket nå, det står under diagnose: hypertensjon essensiell. Under aktivitet på arbeidsplassen og beskrivelse står det utbrent, hypertensjon. Anonymkode: e9695...833
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #22 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir ikke det som å si at leger ikke kan få somatiske sykdommer? 😂🥲 Anonymkode: 1a38f...c2d jo da. Men vet ikke hvor godtatt det blir av kolleger og ledere at man selv sliter psykisk. Det høres jo bedre ut at man er utbrent Anonymkode: bde0a...b0d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #23 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De skriver somregel at det er psykiske plager når det er snakk om sykemeld ved dødsfall, kriser i livet eller utbrenthet. den er ganske generell og kanskje litt dum Åsså. Men alt i alt, hode er psykisk og psykiske plager kan være så mangt og absolitt helt normalt. Jeg fikk Asperger diagnosen til slutt. Å nå står det, det isteden. Anonymkode: 945cf...142 Sykemeldt på grunn av autisme? Anonymkode: bde0a...b0d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #24 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jo da. Men vet ikke hvor godtatt det blir av kolleger og ledere at man selv sliter psykisk. Det høres jo bedre ut at man er utbrent Anonymkode: bde0a...b0d Men det kan jo være to forskjellige ting. Jeg er sykmeldt pga utbrent, men føler ikke jeg sliter psykisk av den grunn. Anonymkode: e9695...833 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #25 Skrevet 8. mars 2024 Jeg tror det stod utmattet og depresjon på min. Det handlet om en krevende jobb med mye pendling, og så fikk jeg på toppen av det hele et veldig sykt barn/ungdom. Da tippet det litt over for min del. Jeg fikk relativt fort pleiepenger for mitt barn, så dermed gikk jeg jo ikke lenge sykemeldt, og ingen brydde seg jo om at jeg var utbrent så lenge jeg fikk pleiepenger. Men vi kom oss og ble friskere sammen. Det var jo heller ikke slik at jeg "åå jeg er sliten og orker ikke". Det var rett inn på legevakta med hjerte som gikk i hundre og ørten, og det var blodutredelse på øyet, jeg kom meg ikke over gulvet. Jeg var livredd og trodde jeg hadde fått hjertefeil. Det tok en stund før noen forstod at jeg var utbrent. De trodde at det kanskje var long-covid osv. Synet sviktet, og jeg hadde ikke balanse, jeg svimte av. Så jeg kjenner jeg ikke igjen i at jeg var sliten eller trakk meg tilbake. Det var mange år tidligere... Anonymkode: 31aee...a2d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #26 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det kan jo være to forskjellige ting. Jeg er sykmeldt pga utbrent, men føler ikke jeg sliter psykisk av den grunn. Anonymkode: e9695...833 Hva slags symptomer har du da? Anonymkode: bde0a...b0d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #27 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva slags symptomer har du da? Anonymkode: bde0a...b0d Høyt blodtrykk, høy hvilepuls som blir enda høyere ved enkel aktivitet (som å tømme en oppvaskmaskin, økt søvnbehov, svimmel, redusert mental kapasitet (blir fortere mentalt sliten), redusert oppmerksomhet (sliter med å lese bøker, noe jeg egentlig elsker å gjøre). Det er det jeg kommer på i farta. Anonymkode: e9695...833 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #28 Skrevet 8. mars 2024 paraplyprinsessa skrev (34 minutter siden): Slutenhetssyndom, er det en diagnosekode lege kan sjekke av? Jeg tror psykisk ubalanse ofte brukes Ja. Legene bruker flere ulike diagnoser for utbrenhet, da det tidligere ikke har vært en egen diagnosekode. Slitenhetssyndrom er en av disse. Anonymkode: ad855...d19 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #29 Skrevet 8. mars 2024 I min sto det psykisk ubalanse eller noe sånt, men det er et par år siden. Veldig fint hvis det har kommet egen kode, for legen min var ikke fornøyd med å måtte skrive psykisk ubalanse. Anonymkode: f17b4...5c0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #30 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Høyt blodtrykk, høy hvilepuls som blir enda høyere ved enkel aktivitet (som å tømme en oppvaskmaskin, økt søvnbehov, svimmel, redusert mental kapasitet (blir fortere mentalt sliten), redusert oppmerksomhet (sliter med å lese bøker, noe jeg egentlig elsker å gjøre). Det er det jeg kommer på i farta. Anonymkode: e9695...833 Er dette typisk utbrenthet? Det høres mer ut som en uavklart somatisk tilstand. ME? Hvor lenge har du hatt det sånn? Anonymkode: bde0a...b0d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #31 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er ikke svar på spørsmålet til ts. Ts spør etter diagnosekoden legen bruker når noen er sykemeldt for utbrendthet siden man må ha en diagnose for å sykemeldes og siden utbrenthet ikke er en diagnose Anonymkode: e41c2...25a Det forutsetter jo at vi antar (uten bevis) at ts aner hva hen snakker om. Noe vi bør ant ts ikke gjør. På hvilken faglig bakgrunn tror ts at hen vet at «utmattelse» ikke er en diagnose? Anonymkode: 1d389...ea5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #32 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er dette typisk utbrenthet? Det høres mer ut som en uavklart somatisk tilstand. ME? Hvor lenge har du hatt det sånn? Anonymkode: bde0a...b0d Høres klassisk utbrent ut for min del. Anonymkode: ad855...d19
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #33 Skrevet 8. mars 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Det er etter som jeg har forstått ingen diagnose som heter utbrent. Hva skriver legen da i journalen og i papirene til Nav. Er det et klart skille mellom det å være utbrent versus å få psykiske vansker? Jeg lurer på om folk som selv jobber i psykiatrien synes det er mer stuerent å si at de er langtidssykemeldt pga utbrenthet enn å si at de selv har gått på en psykisk smell. Anonymkode: bde0a...b0d En million forskjellige ting. Siden det varrierer fra lege til lege og pasient til pasient Og absolutt ikke noe du trenger bry deg med. Anonymkode: 02e12...86a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #35 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er dette typisk utbrenthet? Det høres mer ut som en uavklart somatisk tilstand. ME? Hvor lenge har du hatt det sånn? Anonymkode: bde0a...b0d Dette er ikke ME. Langt derifra. Jeg klarer å få barna på skolen, handle, lage middag og lignende, men må hvile mye mer og også forsøke å få til litt lett trening (for å redusere blodtrykket). Det tror jeg ikke noen med ME hadde klart. Anonymkode: e9695...833 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #36 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er ikke ME. Langt derifra. Jeg klarer å få barna på skolen, handle, lage middag og lignende, men må hvile mye mer og også forsøke å få til litt lett trening (for å redusere blodtrykket). Det tror jeg ikke noen med ME hadde klart. Anonymkode: e9695...833 Jeg har hatt det sånn noen uker. Anonymkode: e9695...833
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #37 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det forutsetter jo at vi antar (uten bevis) at ts aner hva hen snakker om. Noe vi bør ant ts ikke gjør. På hvilken faglig bakgrunn tror ts at hen vet at «utmattelse» ikke er en diagnose? Anonymkode: 1d389...ea5 Jeg vet ikke, derfor spør jeg. Etter det jeg kan google meg til, så er fagfolk også i stuss om hva utmattelse innebærer Er jeg utbrent? - Vekst Psykolog Utbrenthet - Les mer og ta vår selvtest - Lysne psykolog (oslopsykologklinikk.no) Anonymkode: bde0a...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #38 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres klassisk utbrent ut for min del. Anonymkode: ad855...d19 Høres mer ut som pots enn utbrenthet Anonymkode: 6f13b...214 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #39 Skrevet 8. mars 2024 Hos meg sto det koden for generalisert angst. Jeg var totalt utbrendt og da var det angsten som ble mest fremtredende. Anonymkode: c348f...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #40 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres mer ut som pots enn utbrenthet Anonymkode: 6f13b...214 Nei, det er ikke pots. Anonymkode: e9695...833
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå