Gå til innhold

Skal på date…men vet ikke om jeg liker utseende..😩

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Matchet med en på Tinder, som så ganske grei ut på bildene. Jeg styrer unna de kjekkeste, har lært at det er somregel bare players uansett. Vi skal møtes til helga men nå har jeg litt kalde føtter…Vi snapper litt, og jeg ser nå at han sannsynligvis ikke er helt min type utseendemessig. Det handler om små ting, som bare gir meg «icks» rett og slett. Det trenger IKKE være vaskebrett eller sånne ting, jeg kan falle for litt rare ting egentlig, men det må liksom være det lille «ekstra» som gjør at jeg kan se for meg å ha sex med vedkommende i fremtiden…mulig man kan komme litt over disse «icksa» når man blir kjent, men visse ting byr meg bare i mot 🫤 Som f.eks tynnhårede (da er det bedre å fjerne ALT), glissent skjegg, hår i nesa, tannstilling, dvaske overarmer….Dette høres ekstremt overfladisk ut, men på den andre siden er det mange andre «uperfektheter» jeg liker og godtar. Som andre kanskje ikke hadde likt igjen…tenker at smaken er som baken og det må være lov. Nå har jeg liksom investert litt i han her da, siden vi ikke fikk til å møtes umiddelbart. Tekstet i nesten 3 uker, så føler ikke jeg kan avlyse. Hater å avslutte etter første date. Føler meg så slem. Kan jo bli positivt overrasket da…

noen erfaringer med at folk «vokser» på en etter litt tid.

Anonymkode: d6ffb...f15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet en fyr som bare var griiisestygg på selfier, men veldig kjekk i virkeligheten. Hadde jeg sett snap/selfie av han før vi møttes (han hadde ganske ok bilder på Tinder som lignet mer på han, han tok bare veldig dårlige selfies selv), hadde jeg aldri ville møtt han. Glad jeg møtte han likevel, selv om han ikke ble en kjæreste. Men fikk en god del bra sex ut av han - hadde ikke ville hatt sex med han basert på selfies. 

Om du liker han ellers så gi han en 1 date. Du merker fort om det er fortsatt ick da, og da er det helt greit å takke nei til date nr 2. 

Anonymkode: 3398b...23b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gi han en sjanse.Utseende er ikke alt.

Anonymkode: 2fb71...394

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg datet en fyr som bare var griiisestygg på selfier, men veldig kjekk i virkeligheten. Hadde jeg sett snap/selfie av han før vi møttes (han hadde ganske ok bilder på Tinder som lignet mer på han, han tok bare veldig dårlige selfies selv), hadde jeg aldri ville møtt han. Glad jeg møtte han likevel, selv om han ikke ble en kjæreste. Men fikk en god del bra sex ut av han - hadde ikke ville hatt sex med han basert på selfies. 

Om du liker han ellers så gi han en 1 date. Du merker fort om det er fortsatt ick da, og da er det helt greit å takke nei til date nr 2. 

Enig med mye du skriver. Jeg er dårlig på selfies selv. Ut ifra lyset og vinkelen kan håret mitt se tynt ut, skeive tenner, dobbelthake og slikt. I virkeligheten er jeg ikke så stygg😎 Noen er rett og slett lite fotogene

Men for å legge til noe ekstra da:

Jeg har vært borti menn (venn av en venn) som jeg hadde null interesse for i begynnelsen. Litt spesielt utseende, ikke mye "wow" liksom. Men var ikke sånn at jeg brakk meg av å se på dem heller. Uansett, humoren og de vittige kommentarene som jeg kunne le av flere dager senere, det var ordentlig WOW. Og det dro utseendet dems opp uten at det var noe jeg bestemte meg for. Smilet dems, latteren, måten de bevegde seg på når de kom med disse vittige kommentarene, alt det gjorde dem så kjekke og spesielle. Det tok tid selvfølgelig, og siden jeg ikke var spesielt interessert i dem i begynnelsen så tok jeg ikke initiativ til å møtes uten resten av vennegruppa

TS, for all del, kos deg på daten! Vær positiv og ha det gøy, ikke tenk så mye på framtida og slike ting. Fokuser på å bli kjent istedet😊

Anonymkode: ded43...466

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har opplevd å kjøre forbi en date på vei inn på parkeringen og tenker "Å nei, han er jo ikke kjekk i det heletatt", og nesten vurdert å bare kjøre videre... For så å komme ut av bilen, møtte blikket hans, se smilet og få en klem, og umiddelbart kjenne på kjemi og tiltrekning. Han hadde helt riktig "energi" for meg, og utseendet ble glemt tvert. På slutten av turen vår syns jeg han var blitt riktig så kjekk...😅 Ble et forhold som varte i 1,5 år før ulikhetene våre gjorde det vanskelig å fortsette. Så ikke døm en person på bakgrunn av noen dårlige Snapper. Husk også at mange menn bare tar en Snap og sender den ukritisk avgårde, mens vi kvinner passer på at det er vår mest flatterende vinkel, tar ny om vi ikke er fornøyd med første osv. Det er større sjanse for at en mann ser bedre ut i virkeligheten enn om det  hadde vært en kvinner for å si det sånn.😉

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Engel skrev (17 minutter siden):

Jeg har opplevd å kjøre forbi en date på vei inn på parkeringen og tenker "Å nei, han er jo ikke kjekk i det heletatt", og nesten vurdert å bare kjøre videre... For så å komme ut av bilen, møtte blikket hans, se smilet og få en klem, og umiddelbart kjenne på kjemi og tiltrekning. Han hadde helt riktig "energi" for meg, og utseendet ble glemt tvert. På slutten av turen vår syns jeg han var blitt riktig så kjekk...😅 Ble et forhold som varte i 1,5 år før ulikhetene våre gjorde det vanskelig å fortsette. Så ikke døm en person på bakgrunn av noen dårlige Snapper. Husk også at mange menn bare tar en Snap og sender den ukritisk avgårde, mens vi kvinner passer på at det er vår mest flatterende vinkel, tar ny om vi ikke er fornøyd med første osv. Det er større sjanse for at en mann ser bedre ut i virkeligheten enn om det  hadde vært en kvinner for å si det sånn.😉

Er litt dette jeg ville høre…Er egentlig livredd for at jeg bare «neeeiiii» når jeg ser han, for så å måtte holde ut en hel date med noen jeg vet jeg ikke vil treffe igjen…Men er sant som du sier. Mange blir kjekkere fordi de har en fin personlighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er trolig årsaken til at tinder og nettdating funker så utrolig dårlig for majoriteten av menn. Kvinner blir kvalm av tanken på sex med 80% av menn rent utseendemessig. Det er rett og slett fordi kvinner som ikke vil ha sex med random menn har hatt mer suksess enn de som vil det. Og om de først skal det, bør han være veldig frisk og sterk, top 20%.  

Likevel er majoriteten av disse 80% gode nok for kvinnene dersom hensikten hadde vært forhold.

Kulturen vår er så sex-fiksert at mange kvinner stort sett tenker sex når de er på disse appene. I steden for forhold. Da er det ikke rart at flere og flere forblir evig single. Noen menn ikke får en date en gang og om de gjør det er det med jenter som er mye verre enn dem rent objektivt.

Anonymkode: 81891...0b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er trolig årsaken til at tinder og nettdating funker så utrolig dårlig for majoriteten av menn. Kvinner blir kvalm av tanken på sex med 80% av menn rent utseendemessig. Det er rett og slett fordi kvinner som ikke vil ha sex med random menn har hatt mer suksess enn de som vil det. Og om de først skal det, bør han være veldig frisk og sterk, top 20%.  

Likevel er majoriteten av disse 80% gode nok for kvinnene dersom hensikten hadde vært forhold.

Kulturen vår er så sex-fiksert at mange kvinner stort sett tenker sex når de er på disse appene. I steden for forhold. Da er det ikke rart at flere og flere forblir evig single. Noen menn ikke får en date en gang og om de gjør det er det med jenter som er mye verre enn dem rent objektivt.

Anonymkode: 81891...0b5

Litt negativ holdning du, og passer ikke heeelt inn i temaet. TS syns fyren virka grei på bildene, men altså ikke på snap, og er redd for at han egentlig er styggere enn bildene han presenterte seg meg.

Altså, mange menn hadde gjort seg en stor tjeneste ved å ta litt bedre selfier. Altfor mange sender bilder hvor de ser ut som en tommel med trollhår, og lurer i etterkant på hvorfor damer ikke vil gå ut med dem. Ta i det minste bilde fra en grei vinkel!

Anonymkode: ded43...466

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare sett tinderbildene av samboeren min, snappet litt sporadisk og pratet MYE på telefon da vi møttes første gangen. Ikke noe lettkleddbilder eller noe. 

ble så positivt overrasket da vi møttes. Han var mye penere i virkeligheten og skikkelig veltrent. Så jeg fikk meg en positiv overraskelse. Jeg går etter personlighet, og var jo derfor vi møttes, resten er jo bare en bonus🥰 

Anonymkode: 14d77...d57

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Matchet med en på Tinder, som så ganske grei ut på bildene. Jeg styrer unna de kjekkeste, har lært at det er somregel bare players uansett. Vi skal møtes til helga men nå har jeg litt kalde føtter…Vi snapper litt, og jeg ser nå at han sannsynligvis ikke er helt min type utseendemessig. Det handler om små ting, som bare gir meg «icks» rett og slett. Det trenger IKKE være vaskebrett eller sånne ting, jeg kan falle for litt rare ting egentlig, men det må liksom være det lille «ekstra» som gjør at jeg kan se for meg å ha sex med vedkommende i fremtiden…mulig man kan komme litt over disse «icksa» når man blir kjent, men visse ting byr meg bare i mot 🫤 Som f.eks tynnhårede (da er det bedre å fjerne ALT), glissent skjegg, hår i nesa, tannstilling, dvaske overarmer….Dette høres ekstremt overfladisk ut, men på den andre siden er det mange andre «uperfektheter» jeg liker og godtar. Som andre kanskje ikke hadde likt igjen…tenker at smaken er som baken og det må være lov. Nå har jeg liksom investert litt i han her da, siden vi ikke fikk til å møtes umiddelbart. Tekstet i nesten 3 uker, så føler ikke jeg kan avlyse. Hater å avslutte etter første date. Føler meg så slem. Kan jo bli positivt overrasket da…

noen erfaringer med at folk «vokser» på en etter litt tid.

Er jo det som er spennende da. Når man fokuserer på å bli kjent.  Og ser at alt man tenkte var teit, fordi alt annet er så bra. Første steg til en forelskelse. Men så er det jo det, at man må jo  la det gå så langt at man blir bittelitt kjent. Så en god samtale er vel første steget. Er samtalen god, ville jeg ha tatt en date til for å se. 

Vi er jo forskjellige,  og jeg forelsker meg ikke lett, og den kommer etterhvert. Og når jeg forelsker meg er det nermest med hud og hår. 

Mannen jeg er gift med. Var jeg ikke interessert i. Så han brukte 6mnd på å få meg på kroken. Men han gjerde en så god jobb, at jeg til slutt ga han en date. Og vært sammen siden den dagen. Å bli et par,  gikk sykt fort. Men vi kjente hverandre godt  allerede,  så  trengte egentlig ikke finne ut av så mye.

Jeg har alltid styrt unna kjekkaser, da jeg har kjekkas kompiser. Som er kjempekule, men de er ikke seriøse iht forhold.  Så har aldri vært interessert i dem.  Mannen min var en kjekkas, så friendsonet han med en gang.  Men han var visst ikke enig. Så jeg falt ikke for han pga utseende.  Men pga reisen vi hadde til vi ble et par. 

Anonymkode: c4371...b39

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar alle. Det som også bekymrer meg er at mange rett og slett ikke har tid til blikjent-fasen. Det er liksom den første obligatoriske kaffen/matbiter/gåturen, men etter det så er det liksom fritt frem, gjerne helaften med overnatting osv…Jeg har også datet for å komme raskt « i mål», rett og slett fordi jeg vil ha sex…og mannfolk holder jo sjeldent tilbake. Planen for 2024 var å endre den taktikken, for å kanskje finne noe litt mer langvarig. Men folk har dårlig tid…et av draw-backene med datingapps. Den naturlige blikjent-fasen er vanskelig fordi det stilles forventninger til rask progresjon…jeg kan godt gi folk en sjans selv om det ikke er umiddelbar tiltrekning…for se an denne fyren. Om han presser på så er det jo bare å gi beskjed om at jeg vil bruke tid. Har han ikke tid, nei så greit…da skal ikke jeg kaste bort tiden hans.

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kjæresten min er IKKE flink på selfies🤭 Han tar ofte nedenfra og opp og det er sjeldent flatterende for noen🫣

Han er helt nydelig IRL på alle plan❤️

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er ikke flatterende på selfies men kjekk i virkeligheten, helt sykt. Jeg møtte han på byen og vi hadde kjemi og så la vi hverandre til på snap, og da tenkte jeg omg var det denne karen jeg klinte med på byen😂  Så ja gi han en sjans, kan bli en positiv overraskelse. 

Anonymkode: 0dca3...b96

Skrevet

Lykke til på date i helga, TS!🙂🤞

AnonymBruker
Skrevet
On 3/7/2024 at 9:38 AM, AnonymBruker said:

Du høres ut som et virkelig catch ... 1001, 1002, 1003 .....

Anonymkode: eea5d...8b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...