AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #1 Skrevet 7. mars 2024 De siste dagene har vi funnet flere mauer inne, forst og fremst i gangen, så regner med de kommer seg inn i sprekken ved dørkarmen. Er det et dårlig tegn eller helt normalt? Vi hadde et skadedyrfirma på befaring her i høst og de sa vi ikke hadde noen problemer. Fant et par mauer i vinter også inne, men nå er det flere som komme en her og der. Anonymkode: 79c17...c21
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #2 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De siste dagene har vi funnet flere mauer inne, forst og fremst i gangen, så regner med de kommer seg inn i sprekken ved dørkarmen. Er det et dårlig tegn eller helt normalt? Vi hadde et skadedyrfirma på befaring her i høst og de sa vi ikke hadde noen problemer. Fant et par mauer i vinter også inne, men nå er det flere som komme en her og der. Anonymkode: 79c17...c21 Maur heter det. Tett sprekker og sett ut maurfeller. Ikke unormalt, men ikke noe man ønsker i huset. Maurfelle er effektivt, vi kjøpte en gang på plantasjen. Anonymkode: 35dbd...5f4 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #3 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Maur heter det. Tett sprekker og sett ut maurfeller. Ikke unormalt, men ikke noe man ønsker i huset. Maurfelle er effektivt, vi kjøpte en gang på plantasjen. Anonymkode: 35dbd...5f4 Takk for tips, er de trygge i forhold til at vi har små barn? At det ikke er gift etc? Anonymkode: 79c17...c21
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #4 Skrevet 7. mars 2024 Det krabbet en på min datter mens hun diet for 10 min siden Anonymkode: 96007...4a4
enkefru Skrevet 7. mars 2024 #5 Skrevet 7. mars 2024 Jeg har maur på hytta et par-tre uker hvert år, men de forsvinner igjen
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #6 Skrevet 7. mars 2024 Små sorte maur? Eller stokkmaur? Er det sistnevnte har du problemer. I hvert fall hvis du har sett de inne i vinter… Anonymkode: cc689...be6
Stor pike Skrevet 7. mars 2024 #7 Skrevet 7. mars 2024 Vi setter ut maurfeller. Helt vanlig på denne tiden av året. Jævlig irriterende kryp.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #8 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): vi funnet flere mauer avsporing, men... er tysk tilfeldigvis ditt morsmål? Min mor er tysk nemlig, og sier den dag i dag (etter x år i Norge) bl.a. "mauer" :- ) Anonymkode: fb22a...c84
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #9 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Små sorte maur? Eller stokkmaur? Er det sistnevnte har du problemer. I hvert fall hvis du har sett de inne i vinter… Anonymkode: cc689...be6 Det er de små svarte. Anonymkode: 79c17...c21
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #10 Skrevet 8. mars 2024 Hvis det er de små svarte sukkermaurene er det ikke noe problem. De velger å være utendørs så fort det bare blir litt varmere i været. Du kan sette ut maurfeller med gift, men jeg synes ikke de fungerer veldig bra. Prøv å finne ut hvor de kommer inn og tett igjen. Ikke ha mat eller smuler liggende framme. Du kan se om du finner utgangen til tua deres utenfor huset og sprøyte gift ned, det er det mest effektive. Men den kan være vanskelig å finne. Anonymkode: 44a5d...748 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #11 Skrevet 8. mars 2024 Jeg pleier å knerte dem, og så la dem bli liggende litt. Da kommer neste maur til, og freaker ut over å finne en død maur. Som oftest tar den også den drepte mauren med seg tilbake igjen... Anonymkode: 87a52...86a 1
Furstina Skrevet 8. mars 2024 #12 Skrevet 8. mars 2024 Små sorte maur er ikke noen problem. Det er veldig vanlig på våren. Vi får de ofte. Jeg pleier og strø kanel og hvitpepper vid vindu og dørrer på nedre etagen. I vaskerommet har vi maurfelle då de også kommit in der. Jeg må sjekke potterne till planterne i vinduet, ett år flyttet de in i to orkideer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå