AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #1 Skrevet 7. mars 2024 Hei. I neste uke er jeg 36 uker på vei. Jeg har svangerskapsdiabetes og skal inn på vekstkontroll neste uke. Spørsmål til dere som har eller Har hatt svangerskapsdiabetes. Hva er grensen på babyens vekt på når fødsel blir igangsatt før termin? Hva er deres erfaring rundt dette? Anonymkode: d518d...9ba
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #2 Skrevet 7. mars 2024 +20% i forhold til kurven, men kommer selvfølgelig an på vekt og hvor hurtig fostervekst. Kan også være at alt står helt fint til, og da får du gå videre. Kosteegulert, tabletter eller insulin? Anonymkode: 65fbb...68c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #3 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): +20% i forhold til kurven, men kommer selvfølgelig an på vekt og hvor hurtig fostervekst. Kan også være at alt står helt fint til, og da får du gå videre. Kosteegulert, tabletter eller insulin? Anonymkode: 65fbb...68c Til nå har det vært kostregulert. Forige graviditet ble jeg ikke sjekket for svangerskapsdiabetes og babyen kom ut ved igangsettelse 41+6 og var hele 4.3 kg og det gjorde at jeg fikk fødselskader som jeg har vært mye plaget med... så jeg er veldig redd for at denne skal bli så stor. Anonymkode: d518d...9ba
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #4 Skrevet 7. mars 2024 https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/svangerskapsdiabetes/behandling-av-svangerskapsdiabetes/ultralyd-og-planlegging-av-fodsel-ved-svangerskapsdiabetes/kvinner-med-svangerskapsdiabetes-foreslas-henvist-til-fodepoliklinikk-ved-uke-36-for-ultralyd-og-planlegging-av-fodsel Du kan lese litt her. Er nok litt ulikt fra sykehus til sykehus, så ville snakket med jordmoren eller legen som utfører vektkontroll. Tidligere fødselsplage kan være så mangt (dårlig suturert rift) ikke nødvendigvis noe som blir tatt hensyn til/ kan forsvares mtp induksjon. Her er det snakk om fosterets trivsel og tilvekst. Det er ulik praksis fra sykehus til sykehus, så dem som kan gi deg riktig svar og best info er poliklinikken der. Ikke KG. For her har alle sannsynligvis ulik erfaring og ulike hensyn som må påpasses. Masse lykke til! Men skjønner du er både nervøs og spent på veien videre. Anonymkode: 65fbb...68c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå