Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten sa til meg at han elsker meg så høyt at hvis jeg ønsket en annen mann, så ville han latt meg gå fordi han elsket meg nok til å la meg gå. Jeg vet ikke hva dere tenker om det? Jeg liker ikke den tanken.

Anonymkode: 8c9da...9b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig merkelig ting å si ut av det blå ihvertfall.

Anonymkode: a0f6a...599

• Liker 7
Skrevet

Han elsker deg så høyt og han vil det beste for deg og at du skal ha det maksimalt bra, selv om det betyr at du forlater han.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (5 minutter siden):

Han elsker deg så høyt og han vil det beste for deg og at du skal ha det maksimalt bra, selv om det betyr at du forlater han.

Ja var det han uttrykte seg. så det betyr kjærlighet ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja var det han uttrykte seg. så det betyr kjærlighet ?

Jeg oppfatter det som kjærlighet ❤️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr bare at han ønsker du skal ha det bra, selv om det skulle bli slutt. Ikke noe poeng å overtenke dette 

Anonymkode: d7a80...f17

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (1 minutt siden):

Jeg oppfatter det som kjærlighet ❤️

Ja men hvordan kan noen klare det? Hva er mekanismen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Kjæresten sa til meg at han elsker meg så høyt at hvis jeg ønsket en annen mann, så ville han latt meg gå fordi han elsket meg nok til å la meg gå. Jeg vet ikke hva dere tenker om det? Jeg liker ikke den tanken.

Han vil ditt beste, selv om det ikke gagner han, er en klisjé - som egentlig ikke gir noen mening, men er forhåpentligvis ment som en kjærlighetseeklæring. Du sier ikke noe om settingen det ble sagt i, men det vet du jo selv. 

Ingen kan bestemme over en annen uansett, og dersom en vil gå har ikke den andre noen rettigheter uansett til å stoppe det. Så det han vel egentlig sier er at han ville respektert om du ikke elsket han mer. 

Eller om han er en kontrollfrik; han vil sette seg selv i et godt lys og utøver emosjonell kontroll. 

Anonymkode: 2bed8...7d4

• Liker 2
Skrevet

Kanskje han er psykotisk eller noe. Letter litt i tankestrømmene sine. Det er sikkert bare godt ment.

AnonymBruker
Skrevet

Min eks sa dette rett etter at han dumpet meg. Jeg tok ham på ordet og fant en annen. Så ble eksen sjalu og ville ha oppmerksomhet

Min nåværende ville aldri sagt noe sånt. Hans mareritt er nettopp at jeg finner, eller en gang vurderer å finne, en annen. 

Anonymkode: 47da4...3fa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja men hvordan kan noen klare det? Hva er mekanismen?

Han klarer det fordi han elsker deg ubetinget. Altså, han trenger ikke noe tilbake for å elske deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at han elsker deg så høyt at dersom det ville være bedre for deg å ikke være med ham, uansett årsak, ville han ikke prioritert egoistisk. Han ville latt deg gå for ditt beste. Jeg har sagt det samme til kvinnen i mitt liv.
Nå er det ikke dagligdags å komme med sånne uttalelser, i hvert fall ikke fra det blå. Men i beskrivelsen din virker det positivt ment.

Anonymkode: b1935...967

AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (7 timer siden):

spøs om det gjelder da hvis det i praksis skulle skje i framtiden da. ha ha ha.. folk sier så mye rart ass...

Anonymkode: 7230a...179

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det betyr at han elsker deg så høyt at dersom det ville være bedre for deg å ikke være med ham, uansett årsak, ville han ikke prioritert egoistisk. Han ville latt deg gå for ditt beste. Jeg har sagt det samme til kvinnen i mitt liv.
Nå er det ikke dagligdags å komme med sånne uttalelser, i hvert fall ikke fra det blå. Men i beskrivelsen din virker det positivt ment.

Anonymkode: b1935...967

Men det er jo bare reinspikka tullball å si at man "ikke ville prioritert egoistisk". Hvis ei dame ville gå fra en mann fordi hun elska en annen eller sin frihet eller sine livsvalg mer enn ham, måtte han selvfølgelig bare sett henne gå, det er ikke lov å prøve å tvinge folk til å være i et forhold. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er jo bare reinspikka tullball å si at man "ikke ville prioritert egoistisk". Hvis ei dame ville gå fra en mann fordi hun elska en annen eller sin frihet eller sine livsvalg mer enn ham, måtte han selvfølgelig bare sett henne gå, det er ikke lov å prøve å tvinge folk til å være i et forhold. 

Er det mannen min sier til meg også, finner jeg noen andre, så lar han meg gå uten drama, ønsker jeg ikke være sammen med ham, er det heller ingen vits i å holde på meg. 

Så med andre ord, han elsker meg, men lar meg gå om jeg ønsker noe annet. 

Anonymkode: 40856...c6a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis partneren min hadde sagt noe sånt til meg, så hadde jeg følt at det var projisering. Altså at han hadde funnet noen andre og forventer at jeg skal ha samme holdning.

Anonymkode: fd001...471

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts. Du må forklare ut av kontekst. Hva snakket dere om før dette? 

Det kan være en kjærlighetserklæring der du betyr alt for han, så han er villig til å slippe deg. Det er jo en svært dyp kjærlighet han beskriver. Det er i såfall noe du bør ta som noe stort og godt. 
Jeg nekter å tro «mange» bruker projisering og andre manipulerende metoder. Da er det i såfall andre tegn på at han driver på. 

Anonymkode: e5360...381

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Eksen min sa de samme tingene, fant ut at det betydde "jeg vil gjøre det slutt". Han brukte alle mulige måter å få det slutt på UNNTATT å si det rett ut. 

Anonymkode: 31ee3...dbb

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være en erklæring av ubetinget kjærlighet. Som en mor som hadde ofret livet for sitt barn. Han vil bare du skal ha det bra, om det så betyr at det ikke er med han.

Det kan jo også være fisking etter at du skal si at selvfølgelig vil det aldri være noen andre enn han.

Eller - fisking etter at du faktisk skal finne noen andre, så kan han gjøre det slutt og være en martyr.

Nå vet vi ikke konteksten eller settingen her da..

Anonymkode: a0562...f56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det mannen min sier til meg også, finner jeg noen andre, så lar han meg gå uten drama, ønsker jeg ikke være sammen med ham, er det heller ingen vits i å holde på meg. 

Så med andre ord, han elsker meg, men lar meg gå om jeg ønsker noe annet. 

Anonymkode: 40856...c6a

Man kan helt fint lage drama enten man vil ha forholdet eller ei 😀 Det artigste er de som dumper kjæresten og ikke takler at x er "fri". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...