AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #1 Skrevet 7. mars 2024 Jeg har vært i permisjon 7 måneder nå og i morgen skal jeg tilbake på jobb. Jobber med noe som avhenger reise og blir borte 6 timer første dagen. Har rett på ammepause men er for langt unna barnet, gruer meg sånn og hun vil ikke helt ta flasken. Jeg føler meg veldig presset til å jobbe, faren har permisjon og hun spiser jo for fullt nå. Jeg har tatt opp med arbeidsgiver at jeg er redd for det blir helt krise men fått beskjed at sånn er det bare å komme tilbake etter permisjonen.. 😬 har vært maks borte 3 timer fra henne.... Tror dere det går bra? 😓😭 Anonymkode: 34352...d95
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #2 Skrevet 7. mars 2024 Det går selvfølgelig helt fint. Når du går ut av døra i morgen, vil du nesten føle du gjør noe kriminelt. At du har glemt noe. Stort sett er det mye verre for foreldrene enn barna. Mye verre. Barnet ditt er med far, og de kommer nok til å storkose seg. For noen blir det tøft i lenger tid, for andre finner de ut at å omgås med voksne med en kopp varm kaffe er magisk. Anonymkode: fb80e...6f8 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #3 Skrevet 7. mars 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det går selvfølgelig helt fint. Når du går ut av døra i morgen, vil du nesten føle du gjør noe kriminelt. At du har glemt noe. Stort sett er det mye verre for foreldrene enn barna. Mye verre. Barnet ditt er med far, og de kommer nok til å storkose seg. For noen blir det tøft i lenger tid, for andre finner de ut at å omgås med voksne med en kopp varm kaffe er magisk. Anonymkode: fb80e...6f8 Klarer hun seg uten pupp så lenge? Om hun spiser mat? Anonymkode: 34352...d95
Hmmmmmm Skrevet 7. mars 2024 #4 Skrevet 7. mars 2024 Det går seg fort til. Du trenger bare litt tid på å se at ting har gått bra.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #5 Skrevet 7. mars 2024 Jeg begynte på jobb på mandag, har vært 4 dager på jobb denne uka. Det har gått overraskende fint Det har vært godt for meg å tenke på og snakke om andre ting. Babyen har klart seg fint med far, selv om inntaket av mat og drikke ikke har vært så høyt. Han har vel tatt det igjen på resten av døgnet. Anonymkode: 9c989...fc9 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #6 Skrevet 7. mars 2024 Hvis hun ikke tar flaske er jo det alt for lenge å være borte. Babyen må jo ha rikelig med drikke på 6 timer, du kan jo ikke bare være borte uten ammepauser hvis hun ikke tar flaske. Når jeg begynte med forelesninger tre timer om gangen og hun ikke tok flaske så måtte jo far komme med babyen i pausen slik at hun fikk ammet. Anonymkode: dea17...81b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #7 Skrevet 7. mars 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis hun ikke tar flaske er jo det alt for lenge å være borte. Babyen må jo ha rikelig med drikke på 6 timer, du kan jo ikke bare være borte uten ammepauser hvis hun ikke tar flaske. Når jeg begynte med forelesninger tre timer om gangen og hun ikke tok flaske så måtte jo far komme med babyen i pausen slik at hun fikk ammet. Anonymkode: dea17...81b Hun drikker vann. Smoothie, spiser grøt og middag... ? Anonymkode: 34352...d95
La Luna Skrevet 7. mars 2024 #8 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun drikker vann. Smoothie, spiser grøt og middag... ? Anonymkode: 34352...d95 Det er selvfølgelig helt innafor. Mulig du får melkespreng de første dagene. Min minste fullammet jeg til 6 måneder, og jeg begynte å jobbe ved 7 måneder. Han tok ikke flaske, så vi begynte aldri med morsmelkerstatning. Han spiste to ganger i løpet av de seks timene jeg var borte, og drakk vann eller smoothie. Jeg ammet før jeg dro, og med det samme jeg kom tilbake. Dette går helt fint ❤️
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #9 Skrevet 7. mars 2024 36 minutter siden, AnonymBruker said: Klarer hun seg uten pupp så lenge? Om hun spiser mat? Anonymkode: 34352...d95 Det går nok helt fint. Anonymkode: fb80e...6f8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #10 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Klarer hun seg uten pupp så lenge? Om hun spiser mat? Anonymkode: 34352...d95 Såklart En del babyer sover jo 6-8 timer sammenhengende på natt i den alderen, og det går helt fint. Anonymkode: 757a4...88f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #11 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har vært i permisjon 7 måneder nå og i morgen skal jeg tilbake på jobb. Jobber med noe som avhenger reise og blir borte 6 timer første dagen. Har rett på ammepause men er for langt unna barnet, gruer meg sånn og hun vil ikke helt ta flasken. Jeg føler meg veldig presset til å jobbe, faren har permisjon og hun spiser jo for fullt nå. Jeg har tatt opp med arbeidsgiver at jeg er redd for det blir helt krise men fått beskjed at sånn er det bare å komme tilbake etter permisjonen.. 😬 har vært maks borte 3 timer fra henne.... Tror dere det går bra? 😓😭 Anonymkode: 34352...d95 Det MÅ gå bra. Permisjonen din er ferdig og du må tilbake i jobb. Er du med i fagforbundet? Jeg fikk innvilget 2 timer ammefri hver dag. Så da avtalte jeg med arbeidsgiver at jeg hadde kortere dager. Istedetfor 7.5 timers dag, jobbet jeg 5.5 timer (Jeg har 30 min kjørevei til jobb) Det gikk veldig fint for vår del og vi klarte fint å opprettholde ammingen. Anonymkode: 467fc...648
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #12 Skrevet 8. mars 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det MÅ gå bra. Permisjonen din er ferdig og du må tilbake i jobb. Er du med i fagforbundet? Jeg fikk innvilget 2 timer ammefri hver dag. Så da avtalte jeg med arbeidsgiver at jeg hadde kortere dager. Istedetfor 7.5 timers dag, jobbet jeg 5.5 timer (Jeg har 30 min kjørevei til jobb) Det gikk veldig fint for vår del og vi klarte fint å opprettholde ammingen. Anonymkode: 467fc...648 Det er personlig assistent så jeg kan ikke forlate henne og får ikke tatt pauser som jeg vil pga hun har behov for hjelp hele tiden Anonymkode: 34352...d95
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #13 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det MÅ gå bra. Permisjonen din er ferdig og du må tilbake i jobb. Er du med i fagforbundet? Jeg fikk innvilget 2 timer ammefri hver dag. Så da avtalte jeg med arbeidsgiver at jeg hadde kortere dager. Istedetfor 7.5 timers dag, jobbet jeg 5.5 timer (Jeg har 30 min kjørevei til jobb) Det gikk veldig fint for vår del og vi klarte fint å opprettholde ammingen. Anonymkode: 467fc...648 Litt pirk her, men ammefri er ikke noe man får innvilget, men har krav på gjennom AML og ofte tariff. Anonymkode: b2625...f67 2
Eilis Skrevet 8. mars 2024 #14 Skrevet 8. mars 2024 Baby var 8 mnd da jeg startet på jobb. La baby til brystet på morgenen før jeg dro, selv om han sov, sovnet ofte etterpå, eller så startet pappaen og baby dagen. Pumpet i lunsjen på jobb som baby fikk dagen etter, tok stort sett timen ammefri på slutten av dagen. Vi ga aldri flaske, ga bare morsmelken på kopp. Matinntaket gikk opp da jeg startet i jobb igjen. Det går fint for de fleste, men ja, det føles unaturlig. Kan bare snakke for meg selv men hodet var liksom ikke helt med, tenkte mye på baby (som hadde det kjempefint med pappaen). Baby er 16 mnd nå og jeg ammer enda.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #15 Skrevet 8. mars 2024 Starter rett før 8 mnd her. Gikk veldig fint med 2 timer ammefri hver dag, og fikk også pumpet en gang på jobb. Så fikk et melkemåltid ekstra til dagen etter . Hadde også hjemmekontor så da ble det amming i lunsjpausen som regel. Er straks 18 måneder og ammer enda og har 2 timer ammefri hver dag. Kuttet pumpingen for et par måneder siden og det gikk veldig fint. Var redd for spreng eller redusert melkeproduksjon men ikke vært noe problem her. Jeg ville i alle fall forsøkt å fått pumpet i løpet av arbeidsdagen om jeg var deg. Anonymkode: 7d665...070
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #16 Skrevet 9. mars 2024 Dette går bra! Husk at det er verst for deg, fordi du går å tenker på baby hele dagen ❤️ jeg grudde meg ekstremt med andremann, jeg håpte rett og slett at jeg ble lett skadet slik at jeg kunne være hjemme. Dagen kom og jeg måtte jo bare hoppe i det.. den første uka reagerte baby med mye sutring etter jeg kom hjem, men det gikk seg raskt til for oss begge. Nå er det helt ærlig bare litt godt å gjøre noe annet, være meg selv og ikke bare mamma. Lykke til ❤️ Anonymkode: 07537...218
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #17 Skrevet 10. mars 2024 Det svir litt i mammahjertet den første uka❤️ men plutselig er det den nye normalen Anonymkode: 2505f...515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå