Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lang historie kort, vanskelig samlivsbrudd og nå problemer med å samarbeide med eks. Jeg har hatt hovedomsorgen for barna hele livet dems og far har vært mye fraværende. Vi har en samværsavtale som ikke passer sammen med hvordan situasjonen er og jeg har bedt om at han blir med og skriver en ny avtale. Han nekter og sier vi har en avtale. Familievernkontoret sier at så lenge jeg ikke er enig i avtalen, så er den ikke gyldig. Men jeg finner ikke dette skriftlig noen plass. Er det noen som vet om jeg kan finne dette slik at jeg har noe å vise til?

Anonymkode: 1210d...e46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sender inn samværet som det er nå til NAV så regner dem ut hva bidraget blir og far får mulighet til å gi svar til NAV om han er uenig. Bare å sende søknad du taper nok ikke på det økonomiske. 

Anonymkode: d360b...cfe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du sender inn samværet som det er nå til NAV så regner dem ut hva bidraget blir og far får mulighet til å gi svar til NAV om han er uenig. Bare å sende søknad du taper nok ikke på det økonomiske. 

Problemet er at far mener avtalen gjelder, og mener jeg må følge den. Men når barna ikke vil bo slik det står så er det vanskelig. Jeg ønsker at han blir med og skriver ny men han nekter altså.

ts

Skrevet (endret)

Far har har rett i at den avtalen som er inngått er den som gjelder, så det må jo eventuelt utarbeides en ny hvis ikke. Enten via fvk eller så må du gå til sak om endret fordeling. Det er ikke nok å si at du er uenige om det er inngått en avtale. 

Endret av HSV50
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Problemet er at far mener avtalen gjelder, og mener jeg må følge den. Men når barna ikke vil bo slik det står så er det vanskelig. Jeg ønsker at han blir med og skriver ny men han nekter altså.

ts

En avtale gjelder fram til man har en annen.

Men så har vi hva som faktisk blir gjennomført da. Alderen til barna er ganske vesentlig. Om de er i skolealder, skal deres mening høres mer og mer med årene. Om de ikke ønsker gjeldende ordning, bør man søke en annen løsning. For barnas skyld. Da kan fvk være et greit sted å starte. Alternativet kan være at barna ikke ønsker å dra til far i det hele tatt i mellomtiden, som et ekstremt svar på hans manglende ønske om å endre avtalen. Dette kommer veldig an på alderen til barna.

Du kan uansett kalle inn til mekling. Dere kan også la barna snakke med de på fvk alene, slik at deres stemme kommer tydligere fram.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når det kommer til nav, så er det det faktiske samværet som gjelder. Altså det som man kan sannsynliggjøre evt bevise, med mindre avtalen er fastsatt av retten. Nå antar jeg at denne avtalen er en privat avtale.

Anonymkode: 767a3...ef8

AnonymBruker
Skrevet
HSV50 skrev (2 timer siden):

Far har har rett i at den avtalen som er inngått er den som gjelder, så det må jo eventuelt utarbeides en ny hvis ikke. Enten via fvk eller så må du gå til sak om endret fordeling. Det er ikke nok å si at du er uenige om det er inngått en avtale. 

Da er det veldig rart at fvk sier at avtalen bare er gyldig så lenge begge er enige. Jeg har bedt om å endre avtalen mange ganger, men han nekter. Jeg har kalt inn til mekling..

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...