Gå til innhold

Pris på barnebursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer alltid litt når tre eller fire stk slår seg sammen for bursdag på trampolinepark eller lekeland- forventer de like dyre gaver per bursdagsbarn som de som feirer alene? Det er jo ganske heftig kostnad med typ 3- 400 kr for én barnebursdag…😅

Anonymkode: 24291...efb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer alltid litt når tre eller fire stk slår seg sammen for bursdag på trampolinepark eller lekeland- forventer de like dyre gaver per bursdagsbarn som de som feirer alene? Det er jo ganske heftig kostnad med typ 3- 400 kr for én barnebursdag…😅

Men det er jo ikke en bursdag. Barnet ditt ville vel uansett bli nødt til å gi gave om det var separate bursdager? 
Vi har gjort som flere her, slått oss sammen med et par andre som har bursdag omtrent likt. Vi var på badeland sist med 7 åringen. Tre som feiret sammen og 11 barn pluss foreldre(siden de ikke er svømmedyktige) Det ble 1400kr på hver familie med bursdagsbarn og ingen opprydning. Bare det er verdt prisen spør du meg😅

Anonymkode: d627d...ffb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gavefritt 😀 seriøst, det siste vi/verden trenger er mer ræl og små plastikkleker som går i stykker. Vi har kjørt gavefritt på trinnet gjennom hele småskolen til nå og jeg kan ikke få anbefalt det nok.

Anonymkode: 3bf2b...d79

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 7.47):

Har dere ikke avtalt dette med de andre foreldrene i starten av første klasse?

Anonymkode: f49d8...090

Hvorfor i alle dager skulle man avtale slikt? 

Anonymkode: 31466...e4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Forventer like dyre gaver? Man fører vel ikke regnskap over verdien av en gave? 

Dessuten er vel kostnaden knyttet til gaver den sammen uavhengig av noen feirer sammen? De som feirer burdag sammen har som regel bursdag i samme periode, så da blir det jo like mye penger brukt på gaver om fire barn feirer sammen en lørdag, eler om det arrangeres fire ulike selskaper i løpet av noen uker?

AnonymBruker
Skrevet
Me0987 skrev (21 minutter siden):

Forventer like dyre gaver? Man fører vel ikke regnskap over verdien av en gave? 

Dessuten er vel kostnaden knyttet til gaver den sammen uavhengig av noen feirer sammen? De som feirer burdag sammen har som regel bursdag i samme periode, så da blir det jo like mye penger brukt på gaver om fire barn feirer sammen en lørdag, eler om det arrangeres fire ulike selskaper i løpet av noen uker?

Det kan du kanskje si, men de som slår seg sammen tre eller flere sparer jo voldsomt med penger… og «gir» bare én bursdagsopplevelse i retur til sine gjester, i stedet for potensielt tre eller fire gøyale fester. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke regnskap over hva bursdagene her koster. Eldste blir 7 år nå og bruker ca 600 kr på "stæsj" (papptallerkner, kopper osv med ønsket tema), lager hjemmelaget pizza eller pølse med brød og baker kaken selv. +/- 10 barn så ikke for dyrt, godteposene blir rimelige da vi drukner i godteri barna får av besteforeldre 😂 Her kan vi også leie grendehuset, 500 kr for barnebursdag :)

Anonymkode: dbb9d...c00

Skrevet

Vi har alltid invitert hele klassen. Bursdag i november, utebursdag i hagen. Grilling i snøen. Pølser og kakao. Populært. Godteposer har vi aldri hatt, det synes jeg er tøv. Men det har vært nok godteri og kaker. 

Skrevet

Her ble det bursdag i trampolinepark i år. 17 jenter ink. 2 bursdagsbarn. Ca 2400kr per barn. Ja det er deilig å slippe og rydde etterpå men 40min inne på bursdagsrommet var litt lite tid. De rakk såvidt å spise ferdig pizzaen før tiden plutselig var ute og vi måtte dele ut muffins og godteposer på vei ut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor i alle dager skulle man avtale slikt? 

Anonymkode: 31466...e4b

Helt vanlig at bursdagsfeiringer er tema på foreldremøtet. At man blir enige om noen kjøreregler. På vår skole var det enighet om at alle av samme kjønn skulle inviteres i den eldstes klasse. Hos yngste ble vi enige om gavefrie bursdager, istedet én fellesgave til bursdagsbarnet. Innkjøpt av foreldre. Mye greiere for alle med en gave fra klassen til 500 kr, enn om alle skal kjøpe noe ræl til 15 bursdager i løpet av året. 

Anonymkode: ee478...d28

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan du kanskje si, men de som slår seg sammen tre eller flere sparer jo voldsomt med penger… og «gir» bare én bursdagsopplevelse i retur til sine gjester, i stedet for potensielt tre eller fire gøyale fester. 

Som sagt, jeg fører ikke regnskap over slikt og synes det er en merkelig ting å gjøre. Ser ikke på det som et "bytteprosjekt".

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2024 den 21.18):

Nettopp hatt fødselsselskap for 8-åringen. Alle 11 jenter i klassen. Hjemme hos oss. Serverte pølser i brød, is og muffins. Godteposer. Kjøpte inn servietter, blomster (100 kr) og ballonger. Ble totalt 1850 kr. Synes dette ble i overkant dyrt. 

Men, hva skjer neste år? Føler dette var siste året hvor hjemme-bursdag er godt nok. Hva gjør dere med 9- og 10-åringer? Bruker 5000 på Trampolineparken? 

Anonymkode: 131eb...589

Hvordan i all verden har du greid å få dette til å bli nesten 2000 kr?

Anonymkode: 69bbd...b59

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvordan i all verden har du greid å få dette til å bli nesten 2000 kr?

Ok, jeg har lagt inn en handlekurv på spar.no nå. Jeg ser hvordan det kan bli 2000 kr når jeg handler på dyr butikk og handler inn glutenfrie og svinefrie alternativer i tillegg til de ordinære, kjøper ferdige kake- og glasurmikser, velger ulike typer is så de kan velge en de liker og kjøper boksebrus istedenfor store flasker. Jeg har dessuten valgt et dyrt pølsebrød, dobbelt opp med ketchup for enkelhets skyld og en relativt stor godtepose. 

Jeg kan også se at jeg veldig enkelt kunne lagd handlekurven langt billigere, først og fremst ved å handle på en billigere butikk. Og ved å handle pølser, kakemix, godteri og brus på tilbud de siste to månedene før en bursdag man vet kommer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ok, jeg har lagt inn en handlekurv på spar.no nå. Jeg ser hvordan det kan bli 2000 kr når jeg handler på dyr butikk og handler inn glutenfrie og svinefrie alternativer i tillegg til de ordinære, kjøper ferdige kake- og glasurmikser, velger ulike typer is så de kan velge en de liker og kjøper boksebrus istedenfor store flasker. Jeg har dessuten valgt et dyrt pølsebrød, dobbelt opp med ketchup for enkelhets skyld og en relativt stor godtepose. 

Jeg kan også se at jeg veldig enkelt kunne lagd handlekurven langt billigere, først og fremst ved å handle på en billigere butikk. Og ved å handle pølser, kakemix, godteri og brus på tilbud de siste to månedene før en bursdag man vet kommer. 

Og blomster til selskapet er vel strengt tatt ikke nødvendig i en barnebursdag om man synes slikt er dyrt.
Kanskje muffinsene er kjøpt på konditori? Og ballongene er kjøpt et fancy sted?

Anonymkode: f52f1...069

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Foreldrene til bursdagsbarna ordner en gave til bursdagsbarnafra alle. Gjestene har med kort eller tegning. 

Anonymkode: 241b0...3c7

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Skal ha barnebursdag hjemme for 4-åringen og har invitert alle i hans kull i barnehagen. Vi har bestilt kake og cupcakes samt ballongbue (til sammen litt over 3'000kr) og pluss at mannen har kjøpt noen "effekter" type hatter, servietter og tallerkener i ønsket tema til uviss pris. Lagde egne invitasjoner som vi har fått trykket på trykkeri siden vi kjenner en som driver med slikt (også uviss pris).

Disse tingene har vi jo gjort fordi vi ønsker at bursdagsbarnet skal syns det er kult og stas og ikke for å imponere andre. Håper ikke de andre foreldrene tenker at vi er gale i hodet... 😵 Etter å ha sett denne tråden innser jeg vi muligens er det

Kommer i alle fall til å kjøre enkelt pølser i brød og saft. Hva slags aktiviteter anbefaler dere for 4-åringene når en feirer bursdag hjemme? Kan vi bare ta med alle sammen ned på lekeplassen 50m fra huset etter vi har spist og la de herje som de vil, eller bør vi organisere leker/aktiviteter?

Anonymkode: ff616...1a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...