Gå til innhold

Er det andre der ute som ikke faller for utseendet først?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke en "pick me" post eller noe slikt. Jeg lurer oppriktig på hvor vanlig dette er. 

Jeg er selv kvinne og jeg leser ofte at menn mener kvinner har for høye krav, da spesielt til utseende. Dette har provosert meg fordi jeg ikke kjenner meg igjen i beskrivelsen i det hele tatt, og jeg har hatt vansker for å tro at kvinner kan være så overfladiske. Omgangskretsen min består av både aldrende og unge kvinner, og jeg har observert at de unge kvinnene gjerne er mer overfladiske (fokus på at han er kjekk, har bra kropp og lignende). Noe som naturligvis er helt greit, jeg husker selv at jeg var hakket mer overfladisk i slutten av tenårene og begynnelsen av 20-årene. 

Men... Jeg klarer ikke falle for bare utseende ene og alene. Jeg har lastet ned tinder og sveipet gjennom, og det hele føltes rart. Jeg sveipet bare alle til venstre, jeg klarte ikke å dømme ut ifra bilde og profil om det er noen jeg vil bli kjent med eller ikke. Det jeg har lagt merke til med meg selv de siste årene er at jeg bryr meg veldig lite om utseende. Jeg setter pris på noe fint å hvile øynene på, som en fin solnedgang eller kunst, men når det kommer til menn så blir de vanvittig kjekke når personligheten er riktig. 

Hvordan er det med dere andre? Jeg kan selvsagt se mange forskjellige menn og tenke at de har pene øyne, fin kroppsbygning, pent smil osv. Jeg kan se en mann og tenke at han er kjekk, men det blir liksom med det. Føler ingen dragning eller tenker at jeg vil gjøre noe seksuelt med denne typen. 

Vanskelig å forklare hva jeg vil frem til. Enkelt og greit, personligheten er absolutt alt og utseende blir ikke interessant før personligheten er interessant. Gir det mening? Liker jeg personligheten liker jeg også utseende, uavhengig av hvordan han ser ut. Jeg er en 29 år gammel kvinne. 

Anonymkode: 04951...5f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg tror jeg det er en type "stil" som tiltrekker meg i utgangspunktet. Det kan også være humor og sjarm som tiltrekker meg, om han ikke er av den åpenbare stilen. 

Anonymkode: a4ad8...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Dette ble for mye for meg å lese.

Anonymkode: 5c690...e18

AnonymBruker
Skrevet

Utseende på damer er det første som har noe å si for meg. Mest fordi man ikke trenger å bli kjent med noen for å se dem. 

Hender iblant jeg ser damer som jeg tenker er perfekt for meg, men det blir feil å konfrontere dem fordi de er ikke der "for å møte nye folk". 

Anonymkode: 1c05f...4ae

AnonymBruker
Skrevet

Høres ganske riktig det du beskriver, ja. Synes mange kan ha et pent ytre uten å bli interessert i det hele tatt. Har også blitt forelsket i folk som ikke hadde et interessant utseende først, eller har et utseende jeg ikke tenkte over i det hele tatt før jeg ble kjent med dem. Og det har vært folk med så forskjellige utseendet ,stil osv...at det er åpenbart for meg selv at det handler om personligheten først og fremst.

Anonymkode: 74ddb...9fa

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Jeg ble trukket inn av øynene. Så sjekket jeg bio. Ble ikke bergtatt av bare bildene og bio, men var interessant nok til å åpne for chat. Der klikket vi øyeblikkelig. Etter et par dager pratet vi på tlf og så møttes vi for kaffe. 

Han er i mine øyne en kjekk mann. Men da vi møttes og praten bare fløt og vi innså hvor like vi var så var det gjort🤭

Han kunne sett ut som en gresk gud, men hadde ikke kjemien og det at vi kan prate som vi gjør så hadde jeg ikke orket.

Vi kan prate i timevis om alt pluss at han er så omsorgsfull, kjærlig og empatisk. Han har sterke meninger og bein i nesa. Alt dette kombinert gjør at han er perfekt i mine øyne. 

Utseendet alene gjør meg ikke gir meg ikke noe for fem flate øre. 

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet

Utseende er ikke så viktig, «apperance» er. Fremtoning blir det vel på norsk, men liker apperance bedre 😅 Derfor har jeg konkludert som deg: Tinder og lignende er umulig å vurdere tiltrekning i fra, for meg som kvinne. 

Har med hvordan han fører seg, kroppsspråk, hvordan han (vi) kommuniserer. Maskulin utstråling, holdning. Klær, hår, stil. Alt på en måte en del av «utseende», men har lite med å være billedskjønn å gjøre. 

Er vel kun et eneste trekk jeg kan komme på som har vært felles for alle jeg har crushet på opp igjennom, og det er at de har utpreget maskulin kroppsfasong. Med «v-form»- brede skuldre, smale hofter og rumpe. Kan være både kraftigere og slankere enn snittet ellers, ansikt, høyde, hårfarge osv kan variere masse.

Anonymkode: 1696e...4ae

Skrevet

Jeg faller ikke for noen basert på utseende alene. Men det er utseende som vekker interessen. Så må selvsagt denne interessen styrkes med andre egenskaper.

Et pent ytre uten noe mer som klaffer er like uinteressant for meg som et utseende jeg ikke finner tiltrekkende med en personlighet som matcher.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...