Gå til innhold

Dere som har småbarn nå, synger dere på senga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble dere sunget for selv, og hva synger dere? Jeg ble sunget for av min tradisjonelle mor:"nøtteliten" "fola fola blakken" av min bergenske far: skillingsviser. I tillegg til lesing og historier. Jeg gjorde det samme med mine, og la til skrimmelskrammel sanger. Har fått et barnebarn og har friska opp hva jeg likte så godt. Gjør dere småbarnsforeldre dette enda? Og hva er favorittene?<3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja synger ☺️ blant annet Lille måltrost, Idas sommervise, byssan lull ☺️

Anonymkode: 3eb8f...0ff

• Hjerte 3
Skrevet

Synger eller leser hver kveld 

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Sang og leste hver kveld før. Men så ble det som hun fikk mer energi av det at vi sluttet. Hun bare tullet etterpå og ville ikke sove over en time senere, hver gang. Så jeg prøvde å gjøre det før vi gikk ned og pusset tenner, men hun blir så energirik av det. Leste og sang vanlige gamle tradisjonelle sanger og bøker. Så ingen tjohei liksom. Synes det er trist og har lyst å fortsette, så bare gi tips hvis dere har noen! Hun er nå 5 år. 

Anonymkode: 10dde...f24

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt av og på, men prøver å synge ellers på dagen også! Noen ganger synges det på senga, andre ganger ikke 🙂

Anonymkode: 5cc90...bcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen sang for meg da jeg var barn selv om jeg ønsket meg det så inderlig. Som barn var jeg på helgeavlastning hos en familie  hvor moren faktisk kom inn på rommet for å synge nattasang hver kveld for sine barn (inkludert meg på besøk da). Jeg elsket det så! Så jeg synger for mine barn. Hver eneste dag. Og når jeg synger samme sang som moren så tenker jeg alltid litt ekstra på henne :)

Mine barn trenger tid på å falle til ro om kvelden, så jeg synger sanger veldig treeeeeeig. Alt fra So ro lillemann til Blåmann til gamle lokale sanger fra mitt hjemsted. 

Anonymkode: 73281...aba

• Liker 2
  • Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Ble sunget for som liten, født på 80tallet. Synger mange av de samme sangene for barna mine. Synger 4-5 nattasanger for 4åringen. Sang for eldste også, men tror jeg slutta med det da han begynte på skolen. Av og til han vil jeg skal synge nå også, han er tenåring 😆 

Anonymkode: cc54e...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Synger Sov dukkelise, So ro lillemann, den lille Ole, Kjære Gud og Trollmor.

Anonymkode: cc54e...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke sunget for som jeg kan huske, men vi synger og leser hver kveld for poden på 3 år.

Anonymkode: ac10e...039

AnonymBruker
Skrevet

Synger hver kveld 

mikkel rev, so ro, Karsten og Petra, trollmor

Anonymkode: 4d389...319

Skrevet

Ja, vi synger byssan lull, so ro lillemann, "det var en deilig deilig dag" og trollemor 😁

Skrevet

Jeg ble alltid sunget for og jeg synger og leser for egne barn

So ro lillemann

Lille måltrost

vi har ei tulle

Når trollmor har lagt sine elve små troll

Da lykkeliten kom til verden

• Liker 2
Skrevet

Til 3åringen går d i, lille kattepus, trollmors vuggevise, bæbæ og ollebolle. Eller spotify 😅

AnonymBruker
Skrevet

‘Kjære Gud fader’ er sunget til alle barn i sikkert 100 år i slekten min. Jeg synger hver dag. 

Anonymkode: 77721...164

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Sang og leste hver kveld før. Men så ble det som hun fikk mer energi av det at vi sluttet. Hun bare tullet etterpå og ville ikke sove over en time senere, hver gang. Så jeg prøvde å gjøre det før vi gikk ned og pusset tenner, men hun blir så energirik av det. Leste og sang vanlige gamle tradisjonelle sanger og bøker. Så ingen tjohei liksom. Synes det er trist og har lyst å fortsette, så bare gi tips hvis dere har noen! Hun er nå 5 år. 

Anonymkode: 10dde...f24

Dere kan gjøre det på morningen? :)

• Hjerte 2
Skrevet

Ja! Aiaiai -buff - kommer på så mange flere, det var og er fine stunder<3 TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi synger og leser før de går og legger seg. Stille og rolig stund i sofakroken. Mannen synger av og til en bånsull etter at de har lagt seg.

Anonymkode: 1fd0a...5e8

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid sunget mye for og med mine barn. 

Vi er opptatt av sang og musikk generelt. Jeg synger i operakor, vanlig blandet kor og så tar jeg private sangtimer i folkesang/kveding. Barna sine synger også i kor og på kulturskolen, i tillegg til å spille piano og gitar. 

Det morsomste jeg vet er når vi er så på bølgelengde at jeg kan være på kjøkkenet og bare synge en halv strofe fra en sang, og så svarer en av ungene fra andre etasje med resten av strofen. Vi har også "trommelek" der vi "trommer" rytmen til ulike sanger og må gjette hvilken sang den andre trommet. 

Hilsen sangnerden

Anonymkode: 06b84...755

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har sunget masse og ble bedt om å synge i mange år også. Barnet valgte, og han ba som regel om Bånsull (også min favoritt som barn) trollmor, eller vi har ei tulle (omdøpt "vi har en godgutt"). Og den fra Amalies jul, "godnattsang for nissunger"

Anonymkode: 49431...548

AnonymBruker
Skrevet

Ble ikke sunget for født slutten av 70tallet.

Sunget og lest bøker til begge unga her. Når de var små. Yngste syns det enda er gøy å bli lest for om kvelden, er 17

Anonymkode: 005da...24d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...