Gå til innhold

Klær som har vært i maskinen hele natta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Startet klesvasken sent i går kveld og klarte selvfølgelig å sovne i fra den… Klærne har derfor vært i maskinen i hele natt.. Må jeg starte maskinen på nytt eller tror dere det at det er greit å henge opp klærne likevel? Duften av tøymykner har jo selvfølgelig forsvunnet, så klærne duftet ikke akkurat blomstereng, men ikke surt heller… 

Anonymkode: 894b1...e27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hengt de opp.

Anonymkode: adeb2...61b

• Nyttig 1
Skrevet

Sånt hender meg ofte. Heng dem opp. Ser ikke problemet med noen timer i vaskemaskinen.

• Hjerte 1
Skrevet

Vask på nytt. Surlukt merkes ofte før klærne har blitt tørre og så fått noen vanndråper på

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde i det minste kjørt de gjennom et skylleprogram. Det gjør jeg som regel dersom vasken av en eller annen grunn blir liggende lenger enn en halvtimes tid. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjørt de på ny om lukter surt, hengt de opp om de er grei. Vask blir nå ofte liggende noen timer i maskinen på dagtid og uten at man tenker over det.

Anonymkode: 9c400...56a

AnonymBruker
Skrevet
Norja skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde i det minste kjørt de gjennom et skylleprogram. Det gjør jeg som regel dersom vasken av en eller annen grunn blir liggende lenger enn en halvtimes tid. 

Det virker litt unødvendig. Man får som regel ikke sentrifugert det like godt på et skylleprogram, så jeg ser virkelig ikke hensikten etter bare en halv time. Det er ikke normalt å sitte og vente foran maskinen - den kan godt vente noen timer, eller over natten. 

Anonymkode: 3bfe3...3ff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører alltid ett hurtigprogram om jeg glemmer klærne i maskinen. 

Anonymkode: 5b342...f75

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg gjort mange ganger. Trenger ikke vaske de på nytt.

Anonymkode: 8978d...d16

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her kan de ligge et på døgn av og til, har aldri lukta av de. Mye overdreven handlinger her, ekstra arbeid og ekstra strøm. Her er livet mer avslappa. 

Anonymkode: 2b408...d40

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor prøver du ikke selv å finne ut av hva som skjer? Altså å henge de opp for å se om de begynner å lukte. 

Så vet du hva du må gjøre ved neste gang.

Jeez... 

Anonymkode: 73eea...198

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor prøver du ikke selv å finne ut av hva som skjer? Altså å henge de opp for å se om de begynner å lukte. 

Så vet du hva du må gjøre ved neste gang.

Jeez... 

Vel.. jeg har jo gjort det nå. Men greit å høre innspill fra andre  hva de gjør/har gjort tidligere. Trenger ikke å være så bitter på morrastkvisten. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Heng dem opp. Eventuelt kjør en skylling hvis du er i tvil. 

Anonymkode: cab3a...7cd

AnonymBruker
Skrevet

Har gjort dette mange ganger. Bare henger de opp. Ingen skade skjedd.

Anonymkode: ad7c0...ed2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel.. jeg har jo gjort det nå. Men greit å høre innspill fra andre  hva de gjør/har gjort tidligere. Trenger ikke å være så bitter på morrastkvisten. 

Er ikke bitter. Det handler om å PRØVE OG FEILE.

Du lærer når du prøver litt selv :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tror det kommer litt an på maskinen. 
I min maskin kan ikke klærne ligge i mer enn en time eller to før de begynner å bli sure. 

Anonymkode: dc3b8...29c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg henger dem alltid opp hvis det er 60-gradersvask selv om om det går noen timer, men pleier å kjøre et raskt program om igjen dersom jeg har vasket på lavere temperaturer.

Anonymkode: e8ec1...81c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt en hurtigvask for å skylle, så i tørketrommel eller hengt opp.

Anonymkode: 7aedf...693

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Bitter? Hvorfor tror du at personen er bitter? Dette hevdes så ofte på KG at jeg lurer på om folk ikke lenger vet hva ordet betyr.

Anonymkode: 1b01f...ebb

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer egentlig an på hvor varmt man har det på vaskerommet/der vaskemaskinen står. Jeg har min på et kaldt rom i kjelleren, så der kan klærne ligge i maskinen et par dager etter vask uten noe problem.

Anonymkode: 28a10...cc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...