Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er godt voksne og har vært sammen i litt over et år nå. Helt fra start av, har han sagt at han aldri drikker sprit fordi han ble «gæærn» av det da han var yngre. Ved et par anledninger har han drukket sprit han har fått eller fått servert i fester vi har vært i, og han blir totalt forandret! Går han på fylla på øl, så er han bare blir og snill og fin. Men et par drinker innabords og han blir en helt annen.

jeg får de skyllebøttene over alt som er galt med meg, han kverulerer og krangler om alt! Får høre at han ikke vil ha meg der mer enn litt, mens han ellers snakker om å flytte sammen. Og han er ikke bare sånn mot meg. Men andre og. Han går fra å være en mann med god humor til å regelrett mobbe andre rundt seg. jeg får helt vondt av de det går utover.

nå har han krysset en grense og kjøpt ei flaske sprit og blandevann til helga. Og jeg gruer meg! Ikke nytter det å si noe heller, for da blir han bare sint. På fester kan han drikke øl hele kvelden. Så kommer noen med en shot og da er det som å skru på en bryter på han. Er det noen som har opplevd det samme og har en god forklaring eller gode råd? 

Anonymkode: 66250...27e

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må og få med at endringen er ikke bare i oppførsel, men også utseende. Øynene hans blir svarte og han får et rart drag i ansiktet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått fra han. Jeg var forelska i en fyr, men med en gang han ble full var han et mareritt, og han hadde ikke slutta å drikke for min del.

Hvis han ikke respekterer deg mer enn dwt der er han ikke verdt din tid

Anonymkode: 39bd0...681

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Hadde flytta ut.

En ting er å ramle ut på alkohol man vet man ikke tåler, men å kjøpe det vel vitende om at man går bananas og blir kjip mot sin kjære og andre tungt seg? Og du sier han tar imot på fest òg. 

Nei, takke meg til en mann som knapt drikker i det hele tatt. 

Anonymkode: 7107a...8a2

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde flytta ut.

En ting er å ramle ut på alkohol man vet man ikke tåler, men å kjøpe det vel vitende om at man går bananas og blir kjip mot sin kjære og andre tungt seg? Og du sier han tar imot på fest òg. 

Man *ikke vet at man ikke tåler, men å kjøpe det vel vitende....

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle som tåler å drikke sprit, og han er åpenbart en av dem. Det gjorde ikke en av mine ekser heller (noe som er en av grunnene til at han ble en eks). 

Når han er klar over at han blir sånn av sprit, men likevel velger å drikke det, sier det veldig mye om han som person. Du får ikke gjort noe med at han drikker sprit, men du kan velge om du finner deg i det.

Anonymkode: 385f6...954

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde flytta ut.

Vi bor heldigvis ikke sammen. Det virker som at når han er i sosiale lag og har litt øl innabords, så mister han hemningene med sprit. Er vi på ferie, så holder han seg til øl. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke alle som tåler å drikke sprit, og han er åpenbart en av dem. Det gjorde ikke en av mine ekser heller (noe som er en av grunnene til at han ble en eks). 

Når han er klar over at han blir sånn av sprit, men likevel velger å drikke det, sier det veldig mye om han som person. Du får ikke gjort noe med at han drikker sprit, men du kan velge om du finner deg i det.

Det virker som han mister kontrollen eller evnen til å si nei når han først er litt full og er sosial. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke akseptert. Her tenker jeg ultimatum er greit. Han får velge mellom spriten og deg!! Velger han spriten i helga, så gjør det slutt. Informer om dette på forhånd. 

Anonymkode: d4e18...1cd

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Den siden av ham som du ser i ham når han drikker, den svarte siden er i ham også i edru tilstand. Forskjellen er at når han ikke blir veldig provosert i edru tilstand, så greier han å holde seg selv fra å bli stygg, fordi han vet det er en adferd som også vil skade ham. Men denne stygge, svarte og voldelige siden, den ligger alltid latent i ham ellers også. Ved å nå kjøpe sprit bevisst så viser han at han også har et alkoholproblem.

Dette kan bare bli verre.

Slå opp med ham i dag, så er hans spritdrikking i helgen ikke lenger ditt problem. Og i helgen er det da veldig viktig at du beskytter deg selv, reis gjerne til familie eller venner. Blir du hjemme i helgen, sørg for at du har dører låste, og slipp ham under ingen omstendigheter inn i ditt hjem!

Du vet hva du må gjøre her, ts!

Anonymkode: 3bd2e...5c8

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det virker som han mister kontrollen eller evnen til å si nei når han først er litt full og er sosial. 

Ja, det gjorde eksen min også. Men det er ingen unnskyldning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må og få med at endringen er ikke bare i oppførsel, men også utseende. Øynene hans blir svarte og han får et rart drag i ansiktet. 

Halleluja.. jaja, han høres ikke mye moden ut! Og da tenker jeg på det at han har gått ut og kjøpt en flaske sprit. Er godt kjent med mennesker som dette, og ja, tåler selv heller ikke sprit særlig godt hvis det oppstår noe. Ville tatt tingene mine og stukket, enn så lenge! Blir for useriøst og ikke ta psyke/helse og relasjonene sine på alvor, slik som han tydeligvis ikke gjør.

Anonymkode: b724c...7fd

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den siden av ham som du ser i ham når han drikker, den svarte siden er i ham også i edru tilstand. Forskjellen er at når han ikke blir veldig provosert i edru tilstand, så greier han å holde seg selv fra å bli stygg, fordi han vet det er en adferd som også vil skade ham. Men denne stygge, svarte og voldelige siden, den ligger alltid latent i ham ellers også. Ved å nå kjøpe sprit bevisst så viser han at han også har et alkoholproblem.

Dette kan bare bli verre.

Slå opp med ham i dag, så er hans spritdrikking i helgen ikke lenger ditt problem. Og i helgen er det da veldig viktig at du beskytter deg selv, reis gjerne til familie eller venner. Blir du hjemme i helgen, sørg for at du har dører låste, og slipp ham under ingen omstendigheter inn i ditt hjem!

Du vet hva du må gjøre her, ts!

Men dette gjelder bare ved sprit. Han har vært full på øl mange ganger og aldri blitt sånn da. Ville ikke den sperren forsvunnet uansett hva han drakk hvis det var selve alkoholen som gjorde det? Jeg har og opplevd at han har fått servert velkomstdrink og da er edru når vi kommer. Og pang så snur han. 

AnonymBruker
Skrevet

Et voksent menneske som faktisk VET at han eller hun blir ufyselig eller aggressiv av sprit, men likevel drikker dette? Ikke en å bygge en fremtid med. Dessverre.

Men er det noen som kan forklare hvorfor det faktisk er slik? Rent fysiologisk mener jeg? Selv vet jeg om flere som forandrer fullstendig personlighet så fort de får brennevin innabords, akkurat slik ts beskriver.

Anonymkode: 529e3...826

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

En ting er å plutselig få en shot i sosialt lag, en annen er å faktisk gå inn for å kjøpe det. Uansett er han voksen å kan ta et valg. Her hadde jeg gitt han et ultimatum.... Men rart du må ta det så langt og at han ikke forstår det sjøl. 

Mannen min tåler ikke sprit og holder seg unna, rett og slett fordi han blir sint av det. 

Anonymkode: 96525...ece

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nummer to etter en flaske gin litt for lenge. Vet ikke om jeg hadde gitt ham sjansen med et ultimatum engang, han har vist nok ganger nå hva som er viktigere enn deg.

Anonymkode: b4edf...f91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har han sett og hørt opptak av seg selv når han fyrer med storkanoner? Få noen til å assistere deg og vis ham i edru tilstand. 

Jeg hadde ikke unnskyldt ham. Jeg hadde beskyttet meg selv og gått. Du skal ikke måtte leve i et slikt forhold.

Anonymkode: cd4f7...1e5

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor utsetter du deg for dette ? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men dette gjelder bare ved sprit. Han har vært full på øl mange ganger og aldri blitt sånn da. Ville ikke den sperren forsvunnet uansett hva han drakk hvis det var selve alkoholen som gjorde det? Jeg har og opplevd at han har fått servert velkomstdrink og da er edru når vi kommer. Og pang så snur han. 

De stygge sidene ligger alltid latent i ham, selv om han greier å skjule dem med svakere alkohol.

Men, ut fra svaret ditt så antar jeg du ikke kommer til å gjøre det slutt. Det tror jeg du kommer til å angre på, for denne mannen har et seriøst alkoholproblem, og han kan bli farlig når han drikker sprit, ikke bare ubehagelig og stygg.

Vil du kaste bort livet ditt på en slik mann, så står du fritt til det...

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et forhold til en som var på samme måte. Verdens snilleste. Kunne drikke øl og vin, men klikket på sprit. Jeg leste en gang en psykiater at det kunne ses hos de som har adhd. Det ga mening, for jeg er helt sikker på at han hadde udiagnostisert adhd. Han var ingen slem mann, men han tålte ikke sprit. Så han hadde også lært at han måtte holde seg unna det. 

Anonymkode: f6b54...8d8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...