Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen og jeg har barn sammen. Ble slutt for tre år siden. Barna er hovedsakelig hos meg, men vi har etterhvert fått et veldig godt samarbeid og er begge fleksible og hensynsfulle mot hverandre og barna.

det var jeg som gikk og han var dypt deprimert og sint i lang tid. Han ønsker ikke å bli sammen med meg igjen, men jeg merker at han innimellom blir trist og vemodig.

jeg hadde egentlig ikke tenkt meg inn i noe nytt forhold, men jeg har møtt drømmemannen.

det er på tide å fortelle dette til eksen, men jeg vil gjerne gjøre det skånsomt. Noen som har noen erfaringer de kan dele? Hvordan fortalte dere? Hvordan reagert eks/barnefar? Klarte dere å opprettholde et godt samarbeid?

Anonymkode: 6ef11...b9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Omgås denne mannen barna?

Anonymkode: 7d607...968

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Omgås denne mannen barna?

Anonymkode: 7d607...968

Nei, men han kommer til å gjøre det. Vil ikke at barnet skal måtte være budbringer og tenker at det er ryddig å informere eksen selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men han kommer til å gjøre det. Vil ikke at barnet skal måtte være budbringer og tenker at det er ryddig å informere eksen selv.

Enig 😊

Anonymkode: 661ba...12a

AnonymBruker
Skrevet

Om du nå har møtt en ny mann har du vel rundt et år på deg, før ungene skal møte han. Så da har du svært god tid til å informere din eks. Han trenger jo heller ikke få vite noe før du vet om dette blir et stabilt og varig forhold. :) 

Anonymkode: 511b8...142

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du nå har møtt en ny mann har du vel rundt et år på deg, før ungene skal møte han. Så da har du svært god tid til å informere din eks. Han trenger jo heller ikke få vite noe før du vet om dette blir et stabilt og varig forhold. :) 

Anonymkode: 511b8...142

Jeg antar at forholdet har vart en stund siden hun sier det nå er på tide å informere eksen? 

Anonymkode: 4fc73...a18

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Eksen og jeg har barn sammen. Ble slutt for tre år siden. Barna er hovedsakelig hos meg, men vi har etterhvert fått et veldig godt samarbeid og er begge fleksible og hensynsfulle mot hverandre og barna.

det var jeg som gikk og han var dypt deprimert og sint i lang tid. Han ønsker ikke å bli sammen med meg igjen, men jeg merker at han innimellom blir trist og vemodig.

jeg hadde egentlig ikke tenkt meg inn i noe nytt forhold, men jeg har møtt drømmemannen.

det er på tide å fortelle dette til eksen, men jeg vil gjerne gjøre det skånsomt. Noen som har noen erfaringer de kan dele? Hvordan fortalte dere? Hvordan reagert eks/barnefar? Klarte dere å opprettholde et godt samarbeid?

Hvis han ikke ønsker deg eller det var bitrest for ham, ser jeg ikke problemet. Det ville vel skje før eller siden. Eksen fikk kjæreste før meg. Selv om det var rart i starten, så hjalp det til å med å sette en psykologisk sluttstrek som burde kommet mye tidligere.

Anonymkode: 8eff9...7ee

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Drømmemannen # x .. Jeg lar den henge. 

Anonymkode: a681f...d64

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg antar at forholdet har vart en stund siden hun sier det nå er på tide å informere eksen? 

Anonymkode: 4fc73...a18

Det stemmer!

AnonymBruker
Skrevet

Drømmemannen har du vel møtt på før....trodde du. Så slutt å bruk dette utrykket.

Anonymkode: 6b96f...819

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Drømmemannen # x .. Jeg lar den henge. 

Anonymkode: a681f...d64

Jeg skjønner hvor du vil. Jeg ble sammen med eksen når jeg var 18. vi var sammen i nesten 20 år og han var min første kjæreste. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Drømmemannen har du vel møtt på før....trodde du. Så slutt å bruk dette utrykket.

Anonymkode: 6b96f...819

Hvis det plager deg så greit. Jeg har møtt en mann og vi planlegger å tilbringe resten av livet sammen.

jeg vil bare ha litt tips og erfaringer. Gi nå faen i hvordan jeg formulerer meg😆

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det kan være lurt å informere både eksen og barna en god stund før det er aktuelt at de møtes. Da får de alle muligheten til å fordøye nyheten litt før det neste steget.

Ta det veldig rolig er mitt råd. 

Informer eksen først og barna ikke så lenge etter. Det er best de hører det fra deg og ikke fra han. 

Kanskje best å informere han rett etter du har fått barna tilbake etter samvær sånn at han får tid på seg til å fordøye før han skal ha barna igjen. Så kan du informere barna dagen etter. 

Anonymkode: 35f26...921

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg for noen år siden. Jeg synes det var ryddigst å informere eksen før jeg fortalte noe til barnet vårt. Han tok det jo ikke veldig pent, men det hadde jeg ikke forventet. Han lagde ikke noe videre drama, men ble sur og sikkert lei seg.

Har senere måttet informere han om at vi planla å flytte sammen, at vi hadde kjøpt hus, og at vi ventet barn. Like gøy hver gang, men absolutt det mest ryddige. 

Kan også legge til at vi introduserte hverandre for barna etter 3-4 måneder. Men vi ventet to år med å flytte sammen. Det gikk helt fint, det. Og vi er en stort sett velfungerende bonusfamilie med dine, mine og våre i dag. 

Eksen nekter forøvrig å ha noe som helst med min nåværende samboer å gjøre, så de har faktisk aldri møttes. Ganske spesielt...

Anonymkode: 2e292...917

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror det kan være lurt å informere både eksen og barna en god stund før det er aktuelt at de møtes. Da får de alle muligheten til å fordøye nyheten litt før det neste steget.

Informer eksen først og barna ikke så lenge etter. Det er best de hører det fra deg og ikke fra han. 

Kanskje best å informere han rett etter du har fått barna tilbake etter samvær sånn at han får tid på seg til å fordøye før han skal ha barna igjen. Så kan du informere barna dagen etter. 

Ja, dette med å informere eksen rett etter overlevering gjorde jeg også. Det var nok lurt. 

Anonymkode: 2e292...917

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk! Ja, det er ingen umiddelbare planer om at de skal møtes og vi er heldigvis enige om at vi skal ta det veldig rolig. Min nye kjæreste jobber med barn som sliter og er veldig opptatt av å gjøre ting riktig😅

godt tips om å ta det rett etter overlevering av barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...