AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #1 Skrevet 7. mars 2024 Hei. Jeg har barn fra tidligere forhold og det har kjæresten min også. Da jeg og kjæresten ble kjent bodde han fortsatt med xen (altså barnemor.) vi datet i 3 mnd før jeg fikk vite om dette da jeg mistenkte noe ikke stemte. Han holdt dette skjult for meg. Jeg og faren til mitt barn har vært fra hverandre i 5 år. Barnefar er ustabil og laget mye turbulens for meg de siste årene. Jeg har vært åpen og ærlig med den nye kjæresten fra første dag om hvordan forholdet og situasjonen er mellom meg og min x. Nå for 2 mnd siden har xen min roet seg ned. Akseptert at jeg er i ett forhold. Han lar meg være i fred og stiller opp litt mer med barnet. Siden barnefar er ustabil har han ikke ett sted å bo for seg selv og derfor har det vært mer praktisk at han er hos meg med barne noen henger hvor jeg da kan være med kjæresten hos kjæresten. Helt siden xen begynte å oppføre seg har dette plaget min nye kjæreste. Han vil ha xen unna meg og blir sjalu og dette skaper krangler. Jeg blander meg ikke oppi hvordan han styrer ting med sin x og sitt barn. Men han blir sur og irritert for valg jeg tar anngående min x og min unge. Han tror at jeg kommer til å ligge med xen min hvis han er hos meg eller sover over hos meg. Xen får ikke lov til å sove hos meg, jeg har en grense og den holder jeg. Men kjøresten innbiller seg ting. Det som irriterer meg da er jo at han påstår at han ikke har ligget med xen sin de 3 mnd de bodde sammen mens han datet meg og skjulte det for meg. Så hvordan kan han da være så fast bestemt på at det nesten er omtrent obligatorisk at det kommer til å skje i mitt hus så lenge xen min er i nærheten. Er så lei. Synes han er dobbelmoralsk. hva tenker dere ? Anonymkode: 980be...689
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #2 Skrevet 7. mars 2024 Vel.. jeg hadde trodd at det hadde skjedd noe mellom kjæresten og hans eks.. må jo være en grunn til at han reagerer slik som han gjør. Når man har barn, så må man nesten svelge noen kameler, og få ett godt forhold til barnefar. Og om det betyr besøk hjemme hos dere, og at dere har en ok kontakt, så må faktisk nye kjæresten bare respektere det! En krangel som går over så lang tid hadde vært uaktuelt her i huset. Da hadde det blitt slutt! Det gidder jeg faktisk ikke å kaste bort mer tid på. Anonymkode: e9fff...c87 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #3 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): hva tenker dere ? Anonymkode: 980be...689 Jeg tenker du skal vurdere om dette virkelig er et forhold som er liv laga. En så sjalu kjæreste begrenser seg sjeldent mot denne ene personen i lengden... Anonymkode: 6183a...1c8 1
LillaGorilla<3 Skrevet 7. mars 2024 #4 Skrevet 7. mars 2024 Du skal sette ditt barns beste først. Om det betyr at typen blir sjalu får det være hans problem. 1
SPOCA Skrevet 7. mars 2024 #5 Skrevet 7. mars 2024 For meg virker det som han projiserer egne tanker og følelser, og antagelig handlinger. Han prøver å gi deg skylda for å bedre egen samvittighet. Han oppfører seg merkelig, og jeg tenker at forholdet kanskje ikke er liv laga. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #6 Skrevet 7. mars 2024 Damer lurer hvorfor vi ikke vil ha dem når de har barn fra før; Ts sitt innlegg er svaret 😂 For ett styr! Anonymkode: 26248...39e 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #7 Skrevet 7. mars 2024 Barnefar er ustabil. Den nye kjæresten er ikke til å stole på, og beskylder deg for utroskap. Finn ut av hvorfor du er en idiotmagnet, og fiks problemet. Anonymkode: 107b0...55f 2 2
Jordbæra Skrevet 7. mars 2024 #8 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei. Jeg har barn fra tidligere forhold og det har kjæresten min også. Da jeg og kjæresten ble kjent bodde han fortsatt med xen (altså barnemor.) vi datet i 3 mnd før jeg fikk vite om dette da jeg mistenkte noe ikke stemte. Han holdt dette skjult for meg. Jeg og faren til mitt barn har vært fra hverandre i 5 år. Barnefar er ustabil og laget mye turbulens for meg de siste årene. Jeg har vært åpen og ærlig med den nye kjæresten fra første dag om hvordan forholdet og situasjonen er mellom meg og min x. Nå for 2 mnd siden har xen min roet seg ned. Akseptert at jeg er i ett forhold. Han lar meg være i fred og stiller opp litt mer med barnet. Siden barnefar er ustabil har han ikke ett sted å bo for seg selv og derfor har det vært mer praktisk at han er hos meg med barne noen henger hvor jeg da kan være med kjæresten hos kjæresten. Helt siden xen begynte å oppføre seg har dette plaget min nye kjæreste. Han vil ha xen unna meg og blir sjalu og dette skaper krangler. Jeg blander meg ikke oppi hvordan han styrer ting med sin x og sitt barn. Men han blir sur og irritert for valg jeg tar anngående min x og min unge. Han tror at jeg kommer til å ligge med xen min hvis han er hos meg eller sover over hos meg. Xen får ikke lov til å sove hos meg, jeg har en grense og den holder jeg. Men kjøresten innbiller seg ting. Det som irriterer meg da er jo at han påstår at han ikke har ligget med xen sin de 3 mnd de bodde sammen mens han datet meg og skjulte det for meg. Så hvordan kan han da være så fast bestemt på at det nesten er omtrent obligatorisk at det kommer til å skje i mitt hus så lenge xen min er i nærheten. Er så lei. Synes han er dobbelmoralsk. hva tenker dere ? Anonymkode: 980be...689 Jeg hadde gjort det slutt med typen. Han har tydeligvis problemer med tillit og sjalusi, sikkert fordi han selv ikke er eller har vært til å stole på. Det andre er at man nesten ikke har rom for ny kjæreste når relasjon til far er som det er. Jeg har selv stått i det med å ha samværet hjemme hos meg og at far sleit psykisk. Jeg tok da avgjørelsen om at ingen mann passer inn i det rotet jeg allerede har i livet. Om du absolutt skal ha en kjæreste i dette rotet så bør det være en som er moden og trygg på seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #9 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Damer lurer hvorfor vi ikke vil ha dem når de har barn fra før; Ts sitt innlegg er svaret 😂 For ett styr! Anonymkode: 26248...39e Styr ? Jeg er sammen med han og han har barn og en mor til barnet og jeg lager ikke styr. Jeg lar han faktisk styre alt det der selv. Han blander seg og lager dårlig stemning ut fra mine valg derfor blir det styr. Så er vel ikke barnet som er problemet nei… Anonymkode: 980be...689 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #10 Skrevet 7. mars 2024 Synes det er noe spesielt å la barnefar bo hjemme hos deg når han har samvær. Flott at barnet ser sin far, men hvordan skal dette gå i det lange løp? Samtidig som kanskje din kjæreste føler på utrygghet, og tenker at hva med at han får møte barnefar? Anonymkode: 67714...5e3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #11 Skrevet 7. mars 2024 Jordbæra skrev (2 minutter siden): Jeg hadde gjort det slutt med typen. Han har tydeligvis problemer med tillit og sjalusi, sikkert fordi han selv ikke er eller har vært til å stole på. Det andre er at man nesten ikke har rom for ny kjæreste når relasjon til far er som det er. Jeg har selv stått i det med å ha samværet hjemme hos meg og at far sleit psykisk. Jeg tok da avgjørelsen om at ingen mann passer inn i det rotet jeg allerede har i livet. Om du absolutt skal ha en kjæreste i dette rotet så bør det være en som er moden og trygg på seg selv. Takk for innspill. Det som har skjedd etter at barnefar begynte å oppføre deg er jo at jeg og kjæresten har hatt myeee mer tiden sammen. Tidligere kunne vi ikke se hverandre så ofte fordi jeg var 100% alene med ungen. Nå kan vi faktisk være sammen hele helger osv… men det plager han at barnefar er i nærheten. ts Anonymkode: 980be...689
ennivk Skrevet 7. mars 2024 #12 Skrevet 7. mars 2024 Hvorfor blir du sammen med en som i 3 måneder lyver om sin bosituasjon? Hva annet kommer han til å lyve om mens dere er kjærester? Er det en god ide at barnefar er så mye alene med barnet dersom han er så utsbil at han er hjemløs? Det virker ikke helt som du tar kloke avgjørelser ved valg av kjærester. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #13 Skrevet 7. mars 2024 ennivk skrev (31 minutter siden): Hvorfor blir du sammen med en som i 3 måneder lyver om sin bosituasjon? Hva annet kommer han til å lyve om mens dere er kjærester? Er det en god ide at barnefar er så mye alene med barnet dersom han er så utsbil at han er hjemløs? Det virker ikke helt som du tar kloke avgjørelser ved valg av kjærester. Nei, kanskje ikke 🤪 Anonymkode: 980be...689
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #14 Skrevet 7. mars 2024 Hvorfor overnatter din x hos deg? Anonymkode: f259f...2fc
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #15 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor overnatter din x hos deg? Anonymkode: f259f...2fc Ts her. han overnatter ikke hos meg med meg til stede. Han har samvær med barnet med overnatting hos meg mens jeg er med kjæresten hos kjæresten eller hvor enn vi er. Anonymkode: 980be...689 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #16 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vel.. jeg hadde trodd at det hadde skjedd noe mellom kjæresten og hans eks.. må jo være en grunn til at han reagerer slik som han gjør. Når man har barn, så må man nesten svelge noen kameler, og få ett godt forhold til barnefar. Og om det betyr besøk hjemme hos dere, og at dere har en ok kontakt, så må faktisk nye kjæresten bare respektere det! En krangel som går over så lang tid hadde vært uaktuelt her i huset. Da hadde det blitt slutt! Det gidder jeg faktisk ikke å kaste bort mer tid på. Anonymkode: e9fff...c87 Jeg forstår bare ikke hvorfor han ikke lar meg styre mitt sånn som jeg lar han styre hans greier med sin ex og sin unge 🤷🏻♀️ ts Anonymkode: 980be...689
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå