Gjest gjest1 Skrevet 3. februar 2006 #1 Skrevet 3. februar 2006 har du fordommer mot kvinner som mener at egne barn er selve meningen med livet? Disse kvinnene som ser ned på kvinner som velger å ikke ha barn? Hva tenker du om dem? Jeg begynner selv, i god KG-ånd. Ja, jeg har fordommer mot kvinner som mener at barn er selve meningen med livet og at livet nærmest ikke er til å leve uten egne barn. Jeg anser dem for å være litt uinteressante og snevre som ikke makter å se utenfor sitt eget lille rede.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #2 Skrevet 3. februar 2006 Jepp. Jeg mener at de er tankeløse når de durer i vei om at "nå tikker vel klokka for harde livet" "skal dere ikke ha barn snar osv". Det virker som om enkelte ikke tenker på at kanskje de VIL ha barn, men ikke KAN få det.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #3 Skrevet 3. februar 2006 De er mentalt begrensede og uintelligente.
Gjest Bellatrix Skrevet 3. februar 2006 #4 Skrevet 3. februar 2006 Ja! Det blir jo som å si til de som ikke kan få barn at deres liv er meningsløst. Hva i svarten vet folk om mitt liv har mening eller ikke?
Gjest GreenSky Skrevet 3. februar 2006 #5 Skrevet 3. februar 2006 Jeg har ikke møtt noen slike kvinner. Men, generelt irriterer jeg meg over fok som mener at de vet det eneste rette, og alle andre tar feil.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 3. februar 2006 #6 Skrevet 3. februar 2006 Mine fordommer mot denslags mennesker er at de er kjedelige og lite forståelsesfulle for andres valg, og lite reflekterte overfor hva meningen med livet kan være for noe.
Cata Skrevet 3. februar 2006 #7 Skrevet 3. februar 2006 Ja, jeg har fordommer. Jeg synes de er sneversynte som ikke kan se at se at det også finnes andre måter å leve på enn den de selv har valgt.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #8 Skrevet 3. februar 2006 Meningen med livet er å ha barn. Verre er det ikke.
Gjest GreenSky Skrevet 3. februar 2006 #9 Skrevet 3. februar 2006 Meningen med livet er å ha barn. Verre er det ikke. ← *legge seg ned for å dø*
monja Skrevet 3. februar 2006 #10 Skrevet 3. februar 2006 Jeg har vel ikke direkte fordommer mot denne typen kvinner, kjenner ingen sånne, men jeg synes det er utrolig at noen ser ned på andre fordi de velger å ikke få egne barn.
Gjest StoreSky Skrevet 3. februar 2006 #11 Skrevet 3. februar 2006 ja jeg er faenimeg enig med Mysan -100%!!!! Finnes ikke noe mer provoserende!!! grrr....
Gjest Jalileh Skrevet 3. februar 2006 #12 Skrevet 3. februar 2006 Ja! Det blir jo som å si til de som ikke kan få barn at deres liv er meningsløst. Hva i svarten vet folk om mitt liv har mening eller ikke? ←
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #13 Skrevet 3. februar 2006 Ser ikke ned på de som velger å ikke få barn, men skjønner ikke hvorfor de velger det. Selvsagt finnes det noen som ikke KAN få barn, men det er vel ikke desse vi snakker om her...? For min del tror jeg livet hadde vært SVÆRT tomt uten barn, men det betyr ikke at jeg bare er opptatt av "mitt eget lille rede" for det...Jeg er i full aktivitet med mange andre ting, har fått utdannelse og gjort aktivitet, jeg deltar i det sosiale liv på lik linje med de fleste, så jeg ser absolutt ingenting jeg kunne gjort uten barn som jeg ikke kan gjøre nå. Det er meg, men hva andre velger bryr jeg meg faktisk ikke om. Men det er jo greit å opplyse om det på forhånd da når man møter en partner...Hvis min mann etter et år eller to hadde fortalt meg at han absolutt ikke kunne tenke seg å få barn, så kunne jeg ganske enkelt ikke valgt å leve med han. (Hvis han fikk vite da at han ikke KUNNE, så ville det jo bli litt annerledes. Men vanskelig likevel..)
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #14 Skrevet 3. februar 2006 Meg ovenfor... Gjort karriere skulle det stå et sted i teksten der...
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #15 Skrevet 3. februar 2006 Jeg har ikke møtt noen slike kvinner. Men, generelt irriterer jeg meg over fok som mener at de vet det eneste rette, og alle andre tar feil. ← Sier meg enig der. Jeg har heller aldri møtt noen kvinner som er slik. Hvis de skulle finnes må de da få lov til å synes at barn er hele livet - hvorfor ikke, forresten. Bedre det enn at de går hen og blir religiøse, kriminelle eller skadelig fanatisk-ekstreme. Kanskje litt sykt at de går så opp i barn men bedre enn at de ikke liker noenting.
Gjest gjest1 Skrevet 3. februar 2006 #16 Skrevet 3. februar 2006 Hvis de skulle finnes må de da få lov til å synes at barn er hele livet - hvorfor ikke, forresten. ← Det er så, men hvorfor mener noen at alle andre også skal synes at barn er hele livet?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #17 Skrevet 4. februar 2006 ja,jeg innrømmer at jeg har fordommer mot slike folk som trådstarter skisserer!mine fordommer er at de vet lite om hva som foregår i verden,altså ganske så lite samfunnsengasjerte.dessuten ser de bare sin egen navle. når de spør meg:hvorfor har du ikke barn?så repliserer jeg med:og hvorfor er ikke du tynn?...
Gjest En annen gjest Skrevet 4. februar 2006 #18 Skrevet 4. februar 2006 For min del tror jeg livet hadde vært SVÆRT tomt uten barn Var livet ditt tomt helt frem til du fikk barn?
Gjest Bellatrix Skrevet 4. februar 2006 #19 Skrevet 4. februar 2006 Ser ikke ned på de som velger å ikke få barn, men skjønner ikke hvorfor de velger det. Selvsagt finnes det noen som ikke KAN få barn, men det er vel ikke desse vi snakker om her...? ← Nei, men i det du sier at hele meningen med livet er å få barn så sier du jo også til de ufrivillig barnløse at deres liv må være tomt. Hvorfor strø salt i sår?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #20 Skrevet 4. februar 2006 Meningen med livet er å ha barn. Verre er det ikke. ← Vel det sier vel sitt om livet ditt ettersom du må leve gjennom unger for å finne mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå