Gå til innhold

Svimmelhet over 4 uker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 8.13):

Det er jo gjerne når ting roer seg at stress-symptomene kommer for fullt. Man klarer å stå i det og bite tennene sammen en god stund. Det er jo gjerne derfor folk som møter veggen, inkl. meg selv, føler at det kommer helt ut av det blå. 
Om alle prøver og bilder er fine, ville jeg nok tenkt at stress kan være årsaken. Særlig når du forteller hva du har stått i i flere år. ❤️ 

Når man har vært i beredskap i lang tid og kroppen begynner å roe ned, opplever kroppen at den er i fare og sender ubehagelige signaler for å få oss til å lytte. 

Anonymkode: 2de87...b2b

Ja jeg håper jo det er relatert til det, og ikke noe alvorlig. 
Så får jeg slike kommenterer over her om blødninger i hjernen osv, det setter fart på stresset for å si det sånn 😅😅.  
Jeg har jo tatt CT med kontrast og MR uten, men nå går jeg ikke helt fred før jeg får MR med kontrast pga historiene over her.

Gått til kiropraktor i 3 uker nå, hjelper ingenting- fryktelig frustrerende. Hjelper kanskje litt der og da også kommer det tilbake.. eneste som tar det vekk er Sobril, jeg fatter ikke hvorfor.. jeg forbinder Sobril med at det er noe psykisk- jeg har aldri gjort det og det er jo ikke medikamenter man bare kan ta😭

Anonymkode: b8add...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja jeg håper jo det er relatert til det, og ikke noe alvorlig. 
Så får jeg slike kommenterer over her om blødninger i hjernen osv, det setter fart på stresset for å si det sånn 😅😅.  
Jeg har jo tatt CT med kontrast og MR uten, men nå går jeg ikke helt fred før jeg får MR med kontrast pga historiene over her.

Gått til kiropraktor i 3 uker nå, hjelper ingenting- fryktelig frustrerende. Hjelper kanskje litt der og da også kommer det tilbake.. eneste som tar det vekk er Sobril, jeg fatter ikke hvorfor.. jeg forbinder Sobril med at det er noe psykisk- jeg har aldri gjort det og det er jo ikke medikamenter man bare kan ta😭

Jeg gikk også til kiropraktor. Følte det funket der og da, men i løpet av et par dager var det like ille igjen. Var jo ikke så rart, jeg gikk jo rett inn i samme spenningsmønster pga stress med en gang. For min del hjalp psykomotorisk fysioterapeut ekstremt mye. Fant ut at jeg pustet kun overfladisk og måtte rett og slett lære meg å puste normalt igjen. Etterhvert slapp smertene i rygg og nakke og svimmelheten jeg hadde gått med i årevis. 
Sobril virker både på angst og uro, spenningstilstander og er muskelavslappende, så det er jo ikke rart at det funker 😊 

Om jeg var deg ville jeg lest meg opp om stress og hva det kan gi av fysiske og psykiske plager, dersom du ikke allerede har gjort det. Nervesystemet trenger å komme seg ut av fight-respons og det er flere ting som kan hjelpe på det. Det skader i hvert fall ikke å jobbe med æ få ned stressnivået samtidig som du utredes videre:) 

Anonymkode: 2de87...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du vært sjekket hos øre, nese, hals spesialist? Kan jo feks være snakk om virus på balansenerven. Det vil ikke vises på MR/CT.

Anonymkode: 3c959...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
AnonymBruker

Veldig interessant , vil gjerne høre hvordan det går da jeg selv sliter med  nakkesmerter.

Anonymkode: caee8...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Veldig interessant , vil gjerne høre hvordan det går da jeg selv sliter med  nakkesmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iom du sliter litt med nakken så kan det godt hende "bare" stammer fra der. De aller viktigste blodårer går opp der, en liten ubalanse i muskekontraksjoer vil gi litt blodtap til hodet og svimmelhet oppstår. Det er også andre mekanismer som skjer, som jeg ikke helt kan forklare, men mye svimmelhet stammer rett og slett fra anspente nakkemuskler. Ingen psykisk lidelse, men kanskje stress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

TS her.
Du det går mye bedre :) 

var nok stress og stiv nakke relatert, ingenting ble funnet på noen prøver og jeg var virkelig igjennom ALT 😅
bytte av jobb hjalp også. 

6 mnd hos Fysio med opptrening ++ så er jeg nesten tilbake til normalen. 
Jeg får tilbakefall innimellom, spesielt når jeg er stresset, stiv muskulatur eller er f eks på store kjøpesentre osv. 

Merkelige greier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her.
Du det går mye bedre :) 

var nok stress og stiv nakke relatert, ingenting ble funnet på noen prøver og jeg var virkelig igjennom ALT 😅
bytte av jobb hjalp også. 

6 mnd hos Fysio med opptrening ++ så er jeg nesten tilbake til normalen. 
Jeg får tilbakefall innimellom, spesielt når jeg er stresset, stiv muskulatur eller er f eks på store kjøpesentre osv. 

Merkelige greier! 

Det er ikke merkelig, for stress setter seg i nakken, og muskulatur der er viktig for balanse. Anbefaler veldig balansebrett daglig, hvis du ikke allerede gjør det. Jeg måtte begynne ekstremt forsiktig, og økte litt etter litt. 

Anonymkode: c59fa...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...