Gå til innhold

Omskolerte meg og får ikke jobb. Begynne på en tredje utdanning? Mannen er sint

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har barn og jeg trenger inntekt, men jeg klarer ikke få jobb. I den forrige jobben ble jeg utbrent og måtte slutte. Jeg tok en utdanning som det ble sagt at skulle gi jobb, men så har markedet endret seg. Jeg har vært nyutdannet og arbeidsledig i snart ett år. Jeg har ikke rett på dagpenger. Alt jeg vil er å jobbe og mannen er fortvilet. Skal jeg studere i tre år til eller håpe at markedet endrer seg om noen måneder før de som blir ferdig utdannet i år blir ferdige? 

Anonymkode: 28013...383

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du studere deltid? Videreutdanning innen samme felt? Er jo bedre det, enn å begynne  på nytt. 

Hva med å søke en midlertidig jobb? Bpa, butikk etc?

Anonymkode: dab99...f81

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Du får vel jobb i butikk hvis du prøver? 

Anonymkode: dbed5...43b

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har barn og jeg trenger inntekt, men jeg klarer ikke få jobb. I den forrige jobben ble jeg utbrent og måtte slutte. Jeg tok en utdanning som det ble sagt at skulle gi jobb, men så har markedet endret seg. Jeg har vært nyutdannet og arbeidsledig i snart ett år. Jeg har ikke rett på dagpenger. Alt jeg vil er å jobbe og mannen er fortvilet. Skal jeg studere i tre år til eller håpe at markedet endrer seg om noen måneder før de som blir ferdig utdannet i år blir ferdige? 

Men søker du på andre jobber da? Eller bare det du har utdannet deg innen?

Anonymkode: 2f1d7...6a4

• Liker 33
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud finn deg en annen jobb i mens, forstår godt han er forbanna. Skal han økonomisk støtte deg i 3år til da uten at du tilbyr nada?

Anonymkode: 8ec29...b37

• Liker 32
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

arbeidsledig i snart ett år.

Hvorfor i ALLEDAGER sitter du ikke i kassa på kiwi eller noe i mens da????

Altså kjære vene, kom deg ut i jobb. Utdanning er faktisk ikke det viktigste, det viktigste er å faktisk JOBBE.

Hallo, kom deg ut i jobb NUH

Anonymkode: 1810f...d2e

• Liker 35
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er omtrent ikke arbeidsledighet i Norge. En eller annen jobb får du! Bare tull å gå hjemme et helt år uten inntekt. Er du ekstremt kresen på hva du skal jobbe med, eller er du litt lat?

Anonymkode: 73095...214

• Liker 22
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det hjelper med enda en utdanning, det er ikke det som er problemet. Det er deg. dessverre.

At du skal gå tre nye år uten å jobbe og uten å bidra økonomisk hvor det ikke er gitt at du etter endt utdanning får ny jobb så skjønner jeg godt mannen din er frustrert. Sett deg inn i hans situasjon.

Anonymkode: aae53...6fd

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Du høres litt tiltaksløs ut TS, folk søker hundrevis av stillinger. Å være nyutdannet er alltid vanskelig. Du må finne annen jobb i mellomtiden og fortsette å søke. Greit om du informerer oss hva den nye utdannelsen er da, gjør det mye lettere å mene noe om sjansen for jobb..

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er omtrent ikke arbeidsledighet i Norge. En eller annen jobb får du! Bare tull å gå hjemme et helt år uten inntekt. Er du ekstremt kresen på hva du skal jobbe med, eller er du litt lat?

Folk som TS er grunnen til at folk ser ned på folk som får penger fra NAV.

Anonymkode: c26e9...49b

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner mannen din godt. Du burde søkt på, og tatt en hvilken som helst jobb. Mye lettere å jobb når man allerede er i jobb. Vanskeligere med store hull i cven. 1 år er lenge. 
Hvor mye tid bruker du aktivt på å søke jobb? Det er jo her du bør steppe opp. 
Vær aktiv, og ikke kresen. Så får du jobb.

Anonymkode: 366c3...34e

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det at det er lite arbeidsledighet i Norge , betyr ikke at det er mange ledige stillinger. Det handler om at det er høyere tak for å regnes som arbeidsledig. 

Hun her regnes ikke som arbeidsledig, bare som arbeidsøkende.

Det er udekket behov for arbeidstakere, men der det er etterspørsel er det typisk kompetansekrav. 

• Liker 23
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bli voksenlærling i industrien, da vel. Lønn fra dag 1, og faglært lønn etter en stund.

Anonymkode: 70711...0d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår også mannen din godt. Du må vel selv forstå at du ikke kan gå ETT ÅR uten inntekt? Helt hindens. Du må søke andre jobber. Hadde jeg vært din mann, ville jeg satt foten ned for en tredje utdanning. Det er faktisk ikke så vanskelig å få jobb i dag, hvis man ikke er kresen.

Anonymkode: 6485a...80d

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Druid skrev (6 minutter siden):

Det at det er lite arbeidsledighet i Norge , betyr ikke at det er mange ledige stillinger. Det handler om at det er høyere tak for å regnes som arbeidsledig. 

Det er udekket behov for arbeidstakere, men der det er etterspørsel er det typisk kompetansekrav. 

Det er pr i dag ca 2000 ledige jobber i butikk i Norge, på Finn.no. Fordelt på stort sett hele landet. Et skrikende behov etter folk, særlig med så lav ledighet. Hun hadde fått jobb om hun hadde stått på. Og da hadde det vært lettere å flytte seg videre.

Anonymkode: 366c3...34e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type jobb ble du utbrent i og hvorfor ble omskolering sett som løsningen?

Anonymkode: c1c03...80f

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kan du ikkje be om ringevakter på din lokale skule eller eldreheim? 

Anonymkode: 3a378...f51

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor attraktiv utdannelse nummer tre er, så vil du ikke få jobb.

Utdannelse. Utbrent. Utdannelse, 1,5 år arbeidsledig. 

Det er hva de vil se. Ikke ditt siste studiebevis. 

Anonymkode: 71496...602

• Liker 7
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
Druid skrev (21 minutter siden):

Dette pluss at ts har ett hull i CV som avslører at det er "noe" som potensielt kan peke mot en ustabil arbeidstaker, da er det ikke lett å få jobb.

Anonymkode: ccb87...d41

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke to jobber/utdanninger er det snakk om?

Anonymkode: 81489...c8a

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...