AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #1 Skrevet 7. mars 2024 Hei. Jeg har ei jente på 3 år i en barnehage hvor vi opplever såpass dårlig behandling av barnet vårt at vi opplever det som omsorgssvikt. Kort fortalt handler det om en ubehagelig situasjon i vår barnehage hvor vi opplever at vår datter ikke blir ivaretatt på forsvarlig måte (gjentatte problemer over flere år hvor hun har slitt med ekstremt sårt underliv forårsaket av mangelfull bleieskift og senere mangel på tilgjengelig toalett og klesskift ved uhell, som har resultert i vegring for toalettet som igjen har forårsaket smertefull forstoppelse og oppkast grunnet dette). Vi føler oss også utrygge på noen av de ansatte grunnet vår datter forteller oss at hun ikke ønsker å gå i barnehagen fordi en ansatt er mye sint og slem. Vi har også snakket med andre foreldre i barnehagen som bekrefter at det samme skjer med deres barn. Vi prøver å få andre med på klagen, men dette er foreløpig ikke noe vi har fått igjennom, så innlegget er ment som en forespørsel om hjelp dersom vi må stå i dette alene. Vi har hatt flere møter med de ansatte (pedleder) og levert inn flere muntlige klager tidligere. Nå har vi i tillegg levert inn en skriftlig klage til styreleder i barnehagen uten at vi opplever noen forbedringer. Jeg har i tillegg uttrykt til styreleder at jeg ønsker å melde inn saken til Samarbeidsutvalget, men hun gav beskjed i dag at hun ikke har planer om å levere klagen videre grunnet dette er en enkeltsak. Så til mitt spørsmål - er dette normal prosedyre? Er det noen vi kan henvende oss til/få hjelp av når vi står i denne situasjonen? Hilsen to fortvilte forledre. Anonymkode: 974f4...c4f 1
Mammatilmine Skrevet 7. mars 2024 #2 Skrevet 7. mars 2024 Herlighet!!! dette høres helt forferdelig ut i sær for deres barn. Stakkars liten. Anmeld og klag i alle instanser det er mulig. Akkurat dette du skrevet nå. Ta barnet ut av barnehagen. Skriv skriv skriv hvis ikke styreleder tar det videre så send til kommune, send til kongen, til politiet, til aviser. Denne galskapen må stoppes! 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #3 Skrevet 7. mars 2024 I flere år? Hvor lenge har jenta gått i denne barnehagen? Anonymkode: 80d3b...680
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #4 Skrevet 7. mars 2024 Su er ikke for enkeltsaker , dere fåt klage til ansvarlig for bhg i kommunen Anonymkode: f3b45...232
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #5 Skrevet 7. mars 2024 Syns det er svikt at ikke dere som foreldre har byttet barnehage. Anonymkode: 8d8b0...fc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå