AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #1 Skrevet 7. mars 2024 Vi har vært gift i 10 år, han er kjekk og snill på alle områder. Men han sier aldri at han er glad i meg eller elsker meg. Det er på en måte ikke hans greie. Jeg liker dype samtaler, refleksjoner og snakke om følelser. Det gjør ikke han. Alt dette gjør jeg med venninner men vil jo gjerne at mannen også skal åpne munnen litt. Vi har et godt samliv ellers. Når jeg sier at jeg er glad i han eller elsker han, så svarer han bare «like så». Jeg har vært irritert og spurt han om hvorfor han aldri kan snakke om ting og i hvert fall om følelsene til meg. Han mener at jeg vet at han er glad i meg og det blir kleint å si det.. Men det har jo gått 10 år siden sist han sa det.. Vi var på Jysk og så på et spisebord da han plutselig spurte om jeg ville gifte meg med han.. Det var ingenting romantisk ved det. Er det slik at noen menn bare ikke er god på følelser? Anonymkode: f07ce...ac3 1
Mardina Skrevet 7. mars 2024 #2 Skrevet 7. mars 2024 Jeg er heller ikke en sånn person som må fortelle min samboer hver dag at jeg er glad i han. Jeg elsker han jo, men jeg har ikke behov for å si det til han hver eneste dag. Jeg viser det gjerne på andre måter 😊 Han sier det heller ikke til meg hver dag og det er helt greit. Jeg vet han er glad i meg. Det er ikke alle som har behov for å uttrykke sine følelser hver dag med ord. Kjærlighet kan vises med mer enn ord 😊 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #3 Skrevet 7. mars 2024 Vi er som dere ts, bare at vi har vært sammen i 1 år. Vi er så gode sammen på alle plan, utenom det verbale som du nevner. Han sier nesten ukentlig at han er glad i meg, i det minste. Jeg er en som godt kan si jeg elsker deg, hver dag. Han mener også at "vi vet jo det begge to, og vi må ikke la det gå inflasjon i det". Så her er vi veldig ulik. Jeg får heller ikke ros eller kompliment verken på personen jeg er eller utseende. Men maten jeg lager sier han ettertrykkelig er nydelig. Rare greier. Jeg har brukt dette året på å vurdere frem og tilbake om jeg kan leve med dette, at vi er så forskjellige på et punkt som tydeligvis er viktig for meg. Og jeg har landet på at det kan jeg, og det vil jeg prøve. Når jeg lukker øynene og drømmer meg frem i tid, til å bli bestemor, dra på turer, bli pensjonist, stelle i hagen, dra på konserter, kjøpe årets første softis, dra på fotballkamp, besøke familie og venner.. ja, da er han der ved min side som den største selvfølge. Det kan jeg ikke overse. Jeg vil dele alt og hele meg med han. Så får jeg bare stole på at ordene føles selv om de ikke ytres. Anonymkode: ed3c5...244 1
Gjest Hoia Skrevet 7. mars 2024 #4 Skrevet 7. mars 2024 Det er en grensedragning mellom utviklingshemmet og bare vanlig tilbakeholden.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #5 Skrevet 7. mars 2024 Menn har vel ikke følelser? Så de klarer jo ikke forklare noe de ikke vet hva er. Anonymkode: 68d32...053
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #6 Skrevet 7. mars 2024 Mardina skrev (20 minutter siden): Jeg er heller ikke en sånn person som må fortelle min samboer hver dag at jeg er glad i han. Jeg elsker han jo, men jeg har ikke behov for å si det til han hver eneste dag. Jeg viser det gjerne på andre måter 😊 Han sier det heller ikke til meg hver dag og det er helt greit. Jeg vet han er glad i meg. Det er ikke alle som har behov for å uttrykke sine følelser hver dag med ord. Kjærlighet kan vises med mer enn ord 😊 Dette! Anonymkode: b9199...ac9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #7 Skrevet 7. mars 2024 Det at det blir "kleint" å si at han er glad i deg fordi du vet det allerede høres mest av alt umodent ut, tenker jeg. Men ut over det tenker jeg at dette bare høres ut som dere tilhører hver deres ende av et ganske normalt spekter. Innenfor normalen begge to, og egentlig ikke sånn at den ene er "god" og den andre "ikke god". Det er sånn han er skrudd sammen, og jeg tenker ikke at dette sier noe om hans følelser for deg. Anonymkode: f6a76...c3b 1
Gjest Lars1009 Skrevet 7. mars 2024 #8 Skrevet 7. mars 2024 Det der er vanlig. Jeg sier det heller ikke. Ukomfortabelt og klissete. Men viser det på andre måter.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #9 Skrevet 7. mars 2024 Lars1009 skrev (1 minutt siden): Det der er vanlig. Jeg sier det heller ikke. Ukomfortabelt og klissete. Men viser det på andre måter. Ukomfortabelt og klissete? Han har jo følelser for maten jeg lager, da kommer det masse ros.. Anonymkode: f07ce...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #10 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi var på Jysk og så på et spisebord da han plutselig spurte om jeg ville gifte meg med han.. Det var ingenting romantisk ved det. Anonymkode: f07ce...ac3 Å, jeg ville likt det jeg. Anonymkode: be19c...f6e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #11 Skrevet 8. mars 2024 Men du VET at han elsker deg, ikke sant? Selv om han ikke er romantiker og er raus på klisjeer? Han elsker deg jo. Men det er kleint å bruke de ordene som ikke er naturlig i hans munn. I starten etter at jeg begynte å få kjærester, så synes jeg også at det var vanskelig å si "jeg elsker deg". Det var sånn som man sa på film og såpeoperaer med teatrisk stemme. Men jeg hadde sterke følelser likevel. Og jeg viste det jo. Valentinsdag synes jeg var noe kunstig og pinlig, og en unnskyldning for å klage på kjærestene sine. "jeg fikk for billig gave" "jeg fikk feil parfyme" "vi gikk på en kjip restaurant" Anonymkode: 859a5...7b0
DMS Skrevet 9. mars 2024 #12 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 7.3.2024 den 9.19): Vi har vært gift i 10 år, han er kjekk og snill på alle områder. Men han sier aldri at han er glad i meg eller elsker meg. Det er på en måte ikke hans greie. Jeg liker dype samtaler, refleksjoner og snakke om følelser. Det gjør ikke han. Alt dette gjør jeg med venninner men vil jo gjerne at mannen også skal åpne munnen litt. Vi har et godt samliv ellers. Når jeg sier at jeg er glad i han eller elsker han, så svarer han bare «like så». Jeg har vært irritert og spurt han om hvorfor han aldri kan snakke om ting og i hvert fall om følelsene til meg. Han mener at jeg vet at han er glad i meg og det blir kleint å si det.. Men det har jo gått 10 år siden sist han sa det.. Vi var på Jysk og så på et spisebord da han plutselig spurte om jeg ville gifte meg med han.. Det var ingenting romantisk ved det. Er det slik at noen menn bare ikke er god på følelser? Anonymkode: f07ce...ac3 https://www.bufdir.no/foreldrehverdag/a-vare-foreldre/samliv-og-familie/de-fem-kjarlighetssprakene/ Ditt hovudkjærleiksspråk er kanskje annerkjennande ord? Medan hans kanskje er tenester? Litt usikker på om det var din kjærast som roste maten du lagar, men for ein som har tenester som sitt kjærleiksspråk er det at du lagar god mat til han ein kjærleiksgest som han kanskje set ekstra stor pris på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå