GÃ¥ til innhold

Deres beste tips mot slim og bihulebetennelse? 😩

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært forkjølet av og på i sikkert to måneder i strekk nå. Har en toåring som drar med seg alt mulig hjem fra barnehagen, og nå som jeg er gravid sliter jeg med at slimhinnene er ekstra hovne, så da skal det så lite til før alt blir potte tett. Siste uka har smakssansen kommet og gått (mest gått), og ørene har byttet på å være tette og gitt nedsatt hørsel. Som om ikke det var nok har jeg nå fått bihulebetennelse som gir skikkelig vondt trykk både i kinnet og i tennene på ene siden. Må ty til både Otrivin og Paracet nå, men prøver selvsagt å begrense det så mye som mulig.  

Nå er jeg desperat, så jeg lurer på hva dere gjør når dere er såpass nedsylta? Tar imot alle tips untatt å dra til legen, for da må jeg kjøre i undersjøisk tunnel og det er alt for vondt i min tilstand.

Anonymkode: 53e25...2e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fenu Max. 

Anonymkode: 50c90...2aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fenu Max. 

Anonymkode: 50c90...2aa

Takk, men det anbefales ikke til gravide.

AnonymBruker
Skrevet

Først burde du til legen slik de kan se type infeksjon du har- mulig du trenger antibiotikk. 
Skylle nesen med en neti-pot med sterilisert saltvann (jeg lager min egen, koke 1L vann med 1 ss salt i 5 minutter og la det kjøle seg ned.  

Har du kronisk bihule problemer fra før burde du få henvisning til en ønh. Her måte jeg opereres etter mange år med mye bihule problemer. Mye bedre nå. 

Anonymkode: 97ed8...e17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Først burde du til legen slik de kan se type infeksjon du har- mulig du trenger antibiotikk. 
Skylle nesen med en neti-pot med sterilisert saltvann (jeg lager min egen, koke 1L vann med 1 ss salt i 5 minutter og la det kjøle seg ned.  

Har du kronisk bihule problemer fra før burde du få henvisning til en ønh. Her måte jeg opereres etter mange år med mye bihule problemer. Mye bedre nå. 

Anonymkode: 97ed8...e17

Drar til legen om jeg blir mye dårligere eller får feber, men føler meg fin ellers, så velger å avvente. De fleste bihulebetennelser er forårsaket av virus, så det er sannsynligvis lite legen kan gjøre.

Sliter ikke mye med bihulene til vanlig, men jeg tror ikke øretrompeten min fungerer helt optimalt, så jeg skal be om utredning etter graviditeten ved behov.

AnonymBruker
Skrevet

Ring legekontoret og be om telefonkonsultasjon med legen din. Forklar hvorfor du ikke kan kjøre dit. Jeg er usikker i forhold til graviditet, men da jeg hadde bihulebetennelse i januar så fikk jeg Rinexin (tabletter) og en fem-dagers kur med pencilin. 

Anonymkode: d3c1a...f75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ring legekontoret og be om telefonkonsultasjon med legen din. Forklar hvorfor du ikke kan kjøre dit. Jeg er usikker i forhold til graviditet, men da jeg hadde bihulebetennelse i januar så fikk jeg Rinexin (tabletter) og en fem-dagers kur med pencilin. 

Anonymkode: d3c1a...f75

Takk, men Rinexin er heller ikke tillatt ved graviditet ser jeg 😩 Skal ringe om bihulebetennelsen blir verre, men vil gi det litt mer tid først.

AnonymBruker
Skrevet

Skyll nesa/bihulene med saltvann. Jeg kjøpte sprøyte med en dyse på, på apoteket. Den værste smerten slapp. Men tips, bruk lunka saltvann, kaldt saltvann var vondere.

Anonymkode: 8110a...b13

AnonymBruker
Skrevet

Skyll nesa/bihulene med saltvann. Jeg kjøpte sprøyte med en dyse på, på apoteket. Den værste smerten slapp. Men tips, bruk lunka saltvann, kaldt saltvann var vondere.

https://www.apotek1.no/produkter/otribaby-saltvannslosning-18x5ml-851442p

Takk! Jeg har noen sånne som på linken over i skapet, så de skal jeg prøve. Husker du hva sprøyta du kjøpte het? I tilfelle Otribaby ikke funker.

AnonymBruker
Skrevet

https://www.apotek1.no/produkter/otribaby-saltvannslosning-18x5ml-851442p

Takk! Jeg har noen sånne som på linken over i skapet, så de skal jeg prøve. Husker du hva sprøyta du kjøpte het? I tilfelle Otribaby ikke funker.

https://www.apotek1.no/produkter/neti-rinse-neseskyllesproyte-med-enkeltdoser-salt-110stk-943896p Denne har jeg. Sånn skyllehorn har mye av samme funksjon. Jeg kjørte på med saltvann. Det er lett å koke opp selv. Trenger bare varmtvann og vanlig salt man har på kjøkkenet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...