AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #1 Skrevet 7. mars 2024 En stor problemstilling som har kommet jevnt i noen år nå. Partner bruker for så vidt de «riktige» ordene og lover bot og bedring, men ingenting skjer. Jeg tar det opp igjen, og igjen og igjen… Nettopp fordi det ikke skjer noe. Får samme svar hver gang. Tiden går og vi skal liksom leve normalt, men for meg så vokser verkebyllen og det blir bare flere og flere negative følelser rundt dette. Feks får jeg dårlige tanker om meg selv fordi jeg har latt det gå så langt, føler meg naiv som ikke så det tidligere, blir lei meg og føler meg mindreverdig siden handlingene viser at det jeg ønsker/mener (som han sier at han er enig i) ikke er viktig nok for ham. Er redd kjærlighetsfølelsene mine begynner å lunkne pga dette. Hvor mange sjangser har du gitt tidligere, dersom partner over år ikke følger opp det som han sier er viktig? Anonymkode: d0914...32a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #2 Skrevet 7. mars 2024 Det handlet aldri om antall sjanser, men etterhvert ble mannen jeg engang beundret, elsket og så opp til, patetisk i mine øyne. For hver gang et løfte eller tilliten ble brutt, mistet jeg ganske enkelt respekten for han. Da jeg gikk etter 8 år sammen, var det over en så liten ting som at han ble sur på meg fordi jeg hadde sendt han en beskjed uten hjerter, og at jeg virket «kald». Beskjeden ble sendt fordi jeg trengte raskt svar på et spørsmål. Jeg fikk aldri svar på spørsmålet, men krangelen over manglende hjerte varte i timesvis. Dét endte med å bli dråpen, jeg kjente hvordan de siste følelsene falt fra, og to mnd senere hadde jeg flyttet ut. Anonymkode: 11172...d34 6 2
Roci Skrevet 7. mars 2024 #3 Skrevet 7. mars 2024 Men hva tenker du skal skje, TS, om du fortsetter å gi samboeren din flere sjanser? Det du gjør, er jo i effekt å vise han at han slipper unna med tomme løfter, så han trenger jo ikke å endre noe. Handling sier mer enn ord, heter det, og i dette tilfellet tror jeg dessverre at det stemmer. Jeg tenker at han har vist at han ikke er interessert i eller villig til å endre seg, selv om han sikkert kommer til å love både gull og grønne skoger dersom du kvinner deg opp og faktisk avslutter forholdet. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #4 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det handlet aldri om antall sjanser, men etterhvert ble mannen jeg engang beundret, elsket og så opp til, patetisk i mine øyne. For hver gang et løfte eller tilliten ble brutt, mistet jeg ganske enkelt respekten for han. Da jeg gikk etter 8 år sammen, var det over en så liten ting som at han ble sur på meg fordi jeg hadde sendt han en beskjed uten hjerter, og at jeg virket «kald». Beskjeden ble sendt fordi jeg trengte raskt svar på et spørsmål. Jeg fikk aldri svar på spørsmålet, men krangelen over manglende hjerte varte i timesvis. Dét endte med å bli dråpen, jeg kjente hvordan de siste følelsene falt fra, og to mnd senere hadde jeg flyttet ut. Anonymkode: 11172...d34 Uff, det er slik jeg også er redd for at det skal bli. Men det er ikke så enkelt med barn i bildet. Vi har ingen felles, men jeg har jo blitt glad i barna hans💔 ts Anonymkode: d0914...32a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #5 Skrevet 7. mars 2024 Roci skrev (40 minutter siden): Men hva tenker du skal skje, TS, om du fortsetter å gi samboeren din flere sjanser? Det du gjør, er jo i effekt å vise han at han slipper unna med tomme løfter, så han trenger jo ikke å endre noe. Handling sier mer enn ord, heter det, og i dette tilfellet tror jeg dessverre at det stemmer. Jeg tenker at han har vist at han ikke er interessert i eller villig til å endre seg, selv om han sikkert kommer til å love både gull og grønne skoger dersom du kvinner deg opp og faktisk avslutter forholdet. Jeg håper at han skal gjøre det han har sagt han skal gjøre, og at han vil gjøre en innsats for at jeg skal få tillit til ham igjen… Begynner å lure på om jeg har vært for naiv og godtroende😔 ts Anonymkode: d0914...32a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #6 Skrevet 7. mars 2024 Så du tror at 8 sjanser ikke holder men kanskje 11 gjør susen? Anonymkode: cda06...53d 3 2
Roci Skrevet 7. mars 2024 #7 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg håper at han skal gjøre det han har sagt han skal gjøre, og at han vil gjøre en innsats for at jeg skal få tillit til ham igjen… Begynner å lure på om jeg har vært for naiv og godtroende😔 ts Anonymkode: d0914...32a Jeg skjønner, men hva er det du tror skal endre seg, som ikke har gjort det hittil? Tenker du, som AB over her skriver, at antallet sjanser du gir ham, vil ha betydning? Einstein skal visstnok ha sagt at galskap er å gjøre det samme om og om igjen, og forvente et annet resultat..... Mange kvinner (og menn) strekker seg veldig langt for dem de er glad i, selv om disse personene behandler en dårlig. Og om du har vært naiv og godtroende, hva så? Det som er viktig, er at du nå tar en beslutning og setter foten ned og setter grenser for deg selv. Det som har skjedd får du ikke gjort noe med, men du kan i aller høyeste grad bestemme hvordan du vil ha det fra nå av. Og det kan hende at det ikke omfatter samboeren din. Jeg tror rett og slett du bare må innse at han ikke kommer til å forandre seg, det har han vel i grunnen vist deg gjennom flere år nå. Men hvis du har lyst til å gi forholdet èn sjanse til, så er det faktisk du som må gjøre noe annet enn det du har gjort hittil, og det innebærer som sagt å sette noen klare grenser. Forstår at det er vanskelig å tenke på å avslutte forholdet, spesielt pga. barna. Er han villig til å bli med til FVK eller samlivsterapeut? Du må som sagt stille noen helt konkrete krav hvis det skal være noe som helst håp om endring, samtidig så har du ingen garanti for at de endringene du ønsker, vil skje.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #8 Skrevet 7. mars 2024 Du er veldig lite konkret her om hva som egentlig er problemet. Tenker at hvis du vil ha råd, så må vi få vite LITT mer! Er det snakk om vold, er han stygg mot deg, eller gjelder det fordeling av husarbeid, gaming,,,? gi litt mer info ☺️ Anonymkode: 4de37...6d8 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #9 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Du er veldig lite konkret her om hva som egentlig er problemet. Tenker at hvis du vil ha råd, så må vi få vite LITT mer! Er det snakk om vold, er han stygg mot deg, eller gjelder det fordeling av husarbeid, gaming,,,? gi litt mer info ☺️ Anonymkode: 4de37...6d8 Han er ikke juridisk fraskilt sin tidligere kone (eller seprarerte kone er mer riktig). De har vært separert i 5 år. Det er mange grunner til at han ikke ordnet det før vi flyttet sammen, uten at jeg ønsker å utdype dem noe særlig… Han skulle ordne det, men har ennå ikke gjort det. Har fridd til meg, men jeg ønsker ikke å gå med en ring uten å være sikker på at alt juridisk er i orden. Føler meg som en idiot akkurat nå, og er det nok også. Blir kvalm av hele greia, og forstår ikke hvordan jeg har kunnet la dette skure og gå. ts Anonymkode: d0914...32a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #10 Skrevet 7. mars 2024 Skrev feil, de har vært separert i 7 år. ts Anonymkode: d0914...32a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #11 Skrevet 7. mars 2024 I ettertid vil man alltid spørre seg selv hvordan man kunne la det gå så lenge, hvordan man klarte å være så tålmodig, hvorfor man gav så mange sjangser. Så sannsynligvis har du allerede nå gitt han for mange sjangser. Det er så typisk oss kvinner, å alltid være så snill og medgjørlig - på bekostning av oss selv. Kanskje en ide er å sette et ultimatum? Det måtte jeg gjøre med min eks da han aldri klarte å få fingeren ut når det gjaldt store livsvalg som ville påvirke meg og resten av mitt liv. Endte med å bli slutt (heldigvis). Nå har jeg en ny mann som er helt fantastisk. Så kan man jo spørre seg selv om det egentlig er rett å måtte gå til det skrittet? En ting jeg har lært er at i gode forhold skal det egentlig ikke være nødvendig å sette ultimater, eller måtte være nødt til å ofre eget vel og lykke pga en mann som ikke orker å ha forholdet som en prioritet. Anonymkode: bb5fa...228 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #12 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Skrev feil, de har vært separert i 7 år. ts Anonymkode: d0914...32a Hvis han virkelig ønsket å ut av det ekteskapet for å inn i et med deg så hadde han fått det til. Du vet den følelsen når du vil mestre noe selv, du pleier å få det til. I blant er det tyngre enn andre ganger, men man klarer det man bestemmer seg for. Hadde han ønsket sterkt å være forlovet og gift med deg så hadde det jo skjedd uten falske løfter. Jeg gir ikke nye sjangser før jeg ser at han har gjort sitt for å få til en endring. Anonymkode: 08f1f...e22
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #13 Skrevet 7. mars 2024 Du må gjøre opp med deg selv om det er en dealbreaker eller ikke. Hvis det er en dealbreaker, stiller du ham et ultimatum. Gi ham 48 timer til å søke separasjon. Hvis han han ikke får gjort det, må du ta konsekvensen og gå. 2 hours ago, AnonymBruker said: Begynner å lure på om jeg har vært for naiv og godtroende😔 Anonymkode: d0914...32a 1 hour ago, AnonymBruker said: Føler meg som en idiot akkurat nå, og er det nok også. Blir kvalm av hele greia, og forstår ikke hvordan jeg har kunnet la dette skure og gå. Anonymkode: d0914...32a Nå liker jeg ikke å tråkke på noen som ligger nede... men ja. Asså, HALLO, han er fortsatt gift med en annen kvinne!? På syvende år. Du vet, som keiseren i 'Keiserens nye klær" tror han har klær på, mens alle andre kan se han er naken. Du tror du skal giftes med denne mannen. Alle andre kan se du blir lurt. Han future-faker. Det kommer aldri til å skje. Anonymkode: 36add...522
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #14 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En stor problemstilling som har kommet jevnt i noen år nå. Partner bruker for så vidt de «riktige» ordene og lover bot og bedring, men ingenting skjer. Jeg tar det opp igjen, og igjen og igjen… Nettopp fordi det ikke skjer noe. Får samme svar hver gang. Tiden går og vi skal liksom leve normalt, men for meg så vokser verkebyllen og det blir bare flere og flere negative følelser rundt dette. Feks får jeg dårlige tanker om meg selv fordi jeg har latt det gå så langt, føler meg naiv som ikke så det tidligere, blir lei meg og føler meg mindreverdig siden handlingene viser at det jeg ønsker/mener (som han sier at han er enig i) ikke er viktig nok for ham. Er redd kjærlighetsfølelsene mine begynner å lunkne pga dette. Hvor mange sjanser har du gitt tidligere, dersom partner over år ikke følger opp det som han sier er viktig? Anonymkode: d0914...32a Dette kommer litt an på hva det dreier seg om. Vanligvis bør 1 klage og ei ukes observasjonstid være alt som kreves før han får klar beskjed om å dra sin vei dersom han ikke bedrer seg og fyller kravene. Det bør heller ikke være en betingelse at han føler dette er viktig, det avgjørende er at det betyr noe for ts. Anonymkode: 06657...b34
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. mars 2024 #15 Skrevet 7. mars 2024 Jeg gikk da jeg innså han aldri ville endre seg. Hva er poenget liksom? Vi var ikke kompatibel🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #16 Skrevet 7. mars 2024 WhisperingWind skrev (49 minutter siden): Jeg gikk da jeg innså han aldri ville endre seg. Hva er poenget liksom? Vi var ikke kompatibel🤷🏻♀️ Du skulle ikke gått, men du skulle sparket ham ut! I slike tilfeller er det alltid mannen som skal tvinges på dør. Anonymkode: 06657...b34
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. mars 2024 #17 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du skulle ikke gått, men du skulle sparket ham ut! I slike tilfeller er det alltid mannen som skal tvinges på dør. Anonymkode: 06657...b34 Vi ble separert og flyttet begge to😊
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #18 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): En stor problemstilling som har kommet jevnt i noen år nå. Partner bruker for så vidt de «riktige» ordene og lover bot og bedring, men ingenting skjer. Jeg tar det opp igjen, og igjen og igjen… Hvor mange sjangser har du gitt tidligere, dersom partner over år ikke følger opp det som han sier er viktig? Anonymkode: d0914...32a Ikke så mange sjanser hvert fall. Handling trumfer ord, så enkelt. Anonymkode: 064a2...bb4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #19 Skrevet 7. mars 2024 Uten å ha innsikt i forseelsene, virker som det allerede har blitt for mange sjanser. De blir ikke lenger tatt på alvor. Da visker han også ut betydningen av dette. Anonymkode: 3baa7...f6a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #20 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han er ikke juridisk fraskilt sin tidligere kone (eller seprarerte kone er mer riktig). De har vært separert i 5 år. Det er mange grunner til at han ikke ordnet det før vi flyttet sammen, uten at jeg ønsker å utdype dem noe særlig… Han skulle ordne det, men har ennå ikke gjort det. Har fridd til meg, men jeg ønsker ikke å gå med en ring uten å være sikker på at alt juridisk er i orden. Føler meg som en idiot akkurat nå, og er det nok også. Blir kvalm av hele greia, og forstår ikke hvordan jeg har kunnet la dette skure og gå. ts Anonymkode: d0914...32a Det er han som er idioten. Han frir før han er juridisk skilt?!? WTF. Gi han et ulitmatum: fiks papirene innen en gitt dato, eller så drar du. Også tar du ikke opp saken mer. Men ta gjerne og kikk på finn etter andre steder å bo, og gå på visninger. Så om han ikke fikser det, er du klar til å dra. Når datoen kommer, får du svaret ditt. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Uff, det er slik jeg også er redd for at det skal bli. Men det er ikke så enkelt med barn i bildet. Vi har ingen felles, men jeg har jo blitt glad i barna hans💔 ts Anonymkode: d0914...32a Det er vel det han satser på da, at du blir pga hans barn. Anonymkode: 064a2...bb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå