Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg møter/blir kjent med en dame fra øst europa så har de alltid vært skumle og så jævlig strenge. Jeg er dame selv, 26 år, og de jeg har møtt på så langt har vært i 40 årene.

Jeg skjønner ikke hvorfor de er sånn?? De er ikke snille, og skikkelig kynisk og kald. Har det noe med landet deres å gjøre?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opplevd det samme mange ganger, men så treffer man på ei som veier opp for alle de andre. Det er nok kulturmessig og st språket kanskje er vanskelig slik at det kan oppstå misforståelser.

Anonymkode: 50f5d...9af

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En kompis er gift med ei fra Slovakia. Hun er veldig streng og bestemmer mye 

Anonymkode: d66f3...712

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

forskjellen er at de er ikke trent til å smile falsk slik dere i vesten gjør. en øst-europeer smiler når dem føler for det, ikke fordi det er "høflighet" da blir man sett på som dum og naiv egentlig.

Anonymkode: 31876...0df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

forskjellen er at de er ikke trent til å smile falsk slik dere i vesten gjør. en øst-europeer smiler når dem føler for det, ikke fordi det er "høflighet" da blir man sett på som dum og naiv egentlig.

Ååå det er langt mer enn å "ikke smile falskt" som feiler de damene. 

Anonymkode: a24b7...0c4

• Liker 2
Skrevet (endret)

De er avkom av foreldre som levde under den kalde krigen. Det var manglende ytringsfrihet, dårlig rettssikkerhet og økonomisk krise i flere land. Det var lite mat. De kan ha hatt foreldre som hadde det veldig tøft, og lot det gå utover barna. Man blir nok preget av en slik oppvekst. 

Endret av Unika
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Aah nå forstår jeg. Det er derfor jeg blir sett på som dum og naiv av mine øst europeiske kollegaer. Triste greier. 

Anonymkode: df3b5...50f

Skrevet

Jeg er fra Øst-Europa og kan nok bli oppfattet som streng noen ganger. Men det som er sannheten er at jeg har veldig høye krav ift. meg selv som har resultert i at jeg har kommet meg mye lenger i mine 30 år enn de fleste norske kvinner har klart. Ila. de siste 10-årene har jeg bygt opp en formue på 10mill. fra absolutt ingenting (hovedsakelig ved å investere i fast eiendom), har fullført både bachelor og master og fått en meget godt betalt lederstilling i den private sektoren. På jobben er det nok mange kvinner som oppfatter meg som kald og streng, men det er bare fasaden som har faktisk hjulpet meg å komme dit jeg vil. De som kjenner meg personlig, har et helt annet inntrykk av meg.

Det verste man kan gjøre som en kvinne er å bli oppfattet som emosjonell på en arbeidsplass som er 90% dominert av menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...