Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #1 Del Skrevet 3. februar 2006 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1213560.ece "Pressefriheten bør begrenses, sa Erdogan til Frankrikes utenriksminister Philippe Douste-Blazy" Skal vi legge igjen våre feriepenger i et slikt land? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 3. februar 2006 #2 Del Skrevet 3. februar 2006 Et slikt land? Det fins liberale krefter i Tyrkia også, og hvis du mener at vi skal skjære alle tyrkere over en kam for det en person uttaler til pressen er du like sprø som de som mener at alle nordmenn må betale for det en liten filleblekke har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 3. februar 2006 #3 Del Skrevet 3. februar 2006 tyrkia er et land jeg uannsett kommer til å reise tilbake til. Nordmenn dreper hval? tenk om ingen turister ahdde kommet tl oss pga av det da? Kan ikke skjære alle tyrkre, eller andre folkeslag over en kam på grunn av noe en enkelt liten gruppe utfører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2006 #4 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg kommer aldri mer til å dra til Tyrkia, men ikke på grunn av ovenstående uttalelse til Tyrkias statsminister. Det er hele den drittkulturen i landet, som vi turister ser, som jeg har i vrangstrupen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 8. februar 2006 #5 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg kjente godt noen som jobbet for kurdernes sak for noen år siden. De sa at turistbussene kjørte sikksakk for å unngå utbrente kurdiske landsbyer. Jeg har aldri vurdert Tyrkia som reisemål, simpelthen på grunn av menneskerettighetssituasjonen. Men om de vil bli tatt seriøst i EU, kommer de forhåpentligvis til å skjerpe seg etter hvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #6 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg kjente godt noen som jobbet for kurdernes sak for noen år siden. De sa at turistbussene kjørte sikksakk for å unngå utbrente kurdiske landsbyer. Jeg har aldri vurdert Tyrkia som reisemål, simpelthen på grunn av menneskerettighetssituasjonen. Men om de vil bli tatt seriøst i EU, kommer de forhåpentligvis til å skjerpe seg etter hvert... ← Unnskyld, men mitt inntrykk av de som drar til Tyrkia år etter år, virker litt "enklere"(bra ord for dum) enn gjennomsnittet. Slike vanskelige ord som menneskerettigheter og undertrykking av minoriteter, tror jeg er litt for komplisert for Tyrkia-farerne å ta stilling til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 9. februar 2006 #7 Del Skrevet 9. februar 2006 Så du tror at å isolere Tyrkia og å boikotte dem gjør at de blir mye mer liberale og tar menneskerettighetene mer på alvor? EU holder en åpen dialog og påpeker hvilke endringer som må til for at Tyrkia skal tas på alvor av de andre EU-landene - i min enfoldighet tror jeg at dette er en bedre vei å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #8 Del Skrevet 9. februar 2006 Så du tror at å isolere Tyrkia og å boikotte dem gjør at de blir mye mer liberale og tar menneskerettighetene mer på alvor? EU holder en åpen dialog og påpeker hvilke endringer som må til for at Tyrkia skal tas på alvor av de andre EU-landene - i min enfoldighet tror jeg at dette er en bedre vei å gå. ← Tyrkia blir aldri EU-medlem. Det som har pågått av forhandlinger er på en måte bare et spill for galleriet. Hellas vil bruke sin vetorett dersom det blir aktuelt med Tyrkia som EU-medlem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 9. februar 2006 #9 Del Skrevet 9. februar 2006 Så du tror ikke den prosessen har endret noe som helst i Tyrkia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå