Gå til innhold

Test av kjønnssykdommer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke tegn hadde du på klamydi eller gonore?

Anonymkode: 9fae4...b79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri testet kjønnsykdommer, er veldig fornøyd med å være frisk. :) 

Anonymkode: 3c306...d4c

Skrevet

Jeg hadde ingen tegn til klamydia, men jeg gikk og testet meg likevel pga mistanke. Hadde hatt eksen på overnatting og skjønte at han hadde "hatt seg litt" med tilfeldige damer i tiden etter at vi gjorde det slutt (det var lenge siden det ble slutt).

Det viste seg at jeg hadde fått klamydia av han. Fikk resept fra legen og ble frisk igjen. Dette var på 90-tallet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har aldri testet kjønnsykdommer, er veldig fornøyd med å være frisk. :) 

Du vet jo ingenting om du er frisk om du aldri har testet deg. Har du sex, er du alltid i risikosonen for smitte... selv om det brukes kondom.

Gå og test deg om du har et sexliv.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Du vet jo ingenting om du er frisk om du aldri har testet deg. Har du sex, er du alltid i risikosonen for smitte... selv om det brukes kondom.

Dette løses med en fast partner og ikke hore rundt. Da slipper man slike bekymringer. Og skulle man da få en kjønnssykdom ? Da har man et stort problem og testing av kjønnssykdommer  blir det letteste  :) 

Anonymkode: afeee...176

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingen symptomer da jeg fikk påvist Klamydia. Testet meg av rutine. 

Anonymkode: 6a346...d16

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette løses med en fast partner og ikke hore rundt. Da slipper man slike bekymringer. Og skulle man da få en kjønnssykdom ? Da har man et stort problem og testing av kjønnssykdommer  blir det letteste  :) 

Anonymkode: afeee...176

Det har tydeligvis grodd fast noen dumme fordommer i hodet ditt. Så leit.

Det å få kjønnssykdommer har ingenting med å hore rundt og gjøre. Man kan få det når som helst, av hvem som helst. En venninne av meg var jomfru, men ble smittet av kjønnsvorter pga en fyr hun klinte med hadde gnidd penisen sin mot kjønnsdelene hennes (uten samleie). Det var nok. Første personen hun lå halvnaken ved siden av, uten samleie, smittet henne med noe. Det var altså ikke snakk om noen som har "horet rundt", som du så uelegant uttrykker det.

Og partner kan smitte deg fra tidligere forhold og sexpartnere han har hatt, ikke bare de han/hun ev måtte ha i skjul under forholdet. Mange menn og kvinner kan gå med smitte i årevis.

Å ha en fast partner og drive seriemonogami gir ingen beskyttelse mot å bli smittet.

Sjekk dere om dere har et sexliv.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (31 minutter siden):

Jeg har testet meg FOR kjønnssykdommer, men jeg har ikke testet kjønnssykdommer.

Skrevet

Det var ei flott og lettfattet forklaring👏 Jobber du i helsevesenet?

Jeg har en gang i ung alder hatt klamydia, og kanskje brukt bare 5 kondom  i hele mitt liv.. Jeg lurer på om det går ann å bli immun? Jeg er jo glad i damer, og det har blitt med mange forskjellige i tidenes løp. Aldri har jeg fått påvist noe av SOI`ene🤔

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt noen kjønnssykdom, men anbefaler uansett å bruke kondom helt til man finner en fast partner og begge har testet negativt for alt.

Da jeg fikk ny kjæreste å sa jeg ville at begge skulle testes ble han overrasket, men sa ikke noe imot det. Det at han ble overrasket ga meg enda større grunn til at jeg ville at vi skulle testes. Begge var negativ så nå er det uten kondom.

Men selv om jeg er i fast forhold så tester jeg for kjønnssykdommer hver gang jeg er hos gynekologen, som er ca annenhvert år, just inn case. Har ingenting med å ikke ha tillit, men å være realistisk. 

Anonymkode: e6297...3e5

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ingen symptomer når jeg fikk påvist Klamydia. Har snakket med venninner som også har testet positivt på det og de hadde heller ingen symptomer. 

Anonymkode: 960e3...2d6

AnonymBruker
Skrevet

Fikk klamydia i fjor. Lite symptomer, men nok murring i urinveiene, til at jeg testet meg. Den mest aktuelle kvinnen påsto at hun testet negativt, og også hun jeg lå med ti måneder tidligere. 

Anonymkode: a8c22...5ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...