AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #1 Skrevet 7. mars 2024 Er det noen her som ennå ikke hadde begynt å gå opp i vekt i 3.trimester? Har vært og er mye kvalm. Baby ser ut til å ha det bra, vokser som bare det. Var normalvektig ved start av svangerskapet, og begynner å se mer beinete ut nå. Blir fulgt opp av lege og jordmor, men de sier bare at jeg må spise og slappe av. Jeg gjør jo det. Hvordan fikk dere til å gå opp i vekt? Anonymkode: a9ec6...f05
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #2 Skrevet 7. mars 2024 Jeg er uke 29 i morgen og har gått opp nesten 12 kg (venter tvillinger da). Startet på BMI 19,6. Jeg gjør egentlig ikke så mye spesielt for å gå opp. Jeg lytter til kroppen og spiser når jeg er sulten og til jeg blir mett. Har vært heldig nok til å ikke ha vært kjempekvalm på noe tidspunkt. Var en del kvalm i første trimester, men kunne holde det litt i sjakk ved å småspise frukt hele dagen og å spise måltidene mine som normalt. Hvis verken lege eller jordmor reagerer negativt på vekten din, tenker jeg at du skal lytte til dem ❤️ Babyen får det den trenger uansett Anonymkode: cc6b7...b49 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #3 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er uke 29 i morgen og har gått opp nesten 12 kg (venter tvillinger da). Startet på BMI 19,6. Jeg gjør egentlig ikke så mye spesielt for å gå opp. Jeg lytter til kroppen og spiser når jeg er sulten og til jeg blir mett. Har vært heldig nok til å ikke ha vært kjempekvalm på noe tidspunkt. Var en del kvalm i første trimester, men kunne holde det litt i sjakk ved å småspise frukt hele dagen og å 2 måltidene mine som normalt. Hvis verken lege eller jordmor reagerer negativt på vekten din, tenker jeg at du skal lytte til dem ❤️ Babyen får det den trenger uansett Anonymkode: cc6b7...b49 Takk for svar. ❤️ Skulle gjerne hatt noen kilo å vise til på neste kontroll, men får bare prøve å slappe av. Anonymkode: a9ec6...f05 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #4 Skrevet 7. mars 2024 Jeg har aldri gått opp i svangerskapene mine (eller, på det siste gikk jeg opp 1kg vann det siste døgnet grunnet svangerskapsforgiftning- men vet ikke om det teller). Jeg har mao veid 10-12kg mindre når jeg dro fra føden enn jeg gjorde da jeg ble gravid. Det har vært helt uproblematisk for babyene, men krevende for meg. Og så har jeg hatt ulvehunger hele barseltida, og spist meg opp i vekt igjen da. Så lenge det er noe å ta av (inkludert muskler) så vil fosteret ta det den trenger. Fosteret er en ekstremt super parasitt! Anonymkode: a2e95...05b 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #5 Skrevet 7. mars 2024 Jeg gikk opp 2,2 kg totalt. Det var aldri noen bekymring rundt det. Så lenge du og baby har det bra, ville jeg ikke stresset. Anonymkode: ae1e1...ad3 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #6 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg har aldri gått opp i svangerskapene mine (eller, på det siste gikk jeg opp 1kg vann det siste døgnet grunnet svangerskapsforgiftning- men vet ikke om det teller). Jeg har mao veid 10-12kg mindre når jeg dro fra føden enn jeg gjorde da jeg ble gravid. Det har vært helt uproblematisk for babyene, men krevende for meg. Og så har jeg hatt ulvehunger hele barseltida, og spist meg opp i vekt igjen da. Så lenge det er noe å ta av (inkludert muskler) så vil fosteret ta det den trenger. Fosteret er en ekstremt super parasitt! Anonymkode: a2e95...05b AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg gikk opp 2,2 kg totalt. Det var aldri noen bekymring rundt det. Så lenge du og baby har det bra, ville jeg ikke stresset. Anonymkode: ae1e1...ad3 Tusen takk for svar. Så utrulig godt å høre om at det faktisk kan gå helt fint. ❤️ Ble roligere av å lese dette. Anonymkode: a9ec6...f05
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #7 Skrevet 7. mars 2024 Gikk ikke opp et gram fra uke 24 til fødsel. Baby vokste fint og hadde det bra likevel Anonymkode: 1e242...556 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #8 Skrevet 7. mars 2024 Gikk opp 3 kg med første barnet, er gravid i uke 28 nå og har gått ned 2 kilo hittil. Jordmor er ikke bekymret, og alt ser bra ut med baby. Første barnet var ei god trulte på 4 kg❤️ Anonymkode: fc705...b53 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #9 Skrevet 7. mars 2024 Jeg gikk opp totalt 5 kg, de siste ukene av svangerskapet. Kom ut en stor gutt på 4,2 kg. Anonymkode: d65c1...89b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå