Gå til innhold

Hvorfor er leger så treige med å registrere egenandeler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det er betalt, burde det ikke gå automatisk?

Lei av å vente på at egenandelene skal bli registrert. Er alltid egenandeler fra lege som blir registrert sist. Det har "bare" gått 2 uker siden jeg betalte siste legentimen så er redd jeg må vente mye lenger.

Har opplevd at det har tatt over en måned før det blir registrert.

Jeg har egentlig frikort nå, men det er ikke registrert enda siden jeg har to legetimer på over 400 kr som ikke er blitt registrert enda. Så nå driver jeg og betaler for fysiotimer som skulle gått på frikort, men som jeg må betale for de sier jo at får jo pengene tilbake når jeg har fått frikortet. Ja, det er helt sant, men det er likevel vilt irriterende når man har lite penger å rutte med.

Anonymkode: 3d536...b7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det legen som er treig eller HELFO som er treige med å registrere det? 

Legene skal som hovedregel sende inn minst hver 14.dag.

https://www.helfo.no/lege/oppgjer-for-lege/slik-sender-lege-refusjonskrav

Anonymkode: 4ae83...ef9

Godt spørsmål, tusen takk. Da burde det i utgangspunktet bli registrert de neste dagene... Får se..

Anonymkode: 3d536...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Legene er presset på tid og det hører med til sånne «drittjobber» som er kjedelig og tidkrevende + at de alltid har noe «viktigere» å gjøre, så dette er som regel nederst i to-do-listen, men sant som en annen har nevnt… så stort sett alltid pga legen er treig.
Helfo har oppgjør 2 ganger i mnd, og lite treghet der, dette rapporteres automatisk via systemer. 

Anonymkode: 8ff6d...262

AnonymBruker
Skrevet

Legen er alltid sen med å registrere, blir gjerne registrert opp mot en mnd etterpå. Etter time hos psykologen er det registrert innen et par dager bare. 

Anonymkode: da1a4...67d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...