AnonymBruker Skrevet 7. mars #1 Del Skrevet 7. mars Jeg er ny i dette tempegamet og lurer litt på hva det betyr når man får dipp 4dpo. Er det for tidlig for en eventuell festedipp? Har masse murringer i mage og rygg😮💨 Noen som vet hva det betyr eller har opplevd det samme? Anonymkode: 76e27...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #2 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ny i dette tempegamet og lurer litt på hva det betyr når man får dipp 4dpo. Er det for tidlig for en eventuell festedipp? Har masse murringer i mage og rygg😮💨 Noen som vet hva det betyr eller har opplevd det samme? Anonymkode: 76e27...b07 Trenger ikke bety noe som helst. Man kan kun se slikt basert på ens eget temp mønster. Noen opplever festedip, andre ikke.. Veldig individuelt - og man bør aldri sammenligne sin egen temp med andre da det ikke er noe fasit. Etter noen mnd vil man kunne se forskjeller i egen tempsyklus. Anonymkode: 291d0...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #3 Del Skrevet 7. mars Jeg bruker fertility friend og temper som prevensjon. Ble uplanlagt gravid i januar, men mistet. Det jeg ser er at charten min i januar er ganske lik andre mnd, jeg har ofte en temp-dipp ca 5 dpo uansett. Det som er annerledes etter at jeg mistet er at gravidsymptomene rir kroppen omtrent fra 2 dpo. Mot tidligere der jeg har brukt å merke mensen kommer ca 4 dager før ikm. Men som den over her sier, sammenlign med deg selv og din egen kropp, ikke andre. Og ikke minst, ta tempem til ganske nøyaktig samme tid hver dag. Det er helt avgjørende for gyldig resultat. Jeg tar feks hver morgen kl. 07.00. I dag morges våknet jeg av meg selv kl. 06.05, og tenkte, huff, må vel bare ta tempen da for ikke sikkert jeg sover videre. Den var da 37,24. Noe som er høyt for å være meg og eneste gangene jeg har vært over 37 tidlig på dag så har jeg vært gravid. Jeg la meg til å sove igjen, og fikk sove. Våknet av alarm kl. 07.08, tempet med én gang, den var da 36.65. I tempeverden er dette en enorm forskjell, og hvis jeg registrerte tempen fra kl. 06.05 hadde charten blitt helt feil og ikke valid som sammenligningsgrunnlag. Anonymkode: 31c75...bc3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHS Skrevet 7. mars #4 Del Skrevet 7. mars 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er ny i dette tempegamet og lurer litt på hva det betyr når man får dipp 4dpo. Er det for tidlig for en eventuell festedipp? Har masse murringer i mage og rygg😮💨 Noen som vet hva det betyr eller har opplevd det samme? Anonymkode: 76e27...b07 Hvor lenge har du tempet? Jeg har selv ganske ofte en dip rundt 5/6 dpo, uten at det betyr graviditet. Første måned jeg tempet, ble jeg overbevist på at det var festedipp 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #5 Del Skrevet 7. mars HeleneHS skrev (1 minutt siden): Hvor lenge har du tempet? Jeg har selv ganske ofte en dip rundt 5/6 dpo, uten at det betyr graviditet. Første måned jeg tempet, ble jeg overbevist på at det var festedipp 😅 Jeg har kun tempet i 3 sykluser, men tempet ikke sist jeg var gravid så har ikke så mye å sammenlikne med🤣 Anonymkode: 76e27...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #6 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har kun tempet i 3 sykluser, men tempet ikke sist jeg var gravid så har ikke så mye å sammenlikne med🤣 Anonymkode: 76e27...b07 Man trenger ikke ha tempet under tidligere graviditet for å sammenligne. Du sammenligner de syklusene du har hatt.. Er en temp dip normalt for deg i dpo tiden? Er det ikke normalt? Skjer det av og til etc.. Man må tempe en stund for å se sine egne normaler. Og er anbefalt å stoppe å tempe under graviditet da tempen etterhvert vil være like variabel som ellers selv om man fremdeles er gravid og ingenting er galt.. Jeg stoppet å loggføre temp 4 uker etter positiv test. Etter dette var den som en jojo.. Kunne være super lav en dag, høy neste osv.. Anonymkode: 291d0...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #7 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Man trenger ikke ha tempet under tidligere graviditet for å sammenligne. Du sammenligner de syklusene du har hatt.. Er en temp dip normalt for deg i dpo tiden? Er det ikke normalt? Skjer det av og til etc.. Man må tempe en stund for å se sine egne normaler. Og er anbefalt å stoppe å tempe under graviditet da tempen etterhvert vil være like variabel som ellers selv om man fremdeles er gravid og ingenting er galt.. Jeg stoppet å loggføre temp 4 uker etter positiv test. Etter dette var den som en jojo.. Kunne være super lav en dag, høy neste osv.. Anonymkode: 291d0...316 I see! Forrige syklus hadde jeg en økning på 0,2 fra 3dpo til 4dpo, denne gangen en nedgang på 0,3 fra 3dpo til 4dpo 😊 Anonymkode: 76e27...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #8 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Man trenger ikke ha tempet under tidligere graviditet for å sammenligne. Du sammenligner de syklusene du har hatt.. Er en temp dip normalt for deg i dpo tiden? Er det ikke normalt? Skjer det av og til etc.. Man må tempe en stund for å se sine egne normaler. Og er anbefalt å stoppe å tempe under graviditet da tempen etterhvert vil være like variabel som ellers selv om man fremdeles er gravid og ingenting er galt.. Jeg stoppet å loggføre temp 4 uker etter positiv test. Etter dette var den som en jojo.. Kunne være super lav en dag, høy neste osv.. Anonymkode: 291d0...316 I see! Forrige syklus hadde jeg en økning på 0,2 fra 3dpo til 4dpo, denne gangen en nedgang på 0,3 fra 3dpo til 4dpo 😊 Anonymkode: 76e27...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 7. mars #9 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): I see! Forrige syklus hadde jeg en økning på 0,2 fra 3dpo til 4dpo, denne gangen en nedgang på 0,3 fra 3dpo til 4dpo 😊 Anonymkode: 76e27...b07 At temperaturen går opp og ned er helt naturlig. Tilogmed kjempe dip uten betydning er normalt. Så lengde den gikk høyt opp etter eggløsning og holder seg der til 12-15 dpo eller mens er er normalt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå