AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #1 Skrevet 7. mars 2024 Jeg har en 80% stilling innen helse, men jobber stort sett mer enn 100% hver måned. Jeg hadde tabelltrekk (7100), men nå står det at jeg trekker 29% skatt. Jeg synes det hørtes lite ut. Tror jeg betalte 34% før. Hva er normalt her? Er ikke tabelltrekk normalt når man har èn arbeidsgiver? Anonymkode: 64eaf...939
newman01 Skrevet 7. mars 2024 #2 Skrevet 7. mars 2024 Du får logge deg inn på skatteetatens sider og sjekke hva som står i skattekortet ditt da... Vill idé fra min side, ganske radikal. Det hender datamaskinen dems gjør rare ting, og de dobbeltkontrollerer ikke 4 millioner skattekort. Om du skal betale 3% skatt eller 400% skatt kan vi egentlig ikke uttale oss om, for vi veit ikke hvordan din finansielle situasjon er. For eksempel betaler oljefondsjefen vår rundt 8,2 millioner i skatt i måneden, men har bare 550'000 i månedslønn. Så han går med rundt 7,6 millioner i minus i måneden. 1
ValarMorghulis Skrevet 7. mars 2024 #3 Skrevet 7. mars 2024 Du har ikke betalt 34% før. Tabelltrekk justerer skattetrekket automatisk etter hvor mye du tjener hver måned. Dersom det f.eks. har stått "Tabell 7100" og "34%" på lønnsslippen din så betyr dette at du skal trekkes 34% av sekundærarbeidsgiver dersom du har flere arbeidsgivere. Du kan også selv endre fra prosenttrekk til tabell på skattekortet ditt, det ordner du på skatteetaten sin side. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå