AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #1 Skrevet 7. mars 2024 Jeg er i en situasjon hvor jeg har blitt uønsket gravid. Jeg må ta abort, men det er ikke før om noen uker. Hvordan håndtere ventetiden? Føles ikke bra.. og hvordan slutte å tenke at dette faktisk er ett barn, mitt barn. Eller gjøre det mer håndterbart? Fordi dette er tanker svirrer rundt oppi hodet. Og nei, jeg skal ikke under noen omstendigheter beholde. Men hvordan håndtere tankene og følelsene som kommer før, med og etter aborten? Før, i dette tilfellet. Anonymkode: 24b75...261 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #2 Skrevet 7. mars 2024 Kontakt Amathea. Der kan du få gode råd og verktøy for å håndtere ventetiden, tankene og følelsene som kommer nå og etter. Anonymkode: 1c951...ebc 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #3 Skrevet 8. mars 2024 Hvorfor må du vente "noen" uker? Jeg tok abort for 5 år siden, var da inne på konsultasjon på torsdag og fikk time samme lørdag... Anonymkode: cf30a...24e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #4 Skrevet 8. mars 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor må du vente "noen" uker? Jeg tok abort for 5 år siden, var da inne på konsultasjon på torsdag og fikk time samme lørdag... Anonymkode: cf30a...24e Les nyhetene du.... Har vært mye om at det er svært lang ventetid på abort de siste årene. Anonymkode: 33f78...c93
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #5 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvorfor må du vente "noen" uker? Jeg tok abort for 5 år siden, var da inne på konsultasjon på torsdag og fikk time samme lørdag... Anonymkode: cf30a...24e Fordi det avhenger av kapasitet på sykehus, hvor langt man er på vei etc.. En abort kan tidligst gjøres 6 uker inn i svangerskapet. Selv etter uke 6, må svært mange vente mellom 7-14 dager på å få gjennomføre en abort. Noen lengre. Anonymkode: 1c951...ebc
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #6 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg er i en situasjon hvor jeg har blitt uønsket gravid. Jeg må ta abort, men det er ikke før om noen uker. Hvordan håndtere ventetiden? Føles ikke bra.. og hvordan slutte å tenke at dette faktisk er ett barn, mitt barn. Eller gjøre det mer håndterbart? Fordi dette er tanker svirrer rundt oppi hodet. Og nei, jeg skal ikke under noen omstendigheter beholde. Men hvordan håndtere tankene og følelsene som kommer før, med og etter aborten? Før, i dette tilfellet. Anonymkode: 24b75...261 Jeg måtte selv vente i 2 uker etter jeg bestemte meg for abort i 2020, dvs at jeg var 8 uker på vei da jeg tok abort. Syntes ventetiden var helt grusom, spesielt fordi jeg har barn fra før og vet hva det kan bli. For min del hjalp det å snakke om det og å gjøre ting som gjorde meg glad og distraherte meg litt. Det blir jo en slags sorgprosess uansett, og jeg måtte tillate meg selv og faktisk være lei meg frem til det skjedde, knakk sammen og gråt den dagen jeg tok abortpillene - men jordmor på sykehuset var VELDIG støttende og god, det hjalp masse❤️ Anonymkode: e6c7d...16a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #7 Skrevet 8. mars 2024 Aborttallet har økt drastisk siden influenserer har advart mot hormonell prevensjon, derav er kapasiteten sprengt. Vil tro det er en større påkjenning psykisk og fysisk for kroppen med abort enn p-piller (for de fleste som tåler hormonell prevensjon). Føler med deg, ts, må være tungt å vente. Anonymkode: 3eded...139
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå