AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #1 Del Skrevet 7. mars 2024 Er på dag 4 med Menopur 225 og har vært skikkelig deppa i hele dag. Dere som hadde samme reaksjon, var dere like deppa under hele svangerskapet også ? Er litt småbekymra for at det er slik som dette jeg kan forvente å ha det i 9mnd 😕 Anonymkode: 18140...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #2 Del Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er på dag 4 med Menopur 225 og har vært skikkelig deppa i hele dag. Dere som hadde samme reaksjon, var dere like deppa under hele svangerskapet også ? Er litt småbekymra for at det er slik som dette jeg kan forvente å ha det i 9mnd 😕 Anonymkode: 18140...71f Eventuelle bivirkninger av medisiner går over når man slutter på medisinene. Anonymkode: bfbca...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Del Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eventuelle bivirkninger av medisiner går over når man slutter på medisinene. Anonymkode: bfbca...9d7 Det er jeg klar over Men man får jo også hormonendringer under svangerskapet, så det jeg lurte på var om «depresjon» av Menopur betyr at jeg mest sannsynlig også vil få «depresjon» av å være gravid. Selvfølgelig vet ingen nøyaktig hvordan det vil bli for meg, men ville høres andre erfaringer Anonymkode: 18140...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #4 Del Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jeg klar over Men man får jo også hormonendringer under svangerskapet, så det jeg lurte på var om «depresjon» av Menopur betyr at jeg mest sannsynlig også vil få «depresjon» av å være gravid. Selvfølgelig vet ingen nøyaktig hvordan det vil bli for meg, men ville høres andre erfaringer Anonymkode: 18140...71f Kroppen reagerer annerledes på hormoner som pumpes inn i kroppen og hormoner som naturlig stiger i kroppen ved graviditet. Anonymkode: bfbca...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #5 Del Skrevet 8. mars 2024 Er du helt sikker på at det er menopur som har gjort deg deppa...? Det kan godt hende det er en sammenheng, men så vidt jeg vet så er ikke depresjon en vanlig bivirkning av menopur. Det er ikke oppgitt i felleskatalogen en gang - så da er det nok veldig sjeldent kanskje? Pleier du oppleve depresjon som følge av hormonsvigninger i din naturlige syklus også? Siden depresjon egentlig ikke er en vanlig bieffekt av menopur, tenker jeg at det kanskje kan være noe annet. IVF er en tøff prosess å gå igjennom og det er nok mer unormalt å ikke kjenne på tunge dager når man går igjennom noe slikt. Menopur består også av FSH og LH. Når du er gravid, vil disse hormonene holde seg lavt gjennom graviditeten, mens andre hormoner stiger. Jeg er ikke lege, men jeg vil da tro at det du opplever ved å gå på menopur sannsynligvis ikke sier noe om hvordan du kommer til å reagere på en graviditet, fordi det er forskjellige hormoner som spiller inn. Men vi er alle forskjellige, og noen er mer sensitiv til hormoner enn andre. Jeg er selv veldig sensitiv til hormonsvigningene i syklusen min, og opplever ofte å bli deppa iforbindelse med stigningen av progesteron, ca en uke før mens. Fordi jeg er så sensitiv, så mistenker jeg at jeg sannsynligvis kommer til å oppleve humørsvigninger under graviditet også. Har derimot ikke hatt noen psykisk reaksjon på menopur. Anonymkode: 7c27b...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå