Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har dere uføreforsikring? 

Hvilken årlig sum?, ser det er vanlig med 100.000 NOK med en ca mnd utbetaling på kr 8000,- ved 100% uførhet? Noen som har større årlig sum?  og hvor mye betaler dere per mnd for forsikringen?

Anonymkode: c0f51...df5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva du behøver i dekning kommer helt ann på din individuelle situasjon. Så ja, det vil være og skal være ulikt fra person til person, det er ingen fasit og det finnes ikke noe som er "vanlig". 

Jeg får 12500 utbetalt fra min private uføreforsikring. Betaler uner 500 kr i mnd.

Anonymkode: aae6d...1cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva du behøver i dekning kommer helt ann på din individuelle situasjon. Så ja, det vil være og skal være ulikt fra person til person, det er ingen fasit og det finnes ikke noe som er "vanlig". 

Jeg får 12500 utbetalt fra min private uføreforsikring. Betaler uner 500 kr i mnd.

Nå føler jeg meg snytt her! Betaler kr 1573 pr mnd og utbetaling er kr 72000 pr år, dvs 6000 pr mnd. Lofavør sin. Veldig dyr forsikring. 

Anonymkode: 98ad6...ec9

AnonymBruker
Skrevet

Men LO FAvør sin får du full dekning fra 1 dag etter sykemelding på aap. 

Mange forsikringer tar utgangpunkt i uføreprosent, på aap, feks si du har 50 prosent nedsatt arbevne så får du likevel 6000 pr mnd LO favør sin, mange andre forsikringer hadde da gitt kun kr 3000 pr mnd.

Jeg har LO favør sin på kr 65000,- pr år. og betaler 750 pr mnd, du har ikke noen reservasjoner, evnt at det er en fortsettelseforsikring? enig i at det var dyrt med kr 1573 pr mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke uføreforsikring,  men jeg er jammen glad at det ble en uføreutbetaling via jobben uansett, i tillegg til yrkesskadeerstatning da.

Utbetalingen per måned er på 2617. I tillegg kommer månedlig yrkesskade Utbetaling fra nav på 1779. Yrkesskadeutbetalingen fra arbeidsstedet var på 1,2 millioner som engangsbeløp.

Anonymkode: d36c0...835

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men LO FAvør sin får du full dekning fra 1 dag etter sykemelding på aap. 

Mange forsikringer tar utgangpunkt i uføreprosent, på aap, feks si du har 50 prosent nedsatt arbevne så får du likevel 6000 pr mnd LO favør sin, mange andre forsikringer hadde da gitt kun kr 3000 pr mnd.

Jeg har LO favør sin på kr 65000,- pr år. og betaler 750 pr mnd, du har ikke noen reservasjoner, evnt at det er en fortsettelseforsikring? enig i at det var dyrt med kr 1573 pr mnd.

Ja, det er sant som du sier. Alderen min drar opp prisen, var ca 50 år da jeg søkte og fikk innvilget mot avkorting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå føler jeg meg snytt her! Betaler kr 1573 pr mnd og utbetaling er kr 72000 pr år, dvs 6000 pr mnd. Lofavør sin. Veldig dyr forsikring. 

Alderen din har ekstremt mye å si på pris. Tipper du er gammel. 

Anonymkode: 674eb...11d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pris er som innehold, individuelt. Den jeg har privat ( ikke gjennom jobb) tegnet jeg som frisk 23 åring, og justert den opp i takt med lønnsnivå. 

Men ja det er en fordel å hente inn tilbud fra flere aktører, vurdere innhold og pris før man kjøper en tjeneste.

Sidenote - i 2024 har de fleste uføreforsikringer denne type utbetaling "Månedlige utbetalinger fra forsikringen starter etter at du har vært minst 50 % sykemeldt i 12 måneder, og fortsatt vurderes som arbeidsufør. Utbetalingene varer så lenge du er arbeidsufør, frem til du fyller 67 år." 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 33G utbetalt dersom jeg blir mer enn 50% ufør. Får 1% av dette om jeg går på AAP. Utbetalingen vil bli nedjustert noe dersom jeg blir ufør etter at jeg har blitt over 50 år. 

Det koster ca 5000 kr i året.

Anonymkode: 148c9...148

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...