Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nemesis
Skrevet (endret)

Jeg har flyttet litt rundt de siste årene, og har derfor pleid å bytte til "lokalbanken" på stedet jeg har bodd.

Nå skal jeg flytte igjen, og er litt lei av å bytte bank.

Har derfor registrert meg hos Skandiabanken, dette er en selvbetjent bank slik jeg forstår det.

Er du fornøyd med Skandiabanken ?

Hvordan fungerer det med en slik selvbetjening ?

Endret av Nemesis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fornøyd med at det er en så billig bank, men kundeservicen (på telefon) er jeg svært misfornøyd med. Jeg ble møtt av et frekt kvinnemenneske da jeg ringte for å få hjelp. Når jeg skal ta opp boliglån så skal jeg bytte til en annen bank.

Skrevet

Jeg er kjempefornløyd, men jeg har bare trengt å ringe kundestøtte en gang (da jeg mistet (eller trodde jeg hadde mistet, egentlig var det bare forsvunnet undr foret i lommeboka) bankkortet mitt)

Men, det er en bank med visse begrensninger. Den funker utmerket til brukskonto og sparekonto, og det har jeg der. BSU har de ikke, og d tilbyr ikke førstehjemslån, derfor har jeg BSU i en annen bank, og tar også opp lån i denne banken så lenge vi må låne så stor prosentandel (jepp, blir nok svært nært 100% lånefinansiering for oss) Men jeg ser slett ikke bort fra at vi flytter det over til Skandiabanken om noen år, når vi har nedbetalt så mye at vi kan få en konkuransedyktig rente der (vel, ikke hele lånet, ingen bank slår statens pensjonskasse da..)

Men som bank sånn i det daglige er skandiabanken kjempeflott. Nettbank bruker jeg jo uansett, og er svært sjelden innom banken, så deror er dette en flott løsning for meg, også slipper jeg betale masse idiotiske gebyrer.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Skandiabanken. Bruker den til å betale regninger via nettet, og til å ta ut penger.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Veldig fornøyd med Skandiabanken ja. Har ingenting negativt å si om dem.

Men den danske Skandiabanken, derimot.... de unner jeg ikke min verste fiende engang.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd. Jeg har kun vært i kontakt med dem via epost, og det har fungert veldig bra. Dessuten finner jeg svar på det meste i spørsmål og svar delen deres.

jeg er også veldig fornøyd med at jeg kan ha opptil 10 konto under samme paraply, og at det er så enkelt (og gratis) å flytte penger mellom disse kontoene. Dette har hjulpet med å ha knallkontroll på økonomien.

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd, har hatt Skandiabanken i mange år nå og det at det er "gratis" (betaler bare valutapåslag) å bruke kort i utlandet er virkelig topp for meg som er utenlandsstudent :)

Skrevet

Ja, veldig fornøyd ja! Har brukt dem i mange år nå. Bruker den til lønnskonto, betale regninger og bankkortet. Etter jeg fikk skandiabanken har jeg nesten helt sluttet å bruke kontanter, siden det ikke er gebyr for å bruke kortet.

Kundeservice har jeg aldri vært i kontakt med. Men forventer meg ikke all verden, siden det er en billigbank der man skal gjøre mye av jobben selv. har uansett en annen bank jeg har mer kontakt med

Gjest Nemesis
Skrevet

Dette hørtes lovende ut :)

Flott med så mange positive tilbakemeldinger !

Skrevet

bruker selv skandiabanken til sparing, men kortbruk tør jeg ikke gjøre her. ble utsatt for kortsvindelen som herjet for en stund tilbake, og når jeg tok kontakt med kundeservice fikk jeg beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg. selv om jeg hadde alle kvitteringer fra sverige som beviste at jeg ikke hadde vært i usa den dagen, samt avgjørelse fra bankklagenemda om at pengene ikke skulle trekkes fra min konto, valgte skandiabanken å trekke pengene likevel. og når jeg klaget på dette, fikk jeg besjed fra en frekk kundekonsulent at han ikke så noen hensikt i å prate med meg. hjelpen kom først da politiet kunne bli involvert etter at pengene var trukket konto. da tok det ikke lang tid før pengene kom tilbake på min konto.

skandiabanken er ypperlig så lenge en ikke trenger hjelp fra kundeservice og er en helt grei bank når det gjelder gebyrer og selvbetjening. og utrolig nok finnes det banker i norge med kundelokaler som har bedre betingelser enn denne (og der har jeg konto med kort)...

Skrevet

Vi er veldig fornøyde, har brukt dem i mange år begge to uten problemer. Mannen ble utsatt for kortsvindel for et par år siden, og fikk super hjelp fra Skandiabanken med en gang. Det viste seg at noen hadde tappet kortet på en beninstasjonspumpe, men folka på kundeservice ordnet opp med en gang.

Skrevet

Jegh ar hatt konto og kort der i mange år, og jeg er fornøyd.

Har også bare positive ting å si om kundeservice

Gjest Nemesis
Skrevet

Det eneste jeg syns var litt negativt er at de ikke tilbyr VISA-kort med navn, det var litt spesielt.

Skrevet

Visakort med navn?

Bilde mener du eller?

Norge er vel uansett et av de få landene i verden som har visakort med bilde, i utlandet stusser de ofte når man drar fram kort med bilde

Gjest Nemesis
Skrevet (endret)

Hehe, en liten feil der ja, det var bilde jeg mente.

Gjør de det ?

Er jo veldig greit å ha kort med bilde som legitimasjon :)

Men, jeg har jo flere banker så jeg kan jo bruke et av de andre kortene til den slags. Eller så finnes det vel rene ID-kort å få tak i ?

Endret av Nemesis
Skrevet

Kjempefornøyd med Skandiabanken!

At det ikke er leg. bakpå ser jeg ikke på som noen ulempe. Det bryr meg lite, siden jeg alltid har førerkort med meg.

Det er riktig som Grooo sier: I Spania spør de alltid etter pass, fordi de ikke ser at det er leg. bakpå.

Skrevet

Har ikke det selv, men mamma og pappa har det! Og det er jo gebyrfritt som andre sa her. Så da vi dro på ferie til Tyrkia i høst, satt vi inn penger på deres konto, og kunne da ta uttak gebyrfritt. I vanlige banker er det skyhøye gebyr og en viss % av uttaksbeløpet. Helt horribelt!

Skrevet

Veldig fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...